Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De trei ani, peste 300 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Orban, despre reintroducerea taxei auto: Anunțăm public formula când o avem

mașini in Bucuresti

Foto Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Premierul Ludovic Orban a declarat că susţine introducerea unei taxe pentru autoturismele aflate la prima înmatriculare, taxă care ar trebui să ţină cont de cât de poluant este autovehiculul. Taxa ar urma să fie introdusă după ce se va ajunge la o soluţie agreată de Comisia Europeană.

„Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunţa public, dar decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de maşini şi după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”, a spus joi premierul Ludovic Orban, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, scrie News.ro.

ANAF a restituit, din 2017 până în prezent, taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse și aprobate.

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Omul nu cred că a înțeles ce și cum, tocmai s-au restituit toate taxele instituite de PNL începand cu 2007 iar acum vrea să le introducă din nou, deși nu sunt legale. Ideea era a unui fel de impozit anual nu de mașini la prima înmatriculare!
    • Like 2
    • @ Calin Batran
      Corect. După o proastă ne-am ales cu un idiot.
      • Like 0
    • @ Calin Batran
      Am văzut această știre și la TV și nu l-am auzit să zică ceva de "primă înmatriculare", a zis tocmai de un fel de impozit pe proprietate în funcție de poluare, cantitate etc. Acum nu știu de știrea în Republica arată diferit... sau DiGi 24 a trunchiat...
      • Like 2
    • @ Calin Batran
      Altă pălărie pentru aceiași taxă, știa că dacă o bagă pe aia cu poluarea prinde la #finutzi.
      • Like 0
    • @ Adrian Ionescu
      Pacat ca ai creier rosu! D-aia nu intelegi nimic! Prea multi cretini scriu pe net!
      • Like 1
    • @ Mihail Georgescu
      Este că te-am ginit , ești genul #finutz și ai băgat-o ca argument pe aia cu,, creierul roșu ", așa se întâmplă când nu ai contraargumente reale, bagi o strâmbă, o mizerie.
      • Like 0
  • Exact ce scriam pe aici citind programul propus de Câțu & CO, în program sunt numai scutiri de taxe pentru corporații și bănci iar în contrapartidă vor introduce alte taxe pentru proști (români), o să fie nevoiți ca să acopere gaura din buget făcută din grija față de profitul corporațiilor. E bineee ! Cu așa program economic parcă văd că PSD-ul va revenii în forță la următoare alegeri.
    • Like 0
  • Tot se laudă oamenii aceștia cum că digitalizarea ar fi o prioritate. O utilizare a acestui domeniu ar putea fi destinată și modului de colectare a acestei taxe de poluare după principiul cine poluează plătește, astfel:
    1. RAR să doteze fiecare autovehicul omologat cu un chip rfid în care sunt înscrise datele autovehiculului ( VIN, norma de poluare ), chip care poate fi rescris de fiecare stație ITP în ceea ce privește norma de poluare, bineînțeles cu sisteme de protecție și validare.
    2. Fiecare furnizor de combustibil auto ( inclusiv energie electrică ) să fie obligat să-și doteze stațiile de alimentare cu un cititor capabil să extragă datele din chipul rfid montat de RAR, iar bonul de casă să cuprindă taxa de poluare aferentă cantității de combustibil cumpărat. Atât de simplu, curat și corect !
    • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      Da, sau:
      1. ITP o data pe an cu consemnarea nr de kilometri.
      2. In declaratia anuala de impozite se introduce nr de kilometri parcursi pe an
      3. Un algoritm de calcul in functie de gradul de poluare al masinii va da suma de plata.
      Alternativ, se poate estima nr de kilometri pe care ii va parcurge autovehiculul pentru anul viitor si se inchid conturile la declaratia urmatoare.
      Cind se vinde masina,fostul proprietar plateste impozitul, exprimat ca “x Ron/km” pentru kilometri parcursi de la ultima plata pina la data vanzarii.
      ITP trebuie sa sigileze kilometrajele si amenzile pentru darea kilometrajului inapoi sa fie semnificative, progresive, incluzind confiscarea autovehiculului. Asa se mai rezolva o problema acuta in Romania.
      • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      Hahahaha F tare!
      • Like 0
  • #Votez check icon
    Votati #Ciuma Galben-Portocalie ! ... E #libera si democrata si e mai sanatoasa decat "ciuma rosie"... Ha, ha, ha !
    • Like 0
    • @ #Votez
      check icon
      Goosfraba, goosfraba...
      • Like 0


Îți recomandăm

iancu guda - andreearosca.ro

Iancu trăiește printre cifre. Biroul lui e mic și „decorat” cu o grămadă de lucruri care reflectă și preocupările, și pasiunile, și munca lui: pe un perete e un tricou semnat al echipei Viitorul Constanța și alte memorabilia legate de clubul creat de Gheorghe Hagi. Fotbalul e una dintre pasiunile lui Iancu, alături de înot.

Citește mai mult

Tinu Boșinceanu

„Plecarea în străinătate nu trebuie să fie un angajament pe viață, ca o căsătorie - eu sunt român în România sau eu am plecat și nu mă mai întorc înapoi. Societatea a devenit oricum mult mai fluidă și trebuie să privești obiectiv. Mi se pare că asta ar ajuta la întoarcerea mai multor oameni, care or să facă lucrurile mai bune. Și poveștile lor or să inspire”, crede Tinu Bosînceanu.

Citește mai mult