Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Republica împlinește opt ani de existență. Vă mulțumim că ne sunteți alături în această călătorie prin care ne poartă bunul simț, nevoia unei dezbateri de calitate și dorința pentru un loc mai bun în care să ne spunem ideile.

O tânără a creat un concept de lenjerie intimă care reinterpretează luxul: „Pe millenniali nu îi mai impresionează opulența”. GENERAȚIA B

Sonia Micu

În urmă cu doi ani, Sonia Micu era marketing manager pentru Europa Centrală și de Sud-Est, când a primit drept bonus de la compania la care lucra o lună sabatică. 

„Am fost într-o mică excursie și mi s-a părut că nu se mai leagă lucrurile. Mi-am dat seama că sunt atâtea feluri de a trăi, iar eu cunosc doar unul singur”, își amintește ea. Așa că, la 30 de ani, s-a gândit să încerce o nouă rețetă de viață, una la care începuse să se gândească de ceva vreme. 

„Încercam cumva să schimb ceva, să trăiesc cu mai puține lucruri, să fie mai puțină aglomerație de bunuri în jurul meu, să simplific. Încerc să trăiesc după aceste principii și îmi iese pe cât poate să îți iasă în București în 2017. Am donat multe dintre haine, am redus multe dintre lucruri, am aplicat minimalismul și asupra programului meu, care era plin de multe chestiuni mărunte”, explică tânăra.

Am vrut să folosesc materiale mai simple, să nu existe bureți, sârme și alte nebunii care modifică forma corpului după un standard învechit. Am vrut să fie mai mult despre naturalețe, confort, calitate și totul să fie îmbrăcat într-un concept care să spună: Hai să avem mai puține

Spune că a redus semnificativ numărul produselor cumpărate și că a început să trăiască foarte confortabil având la dispoziție un singur șampon sau un singur set de farfurii. A început să se îmbrace mai simplu. A considerat că aceste lucruri nu sunt importante în sine, că ele contează în măsura în care reflectă o schimbare de perspectivă. O perspectivă pe care a vrut să o transpună într-o idee de afacere.

„Am vrut să vorbesc despre asta prin a simplifica un obiect din viața noastră care, în general, este supra-complicat. Și atunci a apărut partea cu lenjeria; eu începeam să mă îmbrac destul de simplu, dar, cumva, pe dedesubt păstram același stil ca dinainte. Lenjeria simplă e destul de greu accesibilă, sunt câteva branduri care fac asta, dar cumva am vrut să fac ceva mai ușor de accesat. Am vrut să folosesc materiale mai simple, să nu existe bureți, sârme și alte nebunii care modifică forma corpului după un standard învechit. Am vrut să fie mai mult despre naturalețe, confort, calitate și totul să fie îmbrăcat într-un concept care să spună: Hai să avem mai puține. Încerc să urmez asta și în business, nu am Black Friday, iar mesajul meu de Crăciun este Shop small this Christmas”, spune Sonia Micu. 

Noua generație, interesată de experiența pe care o oferă brandul 

Așa a apărut, anul trecut, în luna iulie, NALU Underwear, o firmă care produce într-o fabrică din Cluj lenjerie intimă. NALU vine de la Naive Luxury, un concept care vorbește despre o nouă atitudine de cumpărare în rândul tinerei generații. Pe vremea când era marketing manager, antreprenoarea a dat peste o serii de studii care arătau ce își dorește aceasta.

„M-am gândit ca numele să vorbească foarte mult despre design, care vine dintr-o zonă inocento-simplă. Partea cu luxul ține de multe informații la care eram expusă despre percepția noii generații asupra acestei teme. În dicționar, luxul ține foarte mult de exclusivism, de opulență. 

Pe asta s-a bazat o industrie întreagă, însă studiile pe care le citeam eu când încercam să învăț despre consumatorii mai tineri, spuneau că pe millenniali nu îi mai impresionează opulența, ci ei sunt mai degrabă atenți la ce experiență le oferă brandul, cum se simte, ce scop are compania în schema mare a lucrurilor, cum arată produsul, din ce material e făcut, care este calitatea lui. Uneori produsele pe care ei le preferă sunt foarte simple și am simțit, cumva, că se întâmplă ceva acolo și că nu mai este despre materiale scumpe și produse scumpe, ci mai degrabă despre cum faci ca un obiect simplu să fie absolut impecabil”, a văzut Sonia Micu. 

„Am încercat să simplific și partea mai senzuală a lenjeriei, care în general era plină de dantelă roșie și alte nebunii”

A făcut un curs la London College of Fashion pentru a învăța mai multe despre acest tip de business, a apelat la serviciile unui designer, iar după nouă luni de la momentul în care i-a venit ideea să creeze NALU, a dat drumul afacerii. Prima colecție a fost realizată din bumbac, iar cea de-a doua, aflată acum pe site, din bumbac organic și tul. „Am încercat să simplific și partea mai senzuală a lenjeriei, care în general era plină de dantelă roșie și alte nebunii și am introdus tulul, care e cumva o variantă minimalistă pentru fete care nu sunt în zona aceea cu multe complicații estetice”, explică ea. A început cu un număr mic de modele, după un concept împrumutat de la start-up-urile de tehnologie din SUA, minimum viable product, și s-a decis să mențină deocamdată această abordare. „Conceptul spune că atunci când pornești un business  trebuie să pornești cu cât mai puține produse și să îți aloci toate resursele de energie, timp, bani pentru a le face. În unele cazuri, e chiar unul singur, dar acel produs trebuie să fie excepțional. M-am gândit să merg pe această direcție pentru că se potrivește cu stilul de viață minimalist pe care îl promovez”. 

Investiția inițială a fost de 30.000 de euro, bani pe care spune că și i-a recuperat între timp, dar pe care i-a reinvestit în afacere. În scurt timp, s-a creat în jurul produselor ei o comunitate cu care comunică pe Facebook și Instagram, dar și într-un fel din alte timpuri: adesea obișnuiește să le trimită clientelor ei un mesaj în coletele livrate, iar ele îi răspund cu e-mailuri de mulțumire.  O parte dintre comenzi vin deja din străinătate, iar mare dorință a Soniei Micu este să ajungă să își vândă din ce în ce mai multe produse în Europa și SUA. Este și mare provocare în acest moment. „Scopul este să fac un business internațional, iar acest lucru depinde de finanțările de la bănci și acesta este lucrul pe care încerc să îl fac în acest moment: să obțin o finanțare de a bancă pentru a-l crește. El merge suficient de bine pentru a continua să se autofinanțeze mai departe și a face și profit însă ideea mea este aceea de a face o adevărată afacere din el”, spune Sonia Micu.

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Minunata initiativa, foarte nepractica lenjeria minimalista daca ai peste 25 ani sau 50kg.
    • Like 0
  • Doamna Firea in afara de "Papagal"la ea nu se observa nimic cum a fost pe bicicleta asa a ramas.
    • Like 0
  • Frati postaci nu uitati, la lenjerie intima in toata lumea concurenta este covarsitoare aviz si domnisoarei antreprenor, aviz si romanilor care s-au obisnuit cu companii de monopol, ca fapt divers !
    • Like 0
  • check icon
    Un râs homeric mi-a inundat casa și cartierul ! Oooof, de când asteptam eu o analizã profundã- filozofico- managerialã,inocento-simplã - a chiloților de pe fundul millennialilor! Mulțumesc "Republica"!
    • Like 2
  • Ionut Ch Ionut Ch check icon
    Dupa ce am citit acest articol am vrut sa intru pe https://www.naluunderwear.com/. Surpriza! Site-ul nu este accesibil.
    • Like 0
    • @ Ionut Ch
      Este accesibil :))
      • Like 0
  • E o exagerare, toate marile companii care produc lenjerie, au si linia asta de produse, minimaliste si decente, din materiale naturale si confortabile.
    Diferit e ca firma in discutie, produce doar astfel de produse. Cam manipulatoriu mesajul!
    • Like 0
  • M-am uitat la website-ul companiei, ar fi fost preferabil si corect sa aiba doua versiuni de limba: romana/engleza.
    Mi se pare jignitor pentru potentialii clienti romani sa nu aiba la dispozitie si limba romana atunci cand navigheaza pe site. Plus ca engleza e putin stranie in unele popozitii.

    Clipul publicitar l-as fi preferat comentat de o voce de femeie, dar asta e o preferinta personala.
    • Like 2
    • @ dordetine
      e clar ca ai nevoie de chiloti noi! astia pe care ii porti cred ca te jeneaza dupa cate vad... so unbunch your panties lady!

      si nu este nimic jignitor ca nu e si romana pe site. poate ca au facut un studiu si au vazut ca romanii nu isi cumpara chiloti pe net si atunci vor sa atraga doar clienti straini.
      • Like 3
    • @ Alex Mancu
      check icon
      : D !
      • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult