Sari la continut

Revoluția online

România digitală este cea care ne face să mergem înainte. Un proiect Republica, susținut de eMAG.

Pericol iminent pe autostrada Orăștie - Sibiu. Viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii

Cea mai recentă filmare a versantului debleului A1 Orăștie - Sibiu Lot 3 prin Dealul Bucium, realizată în 26 februarie 2017, surprinde un avans semnificativ al alunecărilor de teren, respectiv de 2-3 metri în plus față de 29 decembrie 2016.

În același timp Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a răspuns sesizărilor Construim România printr-un comunicat pe care l-a dat și publicității. Deși apreciem amploarea răspunsului și faptul că CNAIR admite în sfârșit oficial că există o problemă cu alunecările de teren din Dealul Bucium, rămânem în dezacord cu Compania Națională în privința gravității fenomenului. Dacă CNAIR susține, pe baza argumentelor furnizate de UTCB, că alunecările de teren din Dealul Bucium sunt unele de suprafață - fără a se preciza adâncimea estimată a acestora - cu evoluție lent și cu masă mică în alunecare, noi continuăm să susținem că în toate filmările sunt perfect conturate elementele distinctive ale unei alunecări prin rotație, cu adâncime estimată de peste 10 metri, cu falii lungi de peste 200 metri și fisuri în evoluție de aproape 600 metri lungime. Ruperea în scară din vârful Dealului Bucium este una dintre semnăturile specifice ale acestui tip de alunecare.

Acest tip de alunecare devine brusc violent atunci când sunt întrunite condițiile critice, precum ploi abundente, topiri de zăpezi, cicluri de îngheț-dezgheț, dublate sau nu de eventuale cutremure, nu neapărat de mare magnitudine. Din acest punct de vedere continuăm să susținem că pericolul la Aciliu este iminent, pentru că de fapt evoluția situației depinde doar de cât de mult plouă. Cu alte cuvinte viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii. Un risc pe care nu putem să înțelegem de ce și-l asumă CNAIR.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Asta e exact ca povestea aia cu drobul cu sare...Asteptam sa ne cada in cap!
    Vedeti ce se intampla cand "scarpinam" terenurile si nu le fixam,eventual cu piloni si copaci?Am adus "specialisti" europeni.Dai de fac investitii minime cu profit maxim!
    Si,fara sa fiu specialist,nu vad canale colectare/dirijare a apelor pluviale!!!Pe un substrat argilos,cum se vede din filmare,orice strat care a fost rascolit cu utilajele,va aluneca ca pe tobogan!Nu-ti trebuia multa stiinta sa-ti dai seama de asta!
    "Specialisti"???
    • Like 0
  • indicator cu cap de mort si doaua oase incrucisate la intrarea pe segment! ... urgent!
    • Like 0
  • Vor lua masuri, dupa primele victime.
    • Like 0


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult