Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

PNRR | Cele două proiecte ale României la care Bruxelles-ul ridică obiecții majore legate de „componenta verde”: investițiile în transportul rutier și investițiile în irigații

Cristian Ghinea - FB

Foto: Facebook Cristian Ghinea

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a reacționat joi, după ce liderii opoziției au vorbit despre o respingere a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) de către oficialii Comisiei Europene.  

„Planul Național de Redresare și Reziliență este în lucru, în plin proces de consultări cu Comisia Europeană. Nu este un document final, acum, cel pe care realizăm consultările și nu este trimis oficial la Bruxelles. De aceea, toate modificările și observațiile pe care le primim în această perioadă sunt parte a procesului normal de completare și negociere”, a subliniat Cristian Ghinea.

Ghinea a adăugat că în prezent echipa din minister și cu cele din ministerele de linie lucrează pe componentele extinse ale Planului, care însumează peste 1.000 de pagini. 

Aflați și:

Ministrul a explicat că, în discuțiile de la Bruxelles cu oficialii europeni, PNRR nu a fost respins. Ghinea a susținut la Digi24 că, în privința banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru construcția de autostrăzi, Comisia Europeană consideră că alocarea este „foarte mare”, însă discuțiile vor continua.

„Legat de detaliile privind unele componente: pe componenta de transport, noi propunem cea mai mare alocare dintre toate statele membre, pe domeniul rutier. Credem că avem obligația de a oferi românilor rețeaua de autostrăzi. Totuși, nu este o solicitare simplă pentru Comisia Europeană, de aceea au loc mai multe discuții pe acest subiect. Pe componenta de irigații, discuțiile tehnice se referă la modul de îndeplinire a obligațiilor de mediu în cadrul viitoarelor investiții. Este o analiză pe care o facem în paralel cu Comisia și unele abordări sunt diferite, dar acesta e rolul discuțiilor tehnice, de a clarifica detalii”, a precizat Ghinea, într-o postare pe Facebook.

România este în grafic și procesul este în linie cu tot ceea ce se întâmplă pe acest mecanism, la nivel european, a adăugat ministrul.

O singură țară a trimis, azi, componentele extinse în mod oficial, potrivit ministrului Ghinea, iar alte câteva țări au anunțat deja că vor transmite după 30 aprilie. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene va avea săptămâna viitoare o discuție cu Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, pentru a pune la punct calendarul de transmitere oficială a PNRR.

„Totodată, oficial, vor mai urma două luni de analiză a Comisiei Europene pe documentele trimise de statele membre. Abia atunci vorbim de o evaluare a Planului României. Rog partenerii din opoziție să nu mai caute puncte ieftine electorale cu dezinformări pe acest subiect. Ca întotdeauna, sunt aici pentru a dialoga și a informa, factual”, a punctat ministrul Ghinea.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Tata, Dumnezeu sa-l ierte, avea o vorbă: DESTEPTUL PROMITE, IAR PROSTU SPERĂ. UE/ Iohanis au spus 110 mil de euro, s-a ajuns la 30 dar la final va fi ura si la gara.
    • Like 1


Îți recomandăm

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult