Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Patronul unei firme de taxi, șicanat și înjurat în trafic de propriul angajat: „Mi-a arătat tot felul de semne și era cu jumătate de corp afară, cu client în mașină. L-am chemat apoi pe respectivul la mine…”

Taxi vs Uber

Foto: Octav Ganea/ Inquam Photos

Antreprenorul Dragoș Anastasiu are, pe lângă afacerile din turism, și o afacere cu 50 de taximetre. Într-o zi s-a trezit că e înjurat în trafic chiar de unul dintre șoferii de taxi angajați la firma sa. „Mi s-au arătat tot felul de semne și era cu jumătate de corp afară din mașina, cu client în mașină”, a povestit Anastasiu în emisiunea În fața ta de la Digi24. 

După ce și-a revenit din stupefacție, mai ales că spune că „nu era vina mea”, i-a luat indicativul taximetristului și s-a îndreptat către sediul firmei. Acolo a avut o discuție suprarealistă.

„L-am chemat pe respectivul. Nu am fost niciodată stilul de angajator care spune: Eu sunt Dumnezeu. Noi trebuie să suplinim educația pe care ei nu au avut-o. (...) I-am explicat, mi-a spus că nu a știut că sunt eu....”

„Dar aveai client în spate, am văzut. Cum poți să înjuri când ai client?”, i-a spus patronul taximetristului.

Șoferul a găsit prompt o explicație:

„Nu era un client, era soacră-mea”.

Dragoș Anastasiu - In fata ta

„Nu e vorba despre asta (că eu sunt patronul tău, n.n.), ci despre respect în trafic”, își amintește Dragoș Anastasiu că i-a spus taximetristului. L-a sancționat, l-a concediat? Nu. „Eu sunt un tip optimist. Ai două variante: trimiți angajatul acasă, el nu va învăță. Sau varianta 2, în care încerci să îi spui de ce nu e bine să facă asta. Dacă faci așa, el învață”, a continuat el.

„Este destul de complicat, pentru că în România tot ce a însemnat educație și pregătire în ultimii 20 și ceva de ani nu a excelat, mai ales în meserii care nu necesită o mare calificare. Nivelul de respect în trafic, față de colegi... aici lucrurile sunt destul de jos. Iată, nu toți șoferii mei de taxi mă știu și se întamplă să fiu înjurat de angajații mei”, a remarcat Dragoș Anastasiu.

Taxi vs Uber

De ce au clienții o părere mai bună față de șoferii de Uber? „Ne-am pus de mult timp întrebarea, ne-am dat seama că tot ce înseamnă servicii de taximetrie în București se duce în cap. Suntem singura capitală europeană unde concurența este lăsată la liber și nu este un preț unic”, a spus antreprenorul. Crede că nu Uber „fură” clienții taximetriei clasice, ci comportamentul necivilizat al multor taximetriști îi alungă pe clienți.

Întrebat dacă a folosit Uber, Anastasiu spus „da, cred că ăsta e viitorul, e mai simplu, mai civilizat”, subliniind însă că trebuie să existe o competiție corectă și că Uber trebuie să plătească taxe în România.

Emisiunea „În fața ta” este difuzată sâmbăta și duminica, de la ora 13:30. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nota 10 pt comentarii!
    • Like 0
  • multi taximetristi pe siteul republica (sau or fi din electoratul psd si ii protejeaza/sustin baietii de serviciu?), presupun ca , inclusiv si pe cei care nu folosesc aparat de taxat, ca sa nu mai vorbesc de bon fiscal
    • Like 0
  • Oameni buni, fiti intelepti, nu va mai mirati, dupa 1990 toti prostii, care aveau cate o masina s-au facut taximetristi, restul paznici , jandarmi si politisti. Sunt ultimii oameni, daca pot fi numiti oameni, prosti, inculti, nesimtiti, puturosi, needucati, nemernici si hoti.Aceasta este tara in care traim si cu care ne mandrim. Am avut angajati in privat, fosti colegi de fabrica, aceleasi calitati sa fure si sa traga chulul, desi erau platiti mult mai bine decat inainte.
    • Like 1
  • Formula care a ruinat Romania si pe romani. Lasa ca merge si asa, in versiune antreprenoriala. De la sanatate la justitie asa sa ajuns aici.
    • Like 2
  • Ion check icon
    Taximetria ar trebui dereglementata. Taximetrele galbene sunt o relicva.
    • Like 1
  • Are scuze pt. ca era cu soacra-n caruta :)
    • Like 0
  • E simpatic articolul, ridicol dar simpatic. Taximetria a ajuns în halul ăsta datorită monopolului pe licențe a unor,, biznițărmeni"de genul ăsta. Soluția e liberalizarea domeniului și un examen atestat pe model occidental. Modelul actual pe bază de Barosani a umplut taximetria de cocalari iar șoferii decenți au plecat din domeniu sau au trecut la UBER. Au trecut la UBER nu pentru că e ,, viitorul" ci pentru că acolo pot lucra cu mașina proprie ceea ce e imposibil în taximetrie pentru că licențele în loc să fie atribuite lucrătorilor ele au mers către Barosani. Apropo de UBER, doar nu crede cineva că la volanul unui UBER e un inginer? Am observat că biznițărmenul laudă UBER. Are de gând să investească într-o flotă acolo? Se pare că da. UBER cu flote va duce la gârlă și UBER-ul asa cum s-a dus și taximetria, practic aceiași actori. Ne acoperim nepriceperea cu lozinci și ne mirăm că lucrurile merg prost.
    • Like 3
  • De ce mulți taximetriști sunt nemernici ? Întrebare care și eu mi-am pus-o, am fost taximetrist cam 23 de ani, prin București, și pe mine a vrut unul să,,mă facă" era prin anul 2000, făcusem comandă, deci nu taxi oprit pe stradă, și cînd a ajuns la adresă m-am uitat la aparat acesta nu era pe liber, l-am atenționat, a spus că refuză cursa că eram băut, el a chemat ajutoare, a ieșit scandal, un pic de bătaie, niște taximetriști au fost un pic șifonați degeaba pentru că se băgaseră în ,,horă" pentru unul nemernic. După cîteva zile am constatat că nemernicul locuia într-un bloc vecin cu blocul în care locuiam, nu i-am spus de unde îmi amintesc de el, la un moment dat m-a salutat, eram amîndoi argați la Cristaxi, vremurile se schimbă, era prin 2002-2004. Avea borfășia în sînge...Dar soarta nu uită cele bune sau rele care sunt făcute de indiv cu bună știință. La un moment dat tipul se îmbolnăvește de tuberculoză, prin toamna lui 2003, l-am întîlnit în prag de Crăciun, era în ,,foame" eu mergeam la un XXL să fac niște cumpărături, l-am invitat să meargă cu mine, între timp redevenisem independent, mașina mea, autorizația mea în urma unui bacșiș mega generos venit de la niște clienți care apelau la serviciile mele de cîțiva ani...I-am făcut și tipului un pachet, i l-am dat după ce am trecut de cassă, s-a însănătoșit și l-am reîntîlnit în prag de Paște 2004. Tipul foarte mulțumit îmi arată un telefon sofisticat pentru acele vremuri, și îmi spune : ,,I-a căzut la o fraieră"...2-3 săptămîni mai tîrziu îl văd în cîrje, căzuse și se pricopsise cu o fractură de călcîi. Acum să vă spun și despre clienții neatenți, nu tot ce se uită într-un Taxi este găsit de taximetrist, și unii clienți mai ,,pun mîna".
    Acum mă întorc la articol, patronul de firmă de taxi a condus într-un fel care la deranjat pe taximetrist, care nu era chiar un simbol al bunei creșteri, măscărești atunci cînd mama era lîngă tine? Mărturisesc că într-o situație, era mama în mașină, era să fiu făcut terci, și am scăpat una grea ,,birjărească" dar nu am ținut-o langa cu înjuratul.
    Și să mai scriu una, și gata, după un taximetrist nemernic se pitește un angajator nemeric, care știe că ce vrea, cîți bani cere unui angajat, nu se pot face în 8 ore/zi, 5 zile pe săptămnă, salarii neplătite real, neplătite la timp, am pățit de astea la Taxi Cobălcescu prin 2016, dar astea erau între mine și angajator, nu între mine și clienți...Zile libere în sărbătorile legale, punți între două sărbători legale, povești...Și de unde atunci doar ,,persoane" la volanul unui taxi.
    Poate dintre cititorii acestui comentariu sunt unii care văd taximetria ca o variantă de supraviețuire, în această epocă, ștergeți-o de pe lista cu opțiuni, nu este o viață pentru o persoană care vrea să trăiască normal, va petrece minim 10-12 ore/zi în mașină, cel puțin 6 zile pe săptămînă, complicat va fi cu încasările după sărbătorile de iarnă cam 45 de zile, că românii cheltuiesc prea mult, și se cam dezechilibrează bugetul și la fel se întîmplă și după Paște, că mielul și băutura costă mult, și la fel se întîmplă și în august, și angajatorul te așteaptă să îi aduci ,,planul" că și el are de plătit taxe, autorizații, șpăgi, pe care dacă nu le dă la timp și integral...Nu e biiine...Că bugetarii au mari așteptări.
    • Like 3
  • Imi aduc aminte de Getax,inainte de '90,soferii erau altfel,camasa,cravata,sacou.Parca erau si mai civilizati.Azi,sa te fereasca Dumnezeu sa ai nevoie de un taxi,incepand cu greata centralistelor,care te scuipa instant de pe linie chiar cand mai ai de spus ceva,trecand prin timpii de asteptare si terminand cu experienta propriu-zisa din taxi.Mi s-a intamplat,de-a lungul timpului,sa trec prin experiente halucinante,de la: ...nu merg in partea aia,ca nu mai prind client.....pana la:.....fumat in masina,eu nefumator,si cu cafeluta intr-o mana....de la negociat pretul,fara aparat,pana la....." bai frate,daa ce semeni cu cutare,ia zi nu esti tu ala care m-a batut luna trecuta,stai asa ca chem colegii sa rezolvam problema" .Noroc ca am fost mai rapid si am sunat la 112. Concluzia mea,desigur subiectiva, este sa se regandeasca de la zero taximetria din Bucuresti si zonele limitrofe.Includ aici si Uber,Taxify,Clever,etc.....
    • Like 0
  • Nu folosesc taxiul pentru ca nu-mi permit. Deci nu pot spune cum se comporta taximetristii in interiorul masinii cand au clienti. Dar fara sa vreau ajung sa-i privesc din afara, pe strazi si in statii de taximetre, vazand nenumarate situatii de felul de mai jos :
    1 - Cand circula nu poarta centura de siguranta;
    2 - Unii mai si vorbesc la telefon cand conduc, cu o mana tinand telefonul la ureche, cu alta tinand volanul, cu alta semnalizand schimbarea directuiei si cu alta schimband vitezele(cand nu au cutie de viteze automata).
    3 - In trafic, mai ales in cartiere marginase, multi nici nu mai semnalizeaza cand vireaza la stanga sau dreapta;
    4 - Cand fumeaza arunca chistocul ramas pe fereastra;
    5 - Multi chiar scutura scrumiera pe fereastra in care se adunasera chistoace de la ei si/sau unii pasageri fumatori;
    6 - Mai arunca pe geam si ambalajul mototolit de la pachetele de tzigari, mai aunca si pungi in care erau covrigi sau alte bunataturi culinare;.

    Dl patron de 50 de taxiuri o fi fost si el la fel cand a fost sofer de taxi sau n-o fi fost taximetrist si a ajuns direct patron ?
    Probabil exista un Dumnezeu si pedepseste pe cei ce gresesc. Ce tie nu-ti place altuia nu-i face. Gandind la comportamentul taximetristului, ma gandesc la doua proverbe romanesti : "Cum e turcul si pistolul" si "Cum e sacul si peticul".
    Chestiile astea de le zise-i mai sus se aplica si la soferii de autobuze, microbuze, etc. Ba l-am mai vazut si la automobilistii de toate zilele. Si sa te mai miri ca sunt unii soferi cu acest compartiment pentru ca si la cetatenii de rand, multi procedeaza in acest mod : arunca pe geamul apartamentului de la blocul unde locuiesc, ba cate un muc de tigare, ba un cotor de mar, ba o bricheta terminata, etc.
    Ma pot gandi ca soferii de taxi sau cei din transportul public ar fi bine sa-i educe patronii lor, inclusiv patronii de la STB (fost RATB, fost ITB). Dar restul populatiei cine ar trebui s-o educe in acest sens ? Pentru ca faptele exista, si eu m-am trezit cu un chistoc de tigara in cap pe un bulevard bucurestean. Si nu numai o data.
    Ma gandesc ca diversi manipulatori ne canalizeaza aversiunea ba contra comunistilor, ba contra URSS, ba contra imperialismului din vest, ba contra legionarilor, ba contra evreilor, ba contra tziganilor dar nimeni nu vrea sau arate barna din ochiul nostru si mai putin paiul din ochiul altuia.
    Este trist dar adevarat. Sper sa se nasca un alt evreu Marx care sa fundamenteze teoretic o alta societate in care neamul romanesc sa nu mai fie batjocorit, umilit si sa traim intr-o Romanie civilizata si cu oameni civilizati.
    • Like 2
    • @ Cristescu P. Radu
      Dupa primul nr am incetat sa va citesc comentariul pentru ca dati dovada de deinformare. Soferii de taxi nu-s obligati sa poarte centura( ciudat dar asa ii). Taximetristii sunt nesimtiti pt ca se ascund sub anonimat pe cand la uber primesti recenzii .
      • Like 4
    • @ Cristescu P. Radu
      Domnul patron de taxi, inainte de a fi asta a fost medic. Oricum ura si dispretul pe care le afisezi, nu te dac nici mai vun, nici mai interesant.
      • Like 1
    • @ Cristescu P. Radu
      sa adaug , depasirea tramvaiului in statie - fara jena, fara teama de ridicare de carnet; pt ca daca zic unii ca centura nu e obligatorie (desi ideia e ca e utila, necesara!) asta cu depasirea tramvaiului in statie sau inainte de statie nu imi e clar daca a devenit si ea optionala
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult