Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Pericol iminent pe autostrada Orăștie - Sibiu. Viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii

Cea mai recentă filmare a versantului debleului A1 Orăștie - Sibiu Lot 3 prin Dealul Bucium, realizată în 26 februarie 2017, surprinde un avans semnificativ al alunecărilor de teren, respectiv de 2-3 metri în plus față de 29 decembrie 2016.

În același timp Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a răspuns sesizărilor Construim România printr-un comunicat pe care l-a dat și publicității. Deși apreciem amploarea răspunsului și faptul că CNAIR admite în sfârșit oficial că există o problemă cu alunecările de teren din Dealul Bucium, rămânem în dezacord cu Compania Națională în privința gravității fenomenului. Dacă CNAIR susține, pe baza argumentelor furnizate de UTCB, că alunecările de teren din Dealul Bucium sunt unele de suprafață - fără a se preciza adâncimea estimată a acestora - cu evoluție lent și cu masă mică în alunecare, noi continuăm să susținem că în toate filmările sunt perfect conturate elementele distinctive ale unei alunecări prin rotație, cu adâncime estimată de peste 10 metri, cu falii lungi de peste 200 metri și fisuri în evoluție de aproape 600 metri lungime. Ruperea în scară din vârful Dealului Bucium este una dintre semnăturile specifice ale acestui tip de alunecare.

Acest tip de alunecare devine brusc violent atunci când sunt întrunite condițiile critice, precum ploi abundente, topiri de zăpezi, cicluri de îngheț-dezgheț, dublate sau nu de eventuale cutremure, nu neapărat de mare magnitudine. Din acest punct de vedere continuăm să susținem că pericolul la Aciliu este iminent, pentru că de fapt evoluția situației depinde doar de cât de mult plouă. Cu alte cuvinte viața celor care folosesc autostrada depinde de starea vremii. Un risc pe care nu putem să înțelegem de ce și-l asumă CNAIR.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Asta e exact ca povestea aia cu drobul cu sare...Asteptam sa ne cada in cap!
    Vedeti ce se intampla cand "scarpinam" terenurile si nu le fixam,eventual cu piloni si copaci?Am adus "specialisti" europeni.Dai de fac investitii minime cu profit maxim!
    Si,fara sa fiu specialist,nu vad canale colectare/dirijare a apelor pluviale!!!Pe un substrat argilos,cum se vede din filmare,orice strat care a fost rascolit cu utilajele,va aluneca ca pe tobogan!Nu-ti trebuia multa stiinta sa-ti dai seama de asta!
    "Specialisti"???
    • Like 0
  • indicator cu cap de mort si doaua oase incrucisate la intrarea pe segment! ... urgent!
    • Like 0
  • Vor lua masuri, dupa primele victime.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult