Gillette a lansat recent un clip publicitar prin care le cere bărbaților să renunțe la modelul „masculinității toxice” și să ia atitudine față de bullying și hărțuire sexuală. Spotul, care conține referiri la mișcarea #MeToo, dă exemple de bărbați care își tratează colegele cu condescendență, hărțuiesc femei pe stradă sau refuză să intervină atunci când un copil este agresat de altul, sub pretextul că „așa sunt băieții”. „Este această cea mai bună versiunea a unui bărbat?”, este întrebare care pune într-o altă lumină sloganul vechi de 30 de ani al brandului - „The Best a Man Can Get”. În prezentarea campaniei, compania spune că își dorește să promoveze „versiuni pozitive, incluzive, sănătoase și la îndemână despre ce însemnă să fii bărbat”.
Reclama postată pe YouTube duminică a generat peste 4,2 milioane de vizualizări, a primit o serie de aprecieri și a generat un tsunami de critici și promisiuni de boicot la adresa companiei Procter&Gamble, care deține brandul Gillette. Peste 350.000 de oameni au apăsat butonul de „nu apreciez”, în vreme ce doar 87.000 au apreciat-o. Jurnalistul și prezentatorul britanic Piers Morgan a scris că, deși a folosit aparatele de ras Gillette toată viața sa adultă, reclama îl face să vrea să migreze spre o companie „mai puțin dispusă să alimenteze actualul asalt global asupra masculinității”. „Lăsați naibii băieții să fie băieți! Lăsați naibii bărbații să fie bărbați!”, a concluzionat acesta.
Un comentator al articolului despre clip publicat de site-ul american conservator Breitbart News promite că va căuta fiecare produs pe care compania Procter&Gamble îl produce și îl va arunca la gunoi. Iar astfel de opinii, unele chiar mai dure, sunt cu miile.
Publicitar: „Eu nu aș trage concluzii doar în urma valului de înjurături de pe YouTube”
Dan Șendroiu (foto), directorul de strategie al agenției Friends/TBWA, este de părere că Gillette a adus la zi interpretarea promisiunii de brand.
„Un brand precum Gillette este în poziția de a vorbi despre cum se schimbă reperele masculinității. Și-au asumat o poziție clară în raport cu mișcarea #MeToo într-un moment când în SUA nu-i mai e nimănui rușine să se opună pe față corectitudinii politice și ideilor liberale. Probabil vor câștiga respectul unora și ura celorlalți. Poate e mai bine decât indiferența tuturor. Chiar dacă unora le poate părea că predică niște valori anume, eu cred că intenția brandului e mai degrabă să participe la conversația din societate. Evident, nu poți să participi fără să ai o opinie”, a declarat acesta pentru Republica. „Mi-a plăcut că au luat o poziție în legătură cu ce înseamnă să fii bărbat azi. Nu poți să fii unul din cele mai mari branduri din lume, să contribui de zeci de ani la definirea imaginii ideale a bărbatului și să nu ai altceva de spus decât că bărbatul trebuie să fie ras fain-frumos”, a continuat directorul de strategie.
A câștigat sau a pierdut brandul în urma lansării spotului ce a stârnit atâtea controverse? „Eu nu aș trage concluzii doar în urma valului de înjurături de pe YouTube. Mi se pare că acolo e un linșaj destul de organizat. Îmi aduce aminte de campania Nike de anul trecut care a stârnit reacții și mai violente. Au fost oameni care și-au dat foc la teniși. Vom vedea, dar eu cred că și atunci brandul a ieșit până la urmă câștigat”, spune Șendroiu.
Anul trecut, compania Nike l-a ales ca imagine pe Colin Kaepernick, singurul jucător de fotbal american care a îngenuncheat în timpul imnului național, în semn de protest față de brutalitatea poliției la adresa americanilor de culoare. Enervați de alegerea companiei, mulți s-au filmat dând foc echipamentului sportiv Nike.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Gillette fabrica lame de ras. Ma intereseaza ca lama aia de ras sa imi taie barba si nu carotida si in lipsa curajului unei epilari inghinale sa-si faca treaba si acolo jos, lasand bijuteriile coroanei intacte dar netede, "silky smooth" as zice unii.
Parerea lor despre ce tebuie sa fie politically correct nu ma intereseaza desi as vrea sa vad o pozitie ferma a Zewa militand pentru netaierea padurilor intr-o reclama epica pe hartia igienica care te "educa" ca brusturele este superior triple ply-ului lor sau ca berea "Danut" foloseste apa reciclata din canalizari - si nu d-aia premium de pluviala ;) - pentru a proteja acviferele.
In alta ordine de idei, cultul prost inteles al feminismului care ar fi trebuit sa militeze pentru egalitate in sanse a creat monstri sau "moanstre". Iar "victimele" astea, dupa jumatate de viata petrecuta searbad, isi cam vad rudele, prietenii, vecinii sau alti necuoscuti mai putin militanti ca s-au asezat la casa lor fapt ce cauzeaza destul de multa frustrare pentru ca "Ce fac io cu viata me?".
Si-atunci in mod evident si complet stupid, cauti cauza externa a neimplinirii tale actuale desi ai fost in mai multe vacante si ai zis chirie in loc de rata, ai urmarit un job corporatrist care a supt viata din tine cu mult peste ora 17.00 si in weekenduri desi - teapa, tot pupincuristii (exact ca si la stat) si-au tras scaun mai mare, sau pur si simplu ai fost Yelp-er pentru toate tavernele si stii toate tiganiile alea de combinatii de la Starbucks mai bine ca un/o barista.
Ai trei pisici si mai ai vro' cinspe ani de rate la apartamentul cu doua camere, din spate la job vin niste Fbucisti si Insta-story-teller-i care stiu jocul networkingului mult mai bine ca tine, "rata" la Sephora creste progresiv iar in general - relevanta ta, scade pe zi ce trece.
Si-atunci scoti din tine ce e mai "bun": BARBATII MI-AU RUINAT VIATA SI "E" TOTI NISTE PORCI. Nu mai este vorba de inechitate sociala, de discriminare bazata pe gen, de o societate fundamental patriarhala, e vorba doar de o frustrare proprie cauzata de deciziile maro luate de-a lungul timpului pe care o externalizezi in ura fata de genul opus.
Sunt sigur că americanii care au declarat că vor arunca la gunoi produsele P&G știu ei ce știu — eu nu pot decât să le dau dreptate...
E bine ca barbatii sa se bata pe la petreceri?
Daca sunt cretini, sa se bata, doua sticle plasate in testele la doi betivani vor face ca lumea sa devina mai intelgenta in medie, selectie naturala parca ii zicea.
Iar fetele, de obicei, folosesc alte metode decat bataia.
Dati-i niste palme barbosului sa-si vina in simtiri.
Şi care crede în masculinitate.
Dar să fii laş nu-i masculinitate.
Mi-am învăţat copiii să apere pe cel slab şi atacat de unii mai puternici, ori doar mai mulţi, i-am învăţat ce însemnă să fii bărbat în relaţia cu femeile, hărţuitorul este un bărbat SLAB, bărbatul care este bărbat nu are nevoie de asta pentru a-şi găsi perechea.
În rest, lăsaţi bărbaţii să fie bărbaţi. Şi femeile femei.
Părerea mea.
Poti face diferenta?
Clip cretin, comentarii cretine, atitudini cretine.
Nu în Republica, se înţelege. :)