Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Orban, despre reintroducerea taxei auto: Anunțăm public formula când o avem

mașini in Bucuresti

Foto Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Premierul Ludovic Orban a declarat că susţine introducerea unei taxe pentru autoturismele aflate la prima înmatriculare, taxă care ar trebui să ţină cont de cât de poluant este autovehiculul. Taxa ar urma să fie introdusă după ce se va ajunge la o soluţie agreată de Comisia Europeană.

„Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunţa public, dar decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de maşini şi după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”, a spus joi premierul Ludovic Orban, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, scrie News.ro.

ANAF a restituit, din 2017 până în prezent, taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse și aprobate.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Omul nu cred că a înțeles ce și cum, tocmai s-au restituit toate taxele instituite de PNL începand cu 2007 iar acum vrea să le introducă din nou, deși nu sunt legale. Ideea era a unui fel de impozit anual nu de mașini la prima înmatriculare!
    • Like 2
    • @ Don_Quijote
      Corect. După o proastă ne-am ales cu un idiot.
      • Like 0
    • @ Don_Quijote
      Am văzut această știre și la TV și nu l-am auzit să zică ceva de "primă înmatriculare", a zis tocmai de un fel de impozit pe proprietate în funcție de poluare, cantitate etc. Acum nu știu de știrea în Republica arată diferit... sau DiGi 24 a trunchiat...
      • Like 2
    • @ Don_Quijote
      Altă pălărie pentru aceiași taxă, știa că dacă o bagă pe aia cu poluarea prinde la #finutzi.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Pacat ca ai creier rosu! D-aia nu intelegi nimic! Prea multi cretini scriu pe net!
      • Like 1
    • @ Mihail Georgescu
      Este că te-am ginit , ești genul #finutz și ai băgat-o ca argument pe aia cu,, creierul roșu ", așa se întâmplă când nu ai contraargumente reale, bagi o strâmbă, o mizerie.
      • Like 0
  • Exact ce scriam pe aici citind programul propus de Câțu & CO, în program sunt numai scutiri de taxe pentru corporații și bănci iar în contrapartidă vor introduce alte taxe pentru proști (români), o să fie nevoiți ca să acopere gaura din buget făcută din grija față de profitul corporațiilor. E bineee ! Cu așa program economic parcă văd că PSD-ul va revenii în forță la următoare alegeri.
    • Like 0
  • Tot se laudă oamenii aceștia cum că digitalizarea ar fi o prioritate. O utilizare a acestui domeniu ar putea fi destinată și modului de colectare a acestei taxe de poluare după principiul cine poluează plătește, astfel:
    1. RAR să doteze fiecare autovehicul omologat cu un chip rfid în care sunt înscrise datele autovehiculului ( VIN, norma de poluare ), chip care poate fi rescris de fiecare stație ITP în ceea ce privește norma de poluare, bineînțeles cu sisteme de protecție și validare.
    2. Fiecare furnizor de combustibil auto ( inclusiv energie electrică ) să fie obligat să-și doteze stațiile de alimentare cu un cititor capabil să extragă datele din chipul rfid montat de RAR, iar bonul de casă să cuprindă taxa de poluare aferentă cantității de combustibil cumpărat. Atât de simplu, curat și corect !
    • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      Da, sau:
      1. ITP o data pe an cu consemnarea nr de kilometri.
      2. In declaratia anuala de impozite se introduce nr de kilometri parcursi pe an
      3. Un algoritm de calcul in functie de gradul de poluare al masinii va da suma de plata.
      Alternativ, se poate estima nr de kilometri pe care ii va parcurge autovehiculul pentru anul viitor si se inchid conturile la declaratia urmatoare.
      Cind se vinde masina,fostul proprietar plateste impozitul, exprimat ca “x Ron/km” pentru kilometri parcursi de la ultima plata pina la data vanzarii.
      ITP trebuie sa sigileze kilometrajele si amenzile pentru darea kilometrajului inapoi sa fie semnificative, progresive, incluzind confiscarea autovehiculului. Asa se mai rezolva o problema acuta in Romania.
      • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      Hahahaha F tare!
      • Like 0
  • #Votez check icon
    Votati #Ciuma Galben-Portocalie ! ... E #libera si democrata si e mai sanatoasa decat "ciuma rosie"... Ha, ha, ha !
    • Like 0
    • @ #Votez
      check icon
      Goosfraba, goosfraba...
      • Like 0


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult