Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Primarul sectorulul 2 vrea să obțină bani europeni pentru a face un traseu subteran pentru tramvaiul 21 și pentru a-i prelungi linia în afara Bucureștiului

Radu Mihaiu și Cristian Ghinea

Foto: Radu Mihaiu și Cristian Ghinea

Primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, intenționează să atragă finanțare europeană pentru un proiect care vizează trecerea în subteran a unei porțiuni din traseul tramvaiului 21 și extinderea liniei până în afara Bucureștiului. În prezent, există două direcții de accesare a fondurilor necesare: Planul național pentru Reziliență și Redresare și Programul Operațional Regional, a declarat Mihaiu pentru Republica.

„În acest moment este o idee. În acea zonă se pretează un proiect în care să îngropăm șinele tramvaiului 21, să fie subteran. Pornind de la această idee, încercăm să configurăm un plan și am vrut să ne asigurăm că există premise bune și că putem face acest lucru. Și premise există, în sensul că există fonduri pentru un astfel de proiect. Am discutat cu domnul ministru a Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, am discutat și cu cei de la STB. Sigur că va trebui să mergem mai departe, să facem studiu de fezabilitate, proiect tehnic. Mi-aș dori, de asemenea, să extindem tramvaiul 21 în afara Bucureștiului am stat de vorbă și cu ADR București-Ilfov. Această idee face parte din strategia de a face un transport în comun mai rapid. Și de a încerca să scăpăm de aceste autobuze din Voluntari care poluează destul de mult. Am pornit cu consilierii mei pe ideea de a extinde linia de tramvai și de a o face mai rapidă. În acest moment, ne gândim la două variante pentru porțiunea îngropată: una să înceapă de la Pache Protopopescu până la ieșirea din București, pentru O a doua variantă ar fi de la Obor”, a declarat primarul sectorului 2.

Radu Mihaiu a spus că urmează să aibă discuții în acest sens și cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, întrucât în planul de mobilitate durabilă e prevăzută și o linie de metrou și trebuie aleasă varianta cea mai potrivită - metrou sau tramvai subteran, care ar avea avantajul unui cost mai scăzut.

În cazul în care totul merge bine, Primăria sectorului 2 ar putea aplica anul viitor pentru finanțare, scenariu în care lucrările ar putea începe spre finalul mandatului lui Mihaiu. 

„Trebuie să ne gândim la lucrurile astea care nu se termină într-un mandat, pentru că lucrările de infrastructură durează și trebuie să le avem în minte”, crede el.

Edilul spune că mai are în plan amenajarea Parcului Sticlăriei și că își dorește mutarea Uzinelor de Reparații „Atelierele Centrale” din zona Lizeanu în afara orașului.

„Avansăm cu proiectul pistei de biciclete de la Obor la Fabrica de Glucoză. Azi am aflat o veste mare, că nu mai trebuie să colaborăm cu CFR, pentru că o parte mare din teren nu mai este la CFR. Și, desigur, în plan este acel nod intermodal de la Petricani, voi avea această discuție și cu domnul ministru al Transporturilor, pentru că acolo este pasajul de la Petricani, care ar fi suprateran peste calea ferată. Dar, de asemenea, acolo este prevăzută, și am discutat despre asta, o gară, Gara Petricani, în așa fel încât oamenii ar putea să meargă cu trenul de la Gara de Nord în Pipera și, de asemenea, să meargă cu trenul de la Gara Obor în Pipera”, susține Mihaiu.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Toate bune si frumoase,s-a ras destul de soselele suspendate ale lui Oprescu,totusi aceste proiecte minunate nu sunt in atributiile primariei de sector!Cum sa ia credite UE pentru investitii in locatii in administrarea PG sau MT ?Asta vorbeste ca si colegul Voiculescu care da sarcini primariilor fara a da si fonduri,e greu sa conduci cand ai citit o carte de administratie!Vad ca a uitat de ingroparea garii Obor,o fi aflat ca nu-i a lui si ca e monument istoric!
    • Like 0


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Cabana perfectă:

Cine nu s-a visat măcar o dată într-o cabană de munte cu vedere la pădure, cu miros de lemn proaspăt și liniștea aceea curată, ruptă de agitația orașului? Chiar dacă nu trăim permanent la altitudine, putem aduce atmosfera aceea în propriul nostru spațiu- fie că e o casă de vacanță, fie un apartament urban care vrei să respire mai mult aer de natură. Stilul de cabană modernă e o combinație rafinată între confort rustic și funcționalitate contemporană, o invitație de a trăi mai simplu, dar cu gust.

Citește mai mult

Ciolacu și Grindeanu

PSD-ul refuză să mai fie progresist. A fost destul progres acolo ca să vină și timpul unei stagnări binemeritate, nu? Nu se poate nici cu progresul constant! Iar rezultate au tot fost și au culminat în vremea lui Ciolacu, când PSD-ul chiar a progresat serios și a reușit să vâre cel mai adânc ghearele în fondul de rezervă, oferind o imagine clară și definitorie a ceea ce poate însemna o guvernare pesedistă determinată. Foto: George Călin/Inquam Photos

Citește mai mult