Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Pericol iminent pe autostrada Orăștie - Sibiu. Viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii

Cea mai recentă filmare a versantului debleului A1 Orăștie - Sibiu Lot 3 prin Dealul Bucium, realizată în 26 februarie 2017, surprinde un avans semnificativ al alunecărilor de teren, respectiv de 2-3 metri în plus față de 29 decembrie 2016.

În același timp Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a răspuns sesizărilor Construim România printr-un comunicat pe care l-a dat și publicității. Deși apreciem amploarea răspunsului și faptul că CNAIR admite în sfârșit oficial că există o problemă cu alunecările de teren din Dealul Bucium, rămânem în dezacord cu Compania Națională în privința gravității fenomenului. Dacă CNAIR susține, pe baza argumentelor furnizate de UTCB, că alunecările de teren din Dealul Bucium sunt unele de suprafață - fără a se preciza adâncimea estimată a acestora - cu evoluție lent și cu masă mică în alunecare, noi continuăm să susținem că în toate filmările sunt perfect conturate elementele distinctive ale unei alunecări prin rotație, cu adâncime estimată de peste 10 metri, cu falii lungi de peste 200 metri și fisuri în evoluție de aproape 600 metri lungime. Ruperea în scară din vârful Dealului Bucium este una dintre semnăturile specifice ale acestui tip de alunecare.

Acest tip de alunecare devine brusc violent atunci când sunt întrunite condițiile critice, precum ploi abundente, topiri de zăpezi, cicluri de îngheț-dezgheț, dublate sau nu de eventuale cutremure, nu neapărat de mare magnitudine. Din acest punct de vedere continuăm să susținem că pericolul la Aciliu este iminent, pentru că de fapt evoluția situației depinde doar de cât de mult plouă. Cu alte cuvinte viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii. Un risc pe care nu putem să înțelegem de ce și-l asumă CNAIR.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Asta e exact ca povestea aia cu drobul cu sare...Asteptam sa ne cada in cap!
    Vedeti ce se intampla cand "scarpinam" terenurile si nu le fixam,eventual cu piloni si copaci?Am adus "specialisti" europeni.Dai de fac investitii minime cu profit maxim!
    Si,fara sa fiu specialist,nu vad canale colectare/dirijare a apelor pluviale!!!Pe un substrat argilos,cum se vede din filmare,orice strat care a fost rascolit cu utilajele,va aluneca ca pe tobogan!Nu-ti trebuia multa stiinta sa-ti dai seama de asta!
    "Specialisti"???
    • Like 0
  • indicator cu cap de mort si doaua oase incrucisate la intrarea pe segment! ... urgent!
    • Like 0
  • Vor lua masuri, dupa primele victime.
    • Like 0


Îți recomandăm

Elena Costache

Magistratul român nu e preocupat de teancul de dosare care crește în sertarele lui. Rareori spre niciodată se gândește probabil că în vreunul dintre ele o fi destinul unui copil sau durerea de neșters a unei mame care și-a pierdut puiul, dar îi caută dreptatea prin toate locurile și căile corecte. Foto: captură Digi 24

Citește mai mult

Foto CTP

În urma unei emisiuni, să o numesc intensă, la România în direct, Cap la Cap cu dl Cătălin Striblea și europenii FM, am desprins o idee în legătură cu ce așteaptă de la subsemnatul mulți dintre cei care mă ascultă sau mă citesc. Ideea e următoarea: „Dom`le, eu o admir pe Oana Gheorghiu, am încredere în ea, îi urăsc pe magistrați și pe Grindeanu, prin urmare nu vreau să aud nicio critică la adresa ei. Că atunci eu mă supăr și dușmanii se bucură. CTP, ai luat-o razna”.

Citește mai mult