Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Noul spot Gillette despre „masculinitatea toxică” stârnește critici și amenințări cu boicotul. Publicitar: „Un astfel de brand este în poziția de a vorbi despre cum se schimbă reperele masculinității”

Gillette

Gillette a lansat recent un clip publicitar prin care le cere bărbaților să renunțe la modelul „masculinității toxice” și să ia atitudine față de bullying și hărțuire sexuală. Spotul, care conține referiri la mișcarea #MeToo, dă exemple de bărbați care își tratează colegele cu condescendență, hărțuiesc femei pe stradă sau refuză să intervină atunci când un copil este agresat de altul, sub pretextul că „așa sunt băieții”. „Este această cea mai bună versiunea a unui bărbat?”, este întrebare care pune într-o altă lumină sloganul vechi de 30 de ani al brandului - „The Best a Man Can Get”. În prezentarea campaniei, compania spune că își dorește să promoveze „versiuni pozitive, incluzive, sănătoase și la îndemână despre ce însemnă să fii bărbat”.

Reclama postată pe YouTube duminică a generat peste 4,2 milioane de vizualizări, a primit o serie de aprecieri și a generat un tsunami de critici și promisiuni de boicot la adresa companiei Procter&Gamble, care deține brandul Gillette. Peste 350.000 de oameni au apăsat butonul de „nu apreciez”, în vreme ce doar 87.000 au apreciat-o. Jurnalistul și prezentatorul britanic Piers Morgan a scris că, deși a folosit aparatele de ras Gillette toată viața sa adultă, reclama îl face să vrea să migreze spre o companie „mai puțin dispusă să alimenteze actualul asalt global asupra masculinității”. „Lăsați naibii băieții să fie băieți! Lăsați naibii bărbații să fie bărbați!”, a concluzionat acesta.

Un comentator al articolului despre clip publicat de site-ul american conservator Breitbart News promite că va căuta fiecare produs pe care compania Procter&Gamble îl produce și îl va arunca la gunoi. Iar astfel de opinii, unele chiar mai dure, sunt cu miile.

Publicitar: „Eu nu aș trage concluzii doar în urma valului de înjurături de pe YouTube”

Dan Șendroiu (foto), directorul de strategie al agenției Friends/TBWA, este de părere că Gillette a adus la zi interpretarea promisiunii de brand. 

„Un brand precum Gillette este în poziția de a vorbi despre cum se schimbă reperele masculinității. Și-au asumat o poziție clară în raport cu mișcarea #MeToo într-un moment când în SUA nu-i mai e nimănui rușine să se opună pe față corectitudinii politice și ideilor liberale. Probabil vor câștiga respectul unora și ura celorlalți. Poate e mai bine decât indiferența tuturor. Chiar dacă unora le poate părea că predică niște valori anume, eu cred că intenția brandului e mai degrabă să participe la conversația din societate. Evident, nu poți să participi fără să ai o opinie”, a declarat acesta pentru Republica. „Mi-a plăcut că au luat o poziție în legătură cu ce înseamnă să fii bărbat azi. Nu poți să fii unul din cele mai mari branduri din lume, să contribui de zeci de ani la definirea imaginii ideale a bărbatului și să nu ai altceva de spus decât că bărbatul trebuie să fie ras fain-frumos”, a continuat directorul de strategie.

A câștigat sau a pierdut brandul în urma lansării spotului ce a stârnit atâtea controverse? „Eu nu aș trage concluzii doar în urma valului de înjurături de pe YouTube. Mi se pare că acolo e un linșaj destul de organizat. Îmi aduce aminte de campania Nike de anul trecut care a stârnit reacții și mai violente. Au fost oameni care și-au dat foc la teniși. Vom vedea, dar eu cred că și atunci brandul a ieșit până la urmă câștigat”, spune Șendroiu. 

Anul trecut, compania Nike l-a ales ca imagine pe Colin Kaepernick, singurul jucător de fotbal american care a îngenuncheat în timpul imnului național, în semn de protest față de brutalitatea poliției la adresa americanilor de culoare. Enervați de alegerea companiei, mulți s-au filmat dând foc echipamentului sportiv Nike.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Problema vine din agentia lor interna de publicitate, de la niste mileniali impuri (nascuti prin '85-'90 dar putin intarziati in dezvoltare intelectuala, recte Beliebersi), aia care cred toti ca lumea le e datoare cu mai multe lucruri si care sufera vanatai in aura energetica de la cel mai mic "da-te mai incolo".

    Gillette fabrica lame de ras. Ma intereseaza ca lama aia de ras sa imi taie barba si nu carotida si in lipsa curajului unei epilari inghinale sa-si faca treaba si acolo jos, lasand bijuteriile coroanei intacte dar netede, "silky smooth" as zice unii.
    Parerea lor despre ce tebuie sa fie politically correct nu ma intereseaza desi as vrea sa vad o pozitie ferma a Zewa militand pentru netaierea padurilor intr-o reclama epica pe hartia igienica care te "educa" ca brusturele este superior triple ply-ului lor sau ca berea "Danut" foloseste apa reciclata din canalizari - si nu d-aia premium de pluviala ;) - pentru a proteja acviferele.

    In alta ordine de idei, cultul prost inteles al feminismului care ar fi trebuit sa militeze pentru egalitate in sanse a creat monstri sau "moanstre". Iar "victimele" astea, dupa jumatate de viata petrecuta searbad, isi cam vad rudele, prietenii, vecinii sau alti necuoscuti mai putin militanti ca s-au asezat la casa lor fapt ce cauzeaza destul de multa frustrare pentru ca "Ce fac io cu viata me?".

    Si-atunci in mod evident si complet stupid, cauti cauza externa a neimplinirii tale actuale desi ai fost in mai multe vacante si ai zis chirie in loc de rata, ai urmarit un job corporatrist care a supt viata din tine cu mult peste ora 17.00 si in weekenduri desi - teapa, tot pupincuristii (exact ca si la stat) si-au tras scaun mai mare, sau pur si simplu ai fost Yelp-er pentru toate tavernele si stii toate tiganiile alea de combinatii de la Starbucks mai bine ca un/o barista.

    Ai trei pisici si mai ai vro' cinspe ani de rate la apartamentul cu doua camere, din spate la job vin niste Fbucisti si Insta-story-teller-i care stiu jocul networkingului mult mai bine ca tine, "rata" la Sephora creste progresiv iar in general - relevanta ta, scade pe zi ce trece.

    Si-atunci scoti din tine ce e mai "bun": BARBATII MI-AU RUINAT VIATA SI "E" TOTI NISTE PORCI. Nu mai este vorba de inechitate sociala, de discriminare bazata pe gen, de o societate fundamental patriarhala, e vorba doar de o frustrare proprie cauzata de deciziile maro luate de-a lungul timpului pe care o externalizezi in ura fata de genul opus.
    • Like 3
  • Chiar nu inteleg unde e tragedia din videoclipul asta. Mie mi se pare perfect normal ca barbatii sa se comporte cu demnitate in orice situatie. Unde e problema? Nu e vorba de relatii gay sau altceva aici, si mesajul e cat se poate de clar.
    • Like 4
  • Victor66 check icon
    Erau baietii bine intentionati, nu zic "nu", dar nu le-a iesit deloc.
    • Like 3
  • fc check icon
    problema nu e masculinitatea. e ca și când ai spune că există apă și de ce există apă. că da, există yin și yang (și dăce). și da, educația, prin existența ori absența ei, poate crea infinite scenarii și tipologii și comportamente. dar nu asta importă. reala problemă nu va fi (cred) vreodată măcar pusă pe tapet: imposibilitatea gestionării falsului tipar (impus-indus-sugerat) al monogamiei. și nu atât ca necesitate socială (evitarea autodistrugerii, grație bestialității nedepășite) cât prin prisma controlului individului sau, mai bine spus, controlului tuturor indivizilor. încă e prea-devreme a se nu vorbi ci măcar atinge subiectul. dar mortalitatea vine din urmă, vine pe contrasens și epidemia de corduri răpuse prematur va scurta, până la urmă, războiul. dreptul de a inoportuna (clamat promt și-un pic revanșard de franțuzoaice) e perfect valabil și e și șansă, nu doar avans, marea problemă o reprezintă fațetele amorului: platonic et fizic. și și marea problemă e falsa rezolvare: bagă-te-ntr-o cutie de alții inventată. plus, supapă ucigașă, supraevaluarea sexului. supraevaluarea a orice gripează, îneacă. și exact asta se/s-a și dorit. divizarea maselor se face prin câteva pârghii, unele mai criminele decât altele.,....
    • Like 1
    • @ fc
      mai spart, ai compilat din Marcuse?
      • Like 0
    • @ Stefan 51
      fc check icon
      nu. ce e aia? așa gândește creerii mei.
      • Like 0
  • Am urmărit atent clipul: este plin de la un capăt la altul de șabloane „educative” ale ideologiei „progresiste”. Așa da / așa nu, asta-i bine / asta-i rău ; știm noi mai bine decât tine ce trebuie și ce nu trebuie să facă un bărbat... It makes me sick!
    Sunt sigur că americanii care au declarat că vor arunca la gunoi produsele P&G știu ei ce știu — eu nu pot decât să le dau dreptate...
    • Like 6
    • @ Tom Dick N'Harry
      Victor66 check icon
      E bine ca un copil sa fie fugarit si batut de alti copii?
      E bine ca barbatii sa se bata pe la petreceri?
      • Like 1
    • @ Victor66
      E bine să sugerezi că doar bărbații fac aceste rele?
      • Like 6
    • @ Victor66
      Bine n-o fi, dar invata ca fuga e rusinoasa dar sanatoasa, uneori trebuie sa te dai mai in spate, sau si mai bine, se opreste obosit din atata fuga si vede cum ala de-l fugarea sta uimit, si ca in viata, o mai dai, dar o mai si iei.
      Daca sunt cretini, sa se bata, doua sticle plasate in testele la doi betivani vor face ca lumea sa devina mai intelgenta in medie, selectie naturala parca ii zicea.
      • Like 0
    • @ Tom Dick N'Harry
      Victor66 check icon
      Eu n-am vazut femei sa se bata pe la petreceri.
      Iar fetele, de obicei, folosesc alte metode decat bataia.
      • Like 0
    • @ Costin Sirghei
      Victor66 check icon
      Doua sticle plasate in testele a doi betivani inseamna doi betivani in coma sau morti si niste zeci de ani de inchisoare. Crezi ca e ca in filme?
      • Like 0
  • Cristian check icon
    "Gillette a adus la zi interpretarea promisiunii de brand."
    Dati-i niste palme barbosului sa-si vina in simtiri.
    • Like 1
  • Get woke, go broke
    • Like 7
  • Cristian check icon
    Gilette are planuri ambitioase, nu gluma. O populatie de barbati care se rad pe picioare le-ar creste masiv profiturile.
    • Like 9
  • check icon
    Sunt un tip care dă CU PLĂCERE cu pumnul dacă chiar este nevoie.
    Şi care crede în masculinitate.
    Dar să fii laş nu-i masculinitate.
    Mi-am învăţat copiii să apere pe cel slab şi atacat de unii mai puternici, ori doar mai mulţi, i-am învăţat ce însemnă să fii bărbat în relaţia cu femeile, hărţuitorul este un bărbat SLAB, bărbatul care este bărbat nu are nevoie de asta pentru a-şi găsi perechea.
    În rest, lăsaţi bărbaţii să fie bărbaţi. Şi femeile femei.
    Părerea mea.
    • Like 6
    • @
      Victor66 check icon
      "Chiar daca este nevoie"? Adica, de obicei dai cu pumnul cand nu este nevoie, dar faci si exceptii.
      • Like 0
    • @ Victor66
      hristo check icon
      ..."daca chiar este nevoie", nu "Chiar daca este nevoie".
      Poti face diferenta?
      • Like 1
  • Un clip shakespearian: "Mult zgomot pentru nimic".
    Clip cretin, comentarii cretine, atitudini cretine.
    Nu în Republica, se înţelege. :)
    • Like 2


Îți recomandăm

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult