Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

PNRR | Cele două proiecte ale României la care Bruxelles-ul ridică obiecții majore legate de „componenta verde”: investițiile în transportul rutier și investițiile în irigații

Cristian Ghinea - FB

Foto: Facebook Cristian Ghinea

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a reacționat joi, după ce liderii opoziției au vorbit despre o respingere a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) de către oficialii Comisiei Europene.  

„Planul Național de Redresare și Reziliență este în lucru, în plin proces de consultări cu Comisia Europeană. Nu este un document final, acum, cel pe care realizăm consultările și nu este trimis oficial la Bruxelles. De aceea, toate modificările și observațiile pe care le primim în această perioadă sunt parte a procesului normal de completare și negociere”, a subliniat Cristian Ghinea.

Ghinea a adăugat că în prezent echipa din minister și cu cele din ministerele de linie lucrează pe componentele extinse ale Planului, care însumează peste 1.000 de pagini. 

Aflați și:

Ministrul a explicat că, în discuțiile de la Bruxelles cu oficialii europeni, PNRR nu a fost respins. Ghinea a susținut la Digi24 că, în privința banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru construcția de autostrăzi, Comisia Europeană consideră că alocarea este „foarte mare”, însă discuțiile vor continua.

„Legat de detaliile privind unele componente: pe componenta de transport, noi propunem cea mai mare alocare dintre toate statele membre, pe domeniul rutier. Credem că avem obligația de a oferi românilor rețeaua de autostrăzi. Totuși, nu este o solicitare simplă pentru Comisia Europeană, de aceea au loc mai multe discuții pe acest subiect. Pe componenta de irigații, discuțiile tehnice se referă la modul de îndeplinire a obligațiilor de mediu în cadrul viitoarelor investiții. Este o analiză pe care o facem în paralel cu Comisia și unele abordări sunt diferite, dar acesta e rolul discuțiilor tehnice, de a clarifica detalii”, a precizat Ghinea, într-o postare pe Facebook.

România este în grafic și procesul este în linie cu tot ceea ce se întâmplă pe acest mecanism, la nivel european, a adăugat ministrul.

O singură țară a trimis, azi, componentele extinse în mod oficial, potrivit ministrului Ghinea, iar alte câteva țări au anunțat deja că vor transmite după 30 aprilie. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene va avea săptămâna viitoare o discuție cu Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, pentru a pune la punct calendarul de transmitere oficială a PNRR.

„Totodată, oficial, vor mai urma două luni de analiză a Comisiei Europene pe documentele trimise de statele membre. Abia atunci vorbim de o evaluare a Planului României. Rog partenerii din opoziție să nu mai caute puncte ieftine electorale cu dezinformări pe acest subiect. Ca întotdeauna, sunt aici pentru a dialoga și a informa, factual”, a punctat ministrul Ghinea.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Tata, Dumnezeu sa-l ierte, avea o vorbă: DESTEPTUL PROMITE, IAR PROSTU SPERĂ. UE/ Iohanis au spus 110 mil de euro, s-a ajuns la 30 dar la final va fi ura si la gara.
    • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult