Mișcare curajoasă a liderului televiziunilor din România. În noaptea de revelion, intervalul care face trecerea dintre ani va arăta altfel. ProTV transmite o producție marca UNTOLD, care aduce telespectatorilor români show-ul Dj-ului David Guetta live, de la Paris. „Day One- începutul” va fi transmis pe 31 decembrie de la ora 23.30, va fi prezentat de Pavel Bartoș.
În cel mai greu an pentru industria de evenimente de toate felurile, în ciuda restricțiilor care au anulat toate concertele cu public, cei mai mari jucători locali au rămas în prim plan cu producții live transmise simultan pe toate canalele- televiziune, radio, Youtube și rețelele sociale și concepte noi de entertainment pe piața din România.
„Când mă uit peste anul 2020, nu îmi vine să cred cât de neclare erau lucrurile în martie 2020, la începutul epidemiei în Romania și cât de multe am reușit să realizăm și să punem pe picioare! Chiar dacă nu am putut să organizăm cele două festivaluri, simt ca am lucrat chiar mai mult decât într-un an normal”, spune Edy Chereji, directorul de comunicare al UNTOLD și NEVERSEA într-un interviu pentru Republica.
Ce veți face în noaptea de 31 decembrie și cum ați ajuns la această formulă?
Pe 31 decembrie aducem showul UNTOLD pentru toți românii, începând cu ora 23,30, pe PRO TV. Conceptul e adaptat pentru a fi trăit de acasă, din fața micului ecran. Invitații serii vor fi prieteni mai vechi ai UNTOLD ca Inna, Irina Rimes, Smiley, Cabral, Pavel Bartoș dar și prieteni mai noi, cum este Horia Brenciu. Cu toții și-au pregătit câte un moment special pentru noaptea dintre ani, iar prezența lor în emisiune va fi completată de un foc de artificii transmis de pe Cluj Arena, precum și de premiera spectacolului lui David Guetta din Paris, special realizat pentru noaptea dintre ani.
După experiențele reușite de 1 Mai- OverNight, apoi pe 4 august- Sparks of Magic, am simțit că avem un cuvânt de spus și că putem realiza entertainemnt de calitate și adaptat pentru televiziune. Astfel, ne-am îndreptat gândurile și atenția către Revelion, care ni s-a părut întregii echipe că e momentul ideal pentru a le mai oferi românilor bucurie, într-o noapte care prin excelență este pentru distracție, dar care în acest an, trebuie trăită în alt mod. Prietenii și partenerii noștri de la PRO TV au avut și mai mare încredere în noi și ne-au încredințat programul de Revelion, începând cu ora 23.30 și până după oră 02.00. Showul a fost înregistrat în luna decembrie, respectând toate condițiile de siguranță ale pandemiei și este foarte dinamic și vesel. Invitații spun că s-au simțit de minune pe scena UNTOLD, de această dată, gândită pentru televizor. Chiar le spuneam lui Pavel Bartoș și lui Smiley, după filmări, că am simțit bucuria lor de a fi pe scenă și mai ales dorul de a transmite de pe scenă, chiar dacă în fața ei nu se află publicul. Am simțit bucuria a de a da totul pentru spectacol, pentru ceva ce are o miză. Iar miza este să îi facem pe oamenii care se vor uita la showul UNTOLD de pe PRO TV să se simtă cât mai aproape de cum se simt la festival.
Și tot pe 31 decembrie, începând cu ora 22.00, vom avea un show special gândit și pentru fanii festivalului, ce va fi transmis mai devreme, pe canalul de youtube al UNTOLD. Vom transmite seturi ale artiștilor Nervo, BassJackers, Quintino și Julian Jordan. Ca și în festival, indiferent de genul muzical pe care îl iubești, găsești o scenă pe placul tău. Cam așa am gândit și programul de Revelion. Dacă îți place ceva mai mainstream ești invitatul nostru pe PRO TV, iar dacă vrei ceva mai underground, cu BPM mai ridicat, ești așteptat pe canalul nostru de Youtube.
Cum ați reușit să preluați drepturile pentru David Guetta la Paris?
Prin luna noiembrie, când am început să lucrăm la show-ul de Revelion, am făcut în prima fază o listă cu artiștii prezenți în festival, care au avut spectacole memorabile și care au fost transmise doar atunci pe TV și pe canalul nostru de Youtube. Unul dintre ele a fost set-ul lui David Guetta de la UNTOLD 2019. În 2020, artistul a fost votat de către publicul din întreaga lume ca DJ nr 1 al planetei. Așa că i-am scris și să îi povestim despre producția de Revelion și să-i spunem că ar fi un moment potrivit să transmitem show-ul din 2019. Răspunsul lui a fost că pregătește un spectacol special de Revelion, ce va fi făcut în Paris, o continuare a conceptului său, UNITED from HOME, realizat în vară din Miami. Am început să discutăm despre cum am putea aduce show-ul său și în România. Și iată că în final ne-a ieșit, am reușit să integrăm momentul de la Paris în Day One- Începutul. Practic, PRO TV este singura televiziune din estul Europei care va transmite acest show. Iar dacă ar fi să sumarizăm cum am reușit să preluăm drepturile de transmisiune ale spectacolului de la Paris, cel mai mult a contat relația foarte bună pe care o avem cu artistul. El a fost prezent la prima ediția a festivalului de la Cluj, a fost prezent la ediția aniversară din 2019, iar pentru 2020 era unul din artiștii confirmați. În plus, la UNITED FROM HOME- Miami din vară, UNTOLD a fost partener, iar atunci am transmis show-ul său pe pagină noastră de Facebook.
Cum a fost festivalul VAMAFEST?
VAMAFEST a fost un experiment foarte reușit. Zic experiment deoarece a fost pentru prima dată când am produs un concept de entertainment cu valențe educaționale, în parteneriat cu o altă entitate, cu un artist sau o trupă. Totul a început de la un telefon pe care mi l-a dat Tudor Chirilă într-o seară de octombrie, să-mi spună că se gândea cum ar fi putut să facă un festival online, pe mai multe zile, bazat pe o singură trupă. Membrii să fie artiști pe scenă, mentori masterclass de instrumente, dar să aibă și sesiuni de storytelling. Bineînțeles, trupa aceasta să fie VAMA. M-a întrebat dacă festivalul ar putea să susțină acest concept în vreun fel. Nu a fost nevoie de mai multe cuvinte din partea lui. Nu doar că am crezut din prima în idee, dar i-am și spus că am putea duce ideea lui la un alt nivel, gândindu-l ca pe un proiect transmedia, așa cum au fost Overnight. Am avut conținut live pe televiziune, la radio, pe internet, inclusiv pe paginile rețelelor de socializare. Au urmat aproape 2 luni de muncă, idei, echipă mixtă UNTOLD-VAMA, branduri care au crezut în proiect și care ne-au susținut financiar ca să-l putem realiza, pentru că a fost 100% un proiect independent. Iar rezultalele au fost excepționale: timp de 2 zile, peste 2,6 mil de români au urmărit în total cele 20 de ore de conținut live. A fost un efort uriaș în primul rând pentru Tudor și băieții din trupă, fiindcă pe lângă cele de zile de festival, au fost multe ore de pregătire și repetiții. Povesteam că am fost inclusiv în 2020 deschizători de drum- UNTOLD a fost primul festival care și-a făcut curaj facă un produs de entertainemt live pe canale media, în plină pandemie, iar VAMA a fost singura trupă care făcut un concert la Arene în 2020.
2020 a fost un an extrem de greu pentru industria voastră. Cum l-ați perceput voi?
Când mă uite peste anul 2020, nu îmi vine să cred cât de neclare erau lucrurile în martie, la începutul epidemiei în România și cât de mult am reușit să realizăm și să punem pe picioare. Chiar dacă nu am putut să facem cele 2 festivaluri, am lucrat chiar mai mult decât într-un an normal. Cred că sentimentul vine și din resursele pe care le-am consumat pentru inventa proiectele potrivite, astfel încât să putem genera venituri în pandemie. Iar asta ne-a ajutat să putem păstra aproape întreaga echipă, dar și să rămânem alături de fanii festivalurilor.
Unele proiecte erau pregătite să le lansăm în 2020. Altele s-au născut ca un rezultat al reinventării noastre. Pentru plaja Neversea lucram deja când au apărut primele semnale ale epidemiei. Nimeni nu știa să ne spună dacă litoralul va fi deschis pe perioada verii. În cele din urmă, plajele au fost deschise, iar pentru noi, faptul că eram pregătiți cu un concept a fost un plus extraordinar în primul rând la nivel de de percepție, fiindcă am reușit să le dăm ceva din sentimentul de festival celor care ajungeau la Constanța, în lipsa festivalului în sine. Alte proiecte, cum au fost producțiile de pe TV s-au născut din creativitatea și adaptarea noastră. Nu doar că ne-au prins bine ca expunere, dar au început să ne și placă. Începem să înțelegem ce înseamnă și entertainmentul de televiziune, facem păși mărunți, credem că fiecare produs a fost mai bun și mai complex decât precedentul. Cel mai important lucru- știm că avem de învățat și suntem dispuși să o facem. Cu toate astea, nu lăsăm nici un moment din standardele UNTOLD și tot ceea ce gândim se încadrează în universul și se bazează pe ADN-ul nostru.
Ce este Odyssey? Cine urcă la bord?
E poate cel mai ambițios proiect al nostru, gândit și lansat în 2020 pentru 2021. Croaziera Odyssey, reprezintă, alături de producțiile TV, dovada că ne reinventăm și ne adaptăm. Pentru cei care încă nu știu, fiind un concept relativ de curând lansat, este combinația de călătorie pe un vas de croazieră și festivalul UNTOLD. Este o experiență exclusivistă, presupune nu doar accesul la entertainment, presupune și cazarea, masa, dar și alte facilități de distracție la bordul navei, toate la un nivel premium, timp de 5 zile, în Marea Mediterană. Plecăm din Roma, vizităm Ibiza și Barcelona. Dar pariul pe care l-am făcut noi este ca va fi un succes garantat și pare că avem dreptate, pentru că până în prezent, avem 3 categorii de pachete soldout. Numărul participanților este unul limitat. Am decis alături de partenerul nostru, croaziere.co, cu care dezvoltam acest proiect, ca din motive de siguranță la board, să punem în vânzare doar 2500 de pachete, deși vasul are o capacitate de peste 4000 de locuri. La capitolul siguranță, totul este la superlativ, vasul pe care l-am ales, cu echipajul său, este unul din cele mai premiate vase de croazieră din industrie în ultimii ani. Bineînțeles, din perspectiva protecției împotriva virusului SARS-CoV-2, toti cei care vor urca la bordul navei vor face dovada unui test PCR. În luna ianuarie, spre final, vom anunța si artiștii care vor fi responsabili cu distracția pe croazieră. Daca v-am stârnit curiozitatea, puteți intra pe untold.com si acolo găsiți mai multe detalii despre croazieră. Perioada în care se va desfășura Odyssey va fi între 9-13 iunie 2021, plecarea fiind la o zi după ziua mea :).
Am reușit să creștem spectaculos ca o forță în industria de entertainment, însă nimic din tot ce am realizat în 2020 nu ar fi fost posibil fără echipa UNTOLD, fără colegii care au muncit enorm de mult în această perioadă. Unii colegi chiar s-au re-specializat la locul de muncă- dacă pot sa spun așa- au învățat alte joburi, care să le permită să își aducă aportul în noile proiecte pe care le-am dezvoltat. Alți oameni din echipă s-au autodepășit în aceasta perioadă, iar proiectele în care s-au implicat au adus și mai multă încredere în echipă. Extra efort, extra miles au fost în fiecare zi în 2020.
Cum sunt semnalele din piață de la marii parteneri și sponsori ai festivalurilor? Cum se anunță 2021?
Toata lumea își dorește un an 2021, care să nu fie 2020! Lăsând gluma, simt că toata lumea are speranța unui an ce va urma mai bun. Unii au o doză mai mare de optimism, alții sunt puțin mai reținuți, dar semnalele cred că sunt unele bune. Nu va fi o revenire la normalitate peste noapte. Cu siguranță vom înfrunta anul 2021 mult mai pregătiți decât în anul ce ne pregătim să îl încheiem. Acesta este si motivul pentru care noi am anunțat datele pentru UNTOLD și NEVERSEA și ne pregătim pentru ele. Lucrăm în ritmul unui an normal. Urmează ca în prima parte a anului 2021, să anunțăm și artiștii, deci totul merge conform planului. Partenerii noștri de tradiție sunt alături de noi și au rămas alături de noi. Le-am demonstrat și în acest an că suntem puternici, că găsim motive de a rămâne împreună în mintea publicului prin proiectele noastre, iar dacă ne uităm la tot ce am făcut în 2020, observăm că în toate proiectele noastre, am avut alături partenerii pe care îi regăsim fie la UNTOLD, fie la NEVERSEA.
Care din toate aceste proiecte făcute în 2020 rămân în 2021?
În primul rând, privim cu multă încredere spre vară, când suntem pregătiți să organizăm cele două festivaluri. Toată energia acumulată în 2020 trebuie să se consume în 2021! Pe lângă cele două festivaluri, sigur că vom continua și cu proiectele care s-au conturat în 2020, cum le numim noi intern, proiecte COVID-proof. Adică proiecte care, în mod normal, indiferent de evoluția pandemiei, chiar și într-un scenariu foarte foarte pesimist, în care lucrurile în 2021 ar semăna cu 2020, nouă ne vor permite să avem activitate. Iar aceste proiecte ar fi plaja Neversea cu posibilitatea de extindere, la care lucram deja, producțiile TV și bineînțeles Croaziera Odyssey. Vom continua să facem bine și să ajutăm ori de câte ori se va ivi ocazia, atât prin noi ediții ale proiectelor deja de tradiție cum e Blood Netwoork sau Bac de 10, dar și cu alte proiecte care sunt in procesul creativ la echipa noastră de CSR.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.