Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

PNRR | Cele două proiecte ale României la care Bruxelles-ul ridică obiecții majore legate de „componenta verde”: investițiile în transportul rutier și investițiile în irigații

Cristian Ghinea - FB

Foto: Facebook Cristian Ghinea

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a reacționat joi, după ce liderii opoziției au vorbit despre o respingere a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) de către oficialii Comisiei Europene.  

„Planul Național de Redresare și Reziliență este în lucru, în plin proces de consultări cu Comisia Europeană. Nu este un document final, acum, cel pe care realizăm consultările și nu este trimis oficial la Bruxelles. De aceea, toate modificările și observațiile pe care le primim în această perioadă sunt parte a procesului normal de completare și negociere”, a subliniat Cristian Ghinea.

Ghinea a adăugat că în prezent echipa din minister și cu cele din ministerele de linie lucrează pe componentele extinse ale Planului, care însumează peste 1.000 de pagini. 

Aflați și:

Ministrul a explicat că, în discuțiile de la Bruxelles cu oficialii europeni, PNRR nu a fost respins. Ghinea a susținut la Digi24 că, în privința banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru construcția de autostrăzi, Comisia Europeană consideră că alocarea este „foarte mare”, însă discuțiile vor continua.

„Legat de detaliile privind unele componente: pe componenta de transport, noi propunem cea mai mare alocare dintre toate statele membre, pe domeniul rutier. Credem că avem obligația de a oferi românilor rețeaua de autostrăzi. Totuși, nu este o solicitare simplă pentru Comisia Europeană, de aceea au loc mai multe discuții pe acest subiect. Pe componenta de irigații, discuțiile tehnice se referă la modul de îndeplinire a obligațiilor de mediu în cadrul viitoarelor investiții. Este o analiză pe care o facem în paralel cu Comisia și unele abordări sunt diferite, dar acesta e rolul discuțiilor tehnice, de a clarifica detalii”, a precizat Ghinea, într-o postare pe Facebook.

România este în grafic și procesul este în linie cu tot ceea ce se întâmplă pe acest mecanism, la nivel european, a adăugat ministrul.

O singură țară a trimis, azi, componentele extinse în mod oficial, potrivit ministrului Ghinea, iar alte câteva țări au anunțat deja că vor transmite după 30 aprilie. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene va avea săptămâna viitoare o discuție cu Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, pentru a pune la punct calendarul de transmitere oficială a PNRR.

„Totodată, oficial, vor mai urma două luni de analiză a Comisiei Europene pe documentele trimise de statele membre. Abia atunci vorbim de o evaluare a Planului României. Rog partenerii din opoziție să nu mai caute puncte ieftine electorale cu dezinformări pe acest subiect. Ca întotdeauna, sunt aici pentru a dialoga și a informa, factual”, a punctat ministrul Ghinea.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Tata, Dumnezeu sa-l ierte, avea o vorbă: DESTEPTUL PROMITE, IAR PROSTU SPERĂ. UE/ Iohanis au spus 110 mil de euro, s-a ajuns la 30 dar la final va fi ura si la gara.
    • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult