Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Premieră în România: TheNew vine cu un fee preferențial. „Oferim creație eficientă și cerem la schimb curaj”

TheNew.

TheNew, agenția de digital, new media și creație apărută în familia MCCANNPR, este un hybrid fresh care completează produsul livrat până acum și extinde aria de expertiză și manifestare către full-service.

„E un pas normal pe un drum început acum aproape 3 ani, odată cu orientarea asumată către creație, către un produs integrat livrat unui public care navighează din ce în ce mai natural mediul digital. De la conținut pentru platforme digitale la evenimente hibride sau de la aplicații la campanii de social media, făceam deja toate aceste lucruri pentru clienții noștri, dar am simțit nevoia să mergem un pas mai departe, să ne specializăm, să ne extindem echipa, să formalizăm noul context și apoi să spunem și altora”, argumentează Imola Zoltan, Managing Director McCann PR/TheNew. 

Obiectivul echipei de creativi a fost diferențierea față de agențiile de comunicare, în general. Ionuț Ciobanu, Managing Director TheNew, spune că prin adăugarea componentei de digital/tehnologie și creație integrată, se închide cercul de servicii complete de comunicare pe care agenția le oferă clienților, prin dezvoltare inhouse de strategie de digital, media, social media, implementare de media digitala, video, UI/UX, platforme digitale, e-commerce, web și mobile development.

„Valoarea adăugată vine atât din expertiza echipei de creație formată din peste 20 de creativi premiați, cu experiență în comunicare 360, cât și cea de development pe care o avem inhouse – acest lucru ne permite să lucrăm integrat și să creștem atât eficiența la nivel de costuri, cât și calitatea produsului final livrat clienților noștri. Echipa noastră internă de dezvoltare realizează de peste 10 ani aplicații de mobile și platforme digitale, folosind tehnologii inovative, fără a fi nevoie de externalizarea acestor servicii către companii specializate, ceea ce, din punctul nostru de vedere, reprezintă un mare avantaj competitiv”, a punctat Ionuț Ciobanu (foto).

Digital punk: independență, curaj, atitudine

TheNew promite o atitudine de digital punk și un model de business disruptiv, unde costurile variază în funcție de chimia client - agenție și de valorile comune. Pe scurt, atitudinea digital punk înseamnă independență, curaj, atitudine, pur și simplu, spun reprezentanții TheNew.

„Industria de comunicare suferă de câteva lucruri de care se și face vinovată, în același timp, ca un șarpe gata să-și înghită coada: conformism, ultra-eficientizarea forțată în detrimentul libertății de a greși, lipsa de resurse - «talent», în limbaj de HR anglo-saxon - și, în general, o aliniere călduță la aria serviciilor comode și comoditizate”, punctează Claudiu Dobriță, Creative Director TheNew. El amintește că publicitatea dădea direcția în entertainment, acum nu foarte mulți ani.

„Și nu văd de ce n-am putea face asta în continuare, atât timp cât avem curaj, idei și instrumentele pentru asta. E o încăpățânare pe care o puteți citi în cheie anti-sistem. De aici și modelul pe care îl propunem clienților și partenerilor noștri. E mai ușor să schimbăm ceva când încercăm împreună”, vede Claudiu Dobriță. 

„Scratch that” - de ce e bine să știi întotdeauna la ce să te aștepți

Tot Claudiu Dobriță a explicat și de unde vine deviza „scratch that” adoptată de TheNew: „Din obsesia pentru prospețime, acel « pursuit of freshness » pe care trebuie să îl aibă orice creativ care își iubește meseria. Din încrederea că următoarea idee e mai bună. Din intenția de a uita un rateu, pentru că mâine e prezentarea și trebuie să ne mobilizăm. Din acceptarea faptului că o idee s-a învechit în momentul în care ai pus-o în practică și că trebuie deja să o cauți pe următoarea. Și pe următoarea. În creație, în comunicare în general, te confrunți cu NU-uri mai des decât cu DA-uri. Nu se poate, nu se știe, nu s-a luat. Ei bine, atunci zici « scratch that » și o iei de la capăt. E bine să știi întotdeauna la ce să te aștepți.”

Frustrările corecte ale unei agenții de PR

Imola Zoltan (foto), care este în industria de profil de peste 18 ani, crede că cea mai mare frustrare a agențiilor a rămas aceeași: monetizarea corectă a serviciilor de PR. Ea spune că ritmul de dezvoltare este susținut, PR-ul nu mai include de multă vreme doar media relations, ci o suită de servicii conexe, care îmbină creație, public affairs, digital, social media.

„Consultanța pentru toate acestea nu este, din păcate, valorificată și nici remunerată corect. Judecăm lucrurile acestea în comparație cu ce se întâmplă în marile rețele de comunicare internaționale, inclusiv la partenerii noștri din Weber Shandwick”, argumentează Imola Zoltan. Apoi, o mare problemă este legată, adaugă ea, de nivelul de expertiză locală și de turnoverul mare din industrie.

„Consultanții buni sunt vânați de clienți sau îndulciți de alte paradisuri aparente, iar rolul agențiilor devine din ce în ce mai relevant în formarea și trainingul viitorilor comunicatori. În scurt timp, seniorii se simt frustrați de investiția foarte mare de timp și efort pe care o depun în relație cu echipele junioare fără a vedea un ROI clar. Avem niște frustrări corecte, aș spune eu, dar am fost mereu pe principiul « hate something, change something» și asta facem constant. Motivăm intern oamenii, educăm, construim relații umane și frumoase cu clienții astfel încât, la final de zi, să avem cu toții bucuria unui proiect mișto, a unor relații valoroase și să inclinăm balanța spre « bine » ”, spune Imola Zoltan. 

„Frustrările corecte sunt un simț critic acut, « pe steroizi » , pus în acțiune într-un plan, nu doar într-un blog de rant, care poate defini o cultură internă și o anumită atitudine față de muncă, de piață, de produsul agenției”, completează Claudiu Dobriță (foto).

„Cu ei ne dorim să lucrăm”

Există și frustrări corecte ale unui client al unei agenții: lipsa bugetelor, lipsa susținerii, nevoia de a adapta uneori când ar fi mai eficient și mai relevant să faci ceva original, local, poate, vede Claudiu Dobriță, Executive Creative Director TheNew. „Sau acel conformism care transformă comunicarea într-un spațiu plat, fără vârfuri, fără o competiție reală și fără un leader. În general, resimțim genul asta de frustrări la clienții care își respectă meseria și agenția și își doresc ca brandul lor să aibă o voce distinctă într-un spatiu amorf și « blând» /insipid, care îți cer să ai și tu curaj pentru că ei au, în fiecare zi, care te susțin «mai sus», deși știu că s-ar putea să «nu treacă». Clienții care vor să aibă impact prin tot ce face produsul sau serviciul lor în piață, pentru oameni. Cu ei ne dorim să lucrăm”, punctează Executive Creative Director TheNew.

Fee preferențial, o premieră pe piața din România

Clienților care au curajul să încerce ceva nou le este deschisă larg ușa, cu un incentive: la prima colaborare, clientul beneficiază din partea TheNew de un fee preferențial, o premieră pe piața din România - plătește exact cât crede că valorează ideea.

Ionuț Ciobanu, Managing Director TheNew, a explicat cum se traduce acest lucru: „Există o frustrare generală în industria de comunicare legată de valorificarea din punct de vedere financiar a creației, în general, și focusul pe rezultate fără a lua în considerare tot efortul care stă în spatele unei campanii cu adevărat eficiente. Fără creație eficientă, nu putem avea un produs final valoros, indiferent de tipul comunicării – iar acesta este exact mesajul pe care vrem să îl transmitem în piață. Valoarea unei idei vine din înțelegerea corectă a obiectivelor și a mesajului care trebuie transmis, împletită cu « sclipirea de geniu» a creativilor. Adevărul este că ne-am blazat în ultimii ani – vedem asta în campaniile din piață, în energia oamenilor din agenții, în interesul clienților de a se dezvolta lateral și a experimenta. Însă suntem gata să schimbăm această paradigmă și aceasta este provocarea cu care am ales să ne lansăm. Oferim creație eficientă și cerem la schimb curaj – credem că aceasta este rețeta pentru un parteneriat de succes. Suntem bucuroși că am reușit că intrigăm clienții, am primit feedback pozitiv până acum și lucrăm deja la câteva idei care sperăm că se vor concretiza în colaborări noi până la finalul anului”. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult