Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Pericol iminent pe autostrada Orăștie - Sibiu. Viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii

Cea mai recentă filmare a versantului debleului A1 Orăștie - Sibiu Lot 3 prin Dealul Bucium, realizată în 26 februarie 2017, surprinde un avans semnificativ al alunecărilor de teren, respectiv de 2-3 metri în plus față de 29 decembrie 2016.

În același timp Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a răspuns sesizărilor Construim România printr-un comunicat pe care l-a dat și publicității. Deși apreciem amploarea răspunsului și faptul că CNAIR admite în sfârșit oficial că există o problemă cu alunecările de teren din Dealul Bucium, rămânem în dezacord cu Compania Națională în privința gravității fenomenului. Dacă CNAIR susține, pe baza argumentelor furnizate de UTCB, că alunecările de teren din Dealul Bucium sunt unele de suprafață - fără a se preciza adâncimea estimată a acestora - cu evoluție lent și cu masă mică în alunecare, noi continuăm să susținem că în toate filmările sunt perfect conturate elementele distinctive ale unei alunecări prin rotație, cu adâncime estimată de peste 10 metri, cu falii lungi de peste 200 metri și fisuri în evoluție de aproape 600 metri lungime. Ruperea în scară din vârful Dealului Bucium este una dintre semnăturile specifice ale acestui tip de alunecare.

Acest tip de alunecare devine brusc violent atunci când sunt întrunite condițiile critice, precum ploi abundente, topiri de zăpezi, cicluri de îngheț-dezgheț, dublate sau nu de eventuale cutremure, nu neapărat de mare magnitudine. Din acest punct de vedere continuăm să susținem că pericolul la Aciliu este iminent, pentru că de fapt evoluția situației depinde doar de cât de mult plouă. Cu alte cuvinte viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii. Un risc pe care nu putem să înțelegem de ce și-l asumă CNAIR.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Asta e exact ca povestea aia cu drobul cu sare...Asteptam sa ne cada in cap!
    Vedeti ce se intampla cand "scarpinam" terenurile si nu le fixam,eventual cu piloni si copaci?Am adus "specialisti" europeni.Dai de fac investitii minime cu profit maxim!
    Si,fara sa fiu specialist,nu vad canale colectare/dirijare a apelor pluviale!!!Pe un substrat argilos,cum se vede din filmare,orice strat care a fost rascolit cu utilajele,va aluneca ca pe tobogan!Nu-ti trebuia multa stiinta sa-ti dai seama de asta!
    "Specialisti"???
    • Like 0
  • indicator cu cap de mort si doaua oase incrucisate la intrarea pe segment! ... urgent!
    • Like 0
  • Vor lua masuri, dupa primele victime.
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult