Sari la continut

Ne vedem live pe Republica!

Facem anul ăsta un pas mai departe în această călătorie care ne-a unit: construirea unul loc al dezbaterii, al schimbului de idei, al bunului-simț. Lansăm un nou spațiu unde ne putem întâlni. Comunitate.republica.ro este locul unde ne vedem live.

Primarul sectorulul 2 vrea să obțină bani europeni pentru a face un traseu subteran pentru tramvaiul 21 și pentru a-i prelungi linia în afara Bucureștiului

Radu Mihaiu și Cristian Ghinea

Foto: Radu Mihaiu și Cristian Ghinea

Primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, intenționează să atragă finanțare europeană pentru un proiect care vizează trecerea în subteran a unei porțiuni din traseul tramvaiului 21 și extinderea liniei până în afara Bucureștiului. În prezent, există două direcții de accesare a fondurilor necesare: Planul național pentru Reziliență și Redresare și Programul Operațional Regional, a declarat Mihaiu pentru Republica.

„În acest moment este o idee. În acea zonă se pretează un proiect în care să îngropăm șinele tramvaiului 21, să fie subteran. Pornind de la această idee, încercăm să configurăm un plan și am vrut să ne asigurăm că există premise bune și că putem face acest lucru. Și premise există, în sensul că există fonduri pentru un astfel de proiect. Am discutat cu domnul ministru a Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, am discutat și cu cei de la STB. Sigur că va trebui să mergem mai departe, să facem studiu de fezabilitate, proiect tehnic. Mi-aș dori, de asemenea, să extindem tramvaiul 21 în afara Bucureștiului am stat de vorbă și cu ADR București-Ilfov. Această idee face parte din strategia de a face un transport în comun mai rapid. Și de a încerca să scăpăm de aceste autobuze din Voluntari care poluează destul de mult. Am pornit cu consilierii mei pe ideea de a extinde linia de tramvai și de a o face mai rapidă. În acest moment, ne gândim la două variante pentru porțiunea îngropată: una să înceapă de la Pache Protopopescu până la ieșirea din București, pentru O a doua variantă ar fi de la Obor”, a declarat primarul sectorului 2.

Radu Mihaiu a spus că urmează să aibă discuții în acest sens și cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, întrucât în planul de mobilitate durabilă e prevăzută și o linie de metrou și trebuie aleasă varianta cea mai potrivită - metrou sau tramvai subteran, care ar avea avantajul unui cost mai scăzut.

În cazul în care totul merge bine, Primăria sectorului 2 ar putea aplica anul viitor pentru finanțare, scenariu în care lucrările ar putea începe spre finalul mandatului lui Mihaiu. 

„Trebuie să ne gândim la lucrurile astea care nu se termină într-un mandat, pentru că lucrările de infrastructură durează și trebuie să le avem în minte”, crede el.

Edilul spune că mai are în plan amenajarea Parcului Sticlăriei și că își dorește mutarea Uzinelor de Reparații „Atelierele Centrale” din zona Lizeanu în afara orașului.

„Avansăm cu proiectul pistei de biciclete de la Obor la Fabrica de Glucoză. Azi am aflat o veste mare, că nu mai trebuie să colaborăm cu CFR, pentru că o parte mare din teren nu mai este la CFR. Și, desigur, în plan este acel nod intermodal de la Petricani, voi avea această discuție și cu domnul ministru al Transporturilor, pentru că acolo este pasajul de la Petricani, care ar fi suprateran peste calea ferată. Dar, de asemenea, acolo este prevăzută, și am discutat despre asta, o gară, Gara Petricani, în așa fel încât oamenii ar putea să meargă cu trenul de la Gara de Nord în Pipera și, de asemenea, să meargă cu trenul de la Gara Obor în Pipera”, susține Mihaiu.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Toate bune si frumoase,s-a ras destul de soselele suspendate ale lui Oprescu,totusi aceste proiecte minunate nu sunt in atributiile primariei de sector!Cum sa ia credite UE pentru investitii in locatii in administrarea PG sau MT ?Asta vorbeste ca si colegul Voiculescu care da sarcini primariilor fara a da si fonduri,e greu sa conduci cand ai citit o carte de administratie!Vad ca a uitat de ingroparea garii Obor,o fi aflat ca nu-i a lui si ca e monument istoric!
    • Like 0


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult