Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Premieră în România: TheNew vine cu un fee preferențial. „Oferim creație eficientă și cerem la schimb curaj”

TheNew.

TheNew, agenția de digital, new media și creație apărută în familia MCCANNPR, este un hybrid fresh care completează produsul livrat până acum și extinde aria de expertiză și manifestare către full-service.

„E un pas normal pe un drum început acum aproape 3 ani, odată cu orientarea asumată către creație, către un produs integrat livrat unui public care navighează din ce în ce mai natural mediul digital. De la conținut pentru platforme digitale la evenimente hibride sau de la aplicații la campanii de social media, făceam deja toate aceste lucruri pentru clienții noștri, dar am simțit nevoia să mergem un pas mai departe, să ne specializăm, să ne extindem echipa, să formalizăm noul context și apoi să spunem și altora”, argumentează Imola Zoltan, Managing Director McCann PR/TheNew. 

Obiectivul echipei de creativi a fost diferențierea față de agențiile de comunicare, în general. Ionuț Ciobanu, Managing Director TheNew, spune că prin adăugarea componentei de digital/tehnologie și creație integrată, se închide cercul de servicii complete de comunicare pe care agenția le oferă clienților, prin dezvoltare inhouse de strategie de digital, media, social media, implementare de media digitala, video, UI/UX, platforme digitale, e-commerce, web și mobile development.

„Valoarea adăugată vine atât din expertiza echipei de creație formată din peste 20 de creativi premiați, cu experiență în comunicare 360, cât și cea de development pe care o avem inhouse – acest lucru ne permite să lucrăm integrat și să creștem atât eficiența la nivel de costuri, cât și calitatea produsului final livrat clienților noștri. Echipa noastră internă de dezvoltare realizează de peste 10 ani aplicații de mobile și platforme digitale, folosind tehnologii inovative, fără a fi nevoie de externalizarea acestor servicii către companii specializate, ceea ce, din punctul nostru de vedere, reprezintă un mare avantaj competitiv”, a punctat Ionuț Ciobanu (foto).

Digital punk: independență, curaj, atitudine

TheNew promite o atitudine de digital punk și un model de business disruptiv, unde costurile variază în funcție de chimia client - agenție și de valorile comune. Pe scurt, atitudinea digital punk înseamnă independență, curaj, atitudine, pur și simplu, spun reprezentanții TheNew.

„Industria de comunicare suferă de câteva lucruri de care se și face vinovată, în același timp, ca un șarpe gata să-și înghită coada: conformism, ultra-eficientizarea forțată în detrimentul libertății de a greși, lipsa de resurse - «talent», în limbaj de HR anglo-saxon - și, în general, o aliniere călduță la aria serviciilor comode și comoditizate”, punctează Claudiu Dobriță, Creative Director TheNew. El amintește că publicitatea dădea direcția în entertainment, acum nu foarte mulți ani.

„Și nu văd de ce n-am putea face asta în continuare, atât timp cât avem curaj, idei și instrumentele pentru asta. E o încăpățânare pe care o puteți citi în cheie anti-sistem. De aici și modelul pe care îl propunem clienților și partenerilor noștri. E mai ușor să schimbăm ceva când încercăm împreună”, vede Claudiu Dobriță. 

„Scratch that” - de ce e bine să știi întotdeauna la ce să te aștepți

Tot Claudiu Dobriță a explicat și de unde vine deviza „scratch that” adoptată de TheNew: „Din obsesia pentru prospețime, acel « pursuit of freshness » pe care trebuie să îl aibă orice creativ care își iubește meseria. Din încrederea că următoarea idee e mai bună. Din intenția de a uita un rateu, pentru că mâine e prezentarea și trebuie să ne mobilizăm. Din acceptarea faptului că o idee s-a învechit în momentul în care ai pus-o în practică și că trebuie deja să o cauți pe următoarea. Și pe următoarea. În creație, în comunicare în general, te confrunți cu NU-uri mai des decât cu DA-uri. Nu se poate, nu se știe, nu s-a luat. Ei bine, atunci zici « scratch that » și o iei de la capăt. E bine să știi întotdeauna la ce să te aștepți.”

Frustrările corecte ale unei agenții de PR

Imola Zoltan (foto), care este în industria de profil de peste 18 ani, crede că cea mai mare frustrare a agențiilor a rămas aceeași: monetizarea corectă a serviciilor de PR. Ea spune că ritmul de dezvoltare este susținut, PR-ul nu mai include de multă vreme doar media relations, ci o suită de servicii conexe, care îmbină creație, public affairs, digital, social media.

„Consultanța pentru toate acestea nu este, din păcate, valorificată și nici remunerată corect. Judecăm lucrurile acestea în comparație cu ce se întâmplă în marile rețele de comunicare internaționale, inclusiv la partenerii noștri din Weber Shandwick”, argumentează Imola Zoltan. Apoi, o mare problemă este legată, adaugă ea, de nivelul de expertiză locală și de turnoverul mare din industrie.

„Consultanții buni sunt vânați de clienți sau îndulciți de alte paradisuri aparente, iar rolul agențiilor devine din ce în ce mai relevant în formarea și trainingul viitorilor comunicatori. În scurt timp, seniorii se simt frustrați de investiția foarte mare de timp și efort pe care o depun în relație cu echipele junioare fără a vedea un ROI clar. Avem niște frustrări corecte, aș spune eu, dar am fost mereu pe principiul « hate something, change something» și asta facem constant. Motivăm intern oamenii, educăm, construim relații umane și frumoase cu clienții astfel încât, la final de zi, să avem cu toții bucuria unui proiect mișto, a unor relații valoroase și să inclinăm balanța spre « bine » ”, spune Imola Zoltan. 

„Frustrările corecte sunt un simț critic acut, « pe steroizi » , pus în acțiune într-un plan, nu doar într-un blog de rant, care poate defini o cultură internă și o anumită atitudine față de muncă, de piață, de produsul agenției”, completează Claudiu Dobriță (foto).

„Cu ei ne dorim să lucrăm”

Există și frustrări corecte ale unui client al unei agenții: lipsa bugetelor, lipsa susținerii, nevoia de a adapta uneori când ar fi mai eficient și mai relevant să faci ceva original, local, poate, vede Claudiu Dobriță, Executive Creative Director TheNew. „Sau acel conformism care transformă comunicarea într-un spațiu plat, fără vârfuri, fără o competiție reală și fără un leader. În general, resimțim genul asta de frustrări la clienții care își respectă meseria și agenția și își doresc ca brandul lor să aibă o voce distinctă într-un spatiu amorf și « blând» /insipid, care îți cer să ai și tu curaj pentru că ei au, în fiecare zi, care te susțin «mai sus», deși știu că s-ar putea să «nu treacă». Clienții care vor să aibă impact prin tot ce face produsul sau serviciul lor în piață, pentru oameni. Cu ei ne dorim să lucrăm”, punctează Executive Creative Director TheNew.

Fee preferențial, o premieră pe piața din România

Clienților care au curajul să încerce ceva nou le este deschisă larg ușa, cu un incentive: la prima colaborare, clientul beneficiază din partea TheNew de un fee preferențial, o premieră pe piața din România - plătește exact cât crede că valorează ideea.

Ionuț Ciobanu, Managing Director TheNew, a explicat cum se traduce acest lucru: „Există o frustrare generală în industria de comunicare legată de valorificarea din punct de vedere financiar a creației, în general, și focusul pe rezultate fără a lua în considerare tot efortul care stă în spatele unei campanii cu adevărat eficiente. Fără creație eficientă, nu putem avea un produs final valoros, indiferent de tipul comunicării – iar acesta este exact mesajul pe care vrem să îl transmitem în piață. Valoarea unei idei vine din înțelegerea corectă a obiectivelor și a mesajului care trebuie transmis, împletită cu « sclipirea de geniu» a creativilor. Adevărul este că ne-am blazat în ultimii ani – vedem asta în campaniile din piață, în energia oamenilor din agenții, în interesul clienților de a se dezvolta lateral și a experimenta. Însă suntem gata să schimbăm această paradigmă și aceasta este provocarea cu care am ales să ne lansăm. Oferim creație eficientă și cerem la schimb curaj – credem că aceasta este rețeta pentru un parteneriat de succes. Suntem bucuroși că am reușit că intrigăm clienții, am primit feedback pozitiv până acum și lucrăm deja la câteva idei care sperăm că se vor concretiza în colaborări noi până la finalul anului”. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult