Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Oficiile poștale s-ar putea transforma în magazine de proximitate. Șeful Poștei Române: „Ne interesează să facem cât mai mulți bani pe metru pătrat de proprietate al companiei”

Posta Romana - ghiseu

Foto: Inquam Photos / Alexandru Busca

Poșta cu oficii poștale este o instituție de domeniul trecutului, spune directorul general al Companiei Naționale Poșta Română, Valentin Ștefan, care își dorește să meargă pe modelul elvețian, în care poșta „face de toate și le face bine”.

Invitat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, Valentin Ștefan spune că încearcă să găsească modalități prin care să salveze oficiile poștale din România prin servicii mai profitabile decât serviciile poștale.

„Dintr-un timbru de 2,9 lei nu poți să faci atât de mulți bani încât să plătești salarii bune, să ai tehnologia necesară și să ai condiții de muncă bune, să primești clienții modern”, a afirmat Valentin Ștefan.

În statele dezvoltate nu mai există oficii care oferă strict servicii poștale. De exemplu în Germania există doar două oficii postale în toată țara, în Italia, deși există o multitudine de oficii poștale, ele nu mai fac servicii poștale, ci oferă servicii financiare, poșta a devenit o bancă, iar în Estonia, „cel puțin în capitală”, nu mai există niciun oficiu poștal.

Cu toate acestea, în următorul an, oficiile poștale din România nu se vor închide. „Peste un an, dacă se va schimba politica, am să vă anunț, dar în clipa de față vrem să creștem punctele de acces ale companiei”, vede șeful Poștei.

Anul trecut în aprilie Poșta Română a demarat un proiect pilot cu un mare retailer, după un model implementat în Marea Britanie. „În Marea Britanie poșta oferă servicii magazine de proximitate. Adică cumperi și o sticlă de apă și un pachet de gume și lași și o scrisoare, sau invers, ridici o scrisoare de acolo. Am vrut să copiez acest model și nu am renunțat la el”, a precizat directorul general al Poștei Române.

Modelul urmărit este ca, în cadrul acestui parteneriat, prin oficiile poștale să fie vândute și alte tipuri de produse, activitate din care poșta să ia o cotă parte de profit, scopul final fiind menținerea profitabilă a spațiilor de sute de metri pătrați, de la nivel național: „Ne interesează să facem cât mai mulți bani pe metrul pătrat de proprietate al companiei”. 

În prezent Poșta Română are la nivel național 1.500 de spații care sunt proprietatea companiei. În mediul urban Poșta deține și clădiri istorice, cum sunt clădirile poștei din Timișoara, respectiv Oradea. Pe lângă acestea, sunt și mici locații, de 10-20 mp în mediul rural, multe din ele abandonate de companie, în stare de degradare, pe de o parte pentru că nu au statut juridic clarificat, iar pe de altă parte pentru că o modernizare a unui spațiu care nu produce nu e rentabilă.

Despre clădirea Poștei din Oradea, cu o suprafață mare, de 14.000 mp, Valentin Ștefan spune că și-ar dori să o dea înapoi statului român sau să reușească o vândă. Până atunci, pentru că imobilul nu este renovat, Poșta plătește anual la autoritățile locale din Oradea un impozit pe clădire majorat cu 500%, mai exact un milion de lei.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • daca devin magazine poate vom putea plati cu cardul macar apa minerala la care face referinta, si poate cu aceiasi ocazie si un timbru sau taxele catre primarie (la o casa mai mare trebuie sa vi cu valiza de numerar - fapt ilegal cumva)
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult