După ce a renunțat la jobul într-o corporație, Diana Goanță, 30 de ani, a lansat Zestre, un magazin online care își propune să aducă în contemporan motivele românești lucrate manual și care a ajuns, în primul an de activitate, la afaceri de aproximativ 12.000 euro. Tricourile pe care aplică motivele tradiționale cusute manual, dar și accesoriile și bijuteriile din lemn create de ea se bucură de tot mai mare succes, așa că pentru anul viitor tânăra estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 50 la sută.
Diana este specialist în marketing și comunicare. A terminat Facultatea de Management la ASE și apoi a urmat un masterat în Business Communication, tot la ASE.
În 2009 a plecat din țară pentru a urma cursurile unui masterat pe Business Studies la University of Amsterdam, care a durat până în 2010. Pe parcursul masterului a făcut și două internship-uri în domeniul marketingului și comunicării.
Ulterior, după terminarea programului de masterat, și-a început traseul profesional ca business advisor la ABN AMRO Bank în Amsterdam, iar apoi a continuat ca digital marketing associate la ABN AMRO Private Banking International, până în momentul în care a revenit în țară, în iarna anului 2012.

Apoi s-a angajat la o corporație unde a lucrat până în vara lui 2015, când a decis că are nevoie de o pauză din viața corporatistă.
Ideea de a lansa brandul Zestre a venit undeva prin toamna lui 2013.
„De la idee la practică a fost un lung drum, astfel că am avut primele tricouri gata prin primăvara lui 2014. Spun că a fost un drum lung deoarece la momentul respectiv lucram într-o corporație și după cum bine se știe viața de corporație nu-ți oferă deloc flexibilitate din punct de vedere al timpului”, povestește Diana Goanță, care spune că după 10 ore la birou nu mai avea forța necesară ca să lucreze și la propriul business.
Investitia inițială a fost de aproximativ 1500 de euro, partea cea mai costisitoare fiind website-ul. Veniturile le-a reinvestit în lansări de noi produse.
„Zestre înseamnă tradiție reinterpretată într-o lume globalizată. Zestre înseamnă cusături tradiționale aplicate pe veșminte, înseamnă accesorii din lemn de stejar cu motive tradiționale inscripționate. Înseamnă aducerea în cotidian a unor tradiții românești care sunt pe cale de dispariție, mai ales în mediul urban, unde industrializarea a preluat cârma”, spune Diana Goanță.
Tânăra antreprenoare crede că românii ar trebui să fie mândri de motivele tradiționale, care ar trebui să fie ca o carte de vizită pentru brandul de țară.

Cusăturile tradiționale sunt realizate manual pe etamină de către o colaboratoare, apoi sunt aplicate pe tricouri, maiouri, bluze și rochii.
Zestre nu realizează ii, fote sau alte haine cu adevărat tradiționale, ține să precizeze fondatoarea brandului Zestre. Bijuteriile din lemn cu motive tradiționale sunt lucrate la un atelier din Oradea.
Ca sursă de inspiratie pentru motivele aplicate pe veșminte și cele gravate pe bijuteriile de lemn Diana folosește diverse cărți cu și despre cusături românești din diverse zone ale țării, precum și web-site-ul Semne Cusute.
O amenințare - produsele cu motive tradiționale românești fabricate în China
O amenințare pentru afacerea ei este, în opinia întreprinzătoarei, potențiala apariție a produselor cu motive tradiționale românești fabricate în China și care nu sunt realizate manual și au prețuri mult mai mici decât produsele Zestre.

Pe de altă parte, clienții își pot personaliza cusăturile de pe produsele pe care le doresc. Ei pot alege din cele peste 30 de cusături pe care Zestre le prezintă pe web-site-ul brandului.
„Am realizat și cusături pe comandă, clientul venind cu imagini care ar dori să fie cusute manual și mai apoi aplicate pe haine. Am realizat de la modele cu inimioare, la măști tradiționale românești, fiecare fiind o provocare în modul său”, spune fondatoarea Zestre.
Magazinul online Zestre vinde haine pentru femei, bărbați si copii, iar de curând a extins gama de îmbrăcăminte pentru copii cu body-uri și rochițe pentru nou-născuți. Între bijuteriile din alamă si lemn gravat cu motive tradiționale cei interesați pot găsi inele, cercei, pandantive, brose, butoni de cămașă.
De asemenea, pe partea de accesorii, pe lângă semne de carte, portofele, portfarduri, huse de telefon, suporturi de pahar și suporturi de farfurii cu motive tradiționale lucrate manual, Diana Goanță vrea să extindă gama de produse cu traiste și genți. În plus, de curând magazinul a lansat papioanele de lemn cu motive tradiționale.
Articolul face parte din cadrul campaniei Generația B. Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.
Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Se pare ca generatiei asteia ii ajunge viata simpla, cu.vanzari de 1000 de euro pe luna (ma intreb care o fi profitul?) Sau , aia care vand covrigi la toneta (500 de euro pe luna). In acest timp colegii lor care nu au "renuntat la istovitoarea munca " din marketing&communication castiga pret de 1000-1500 (acu' mai depinde si de pozitie, deh) fara sa faca mare lucru. Mai au in plus bonuri de masa, traininguri de dezvoltare personala, team-buildinguri (despre care eu consider ca sunt niste iesiri la munte/mare cu betie crunta si ...diverse alte activitati - dar , macar, mergi pe banii firmei), bonusuri si petreceri de craciun, "iepuras", ziua firmei, si altele, sau "performance review" -o data/de doua ori pe an (soldat uneori cu cresteri salariale sau macar cu un bonus procentual).
Asa cum am mai comentat si alta data-aste povesti despre "generatia B" sunt numa'bune de dat exemplu pentru muritorii de foame sau pentru putorile care atarna pe langa parinti, asteptandu-se la casa si masa de la ei, iar praful de pe toba adunat din "afacerea proprie" le ajunge doar pentru tigari, cafea si tatuaje.. Pentru ca -daca facem un P&L pe un business de 12 000 de euro pe an.... e doar un exercitiu pentru facultatea de mfc (sau de conta) de la ASE- ca sa fie usor la calcule-iar profitul net raportat e asa de mic incat mai bine nu-l mai scrii...
In primul rand, tricourile si bluzele sunt de o calitate foarte proasta, iar panza aceea cusuta manual si lipita ca o pleasca de pieptul tricoului, lasa de dorit din punct de vedere artistic si estetic, etc. Automat acest lucru scade valoarea produsului finit, care apropo, are un pret exorbitant.
Nu poti promova produsul si implicit afacerea, pe baza unor musculite cusute manual cu impresii de motive traditionale romanesti, si uiti de promovarea de calitate a intregului produs. Asta e un defect profesional intalnit des, la corporatisti snobi.
Propun ca doamna corporatista sa se intoarca la radacini, iar doamna Loredana sa faca un articol despre afacerea de succes a familiei Petre Florentin!
Din nou, jos pălăria.