Foto Inquam Photos / Alexandra Pandrea
Premierul Ludovic Orban a declarat că susţine introducerea unei taxe pentru autoturismele aflate la prima înmatriculare, taxă care ar trebui să ţină cont de cât de poluant este autovehiculul. Taxa ar urma să fie introdusă după ce se va ajunge la o soluţie agreată de Comisia Europeană.
„Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunţa public, dar decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de maşini şi după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”, a spus joi premierul Ludovic Orban, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, scrie News.ro.
ANAF a restituit, din 2017 până în prezent, taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse și aprobate.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
1. RAR să doteze fiecare autovehicul omologat cu un chip rfid în care sunt înscrise datele autovehiculului ( VIN, norma de poluare ), chip care poate fi rescris de fiecare stație ITP în ceea ce privește norma de poluare, bineînțeles cu sisteme de protecție și validare.
2. Fiecare furnizor de combustibil auto ( inclusiv energie electrică ) să fie obligat să-și doteze stațiile de alimentare cu un cititor capabil să extragă datele din chipul rfid montat de RAR, iar bonul de casă să cuprindă taxa de poluare aferentă cantității de combustibil cumpărat. Atât de simplu, curat și corect !
1. ITP o data pe an cu consemnarea nr de kilometri.
2. In declaratia anuala de impozite se introduce nr de kilometri parcursi pe an
3. Un algoritm de calcul in functie de gradul de poluare al masinii va da suma de plata.
Alternativ, se poate estima nr de kilometri pe care ii va parcurge autovehiculul pentru anul viitor si se inchid conturile la declaratia urmatoare.
Cind se vinde masina,fostul proprietar plateste impozitul, exprimat ca “x Ron/km” pentru kilometri parcursi de la ultima plata pina la data vanzarii.
ITP trebuie sa sigileze kilometrajele si amenzile pentru darea kilometrajului inapoi sa fie semnificative, progresive, incluzind confiscarea autovehiculului. Asa se mai rezolva o problema acuta in Romania.