Foto: Radu Mihaiu și Cristian Ghinea
Primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, intenționează să atragă finanțare europeană pentru un proiect care vizează trecerea în subteran a unei porțiuni din traseul tramvaiului 21 și extinderea liniei până în afara Bucureștiului. În prezent, există două direcții de accesare a fondurilor necesare: Planul național pentru Reziliență și Redresare și Programul Operațional Regional, a declarat Mihaiu pentru Republica.
„În acest moment este o idee. În acea zonă se pretează un proiect în care să îngropăm șinele tramvaiului 21, să fie subteran. Pornind de la această idee, încercăm să configurăm un plan și am vrut să ne asigurăm că există premise bune și că putem face acest lucru. Și premise există, în sensul că există fonduri pentru un astfel de proiect. Am discutat cu domnul ministru a Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, am discutat și cu cei de la STB. Sigur că va trebui să mergem mai departe, să facem studiu de fezabilitate, proiect tehnic. Mi-aș dori, de asemenea, să extindem tramvaiul 21 în afara Bucureștiului am stat de vorbă și cu ADR București-Ilfov. Această idee face parte din strategia de a face un transport în comun mai rapid. Și de a încerca să scăpăm de aceste autobuze din Voluntari care poluează destul de mult. Am pornit cu consilierii mei pe ideea de a extinde linia de tramvai și de a o face mai rapidă. În acest moment, ne gândim la două variante pentru porțiunea îngropată: una să înceapă de la Pache Protopopescu până la ieșirea din București, pentru O a doua variantă ar fi de la Obor”, a declarat primarul sectorului 2.
Radu Mihaiu a spus că urmează să aibă discuții în acest sens și cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, întrucât în planul de mobilitate durabilă e prevăzută și o linie de metrou și trebuie aleasă varianta cea mai potrivită - metrou sau tramvai subteran, care ar avea avantajul unui cost mai scăzut.
În cazul în care totul merge bine, Primăria sectorului 2 ar putea aplica anul viitor pentru finanțare, scenariu în care lucrările ar putea începe spre finalul mandatului lui Mihaiu.
„Trebuie să ne gândim la lucrurile astea care nu se termină într-un mandat, pentru că lucrările de infrastructură durează și trebuie să le avem în minte”, crede el.
Edilul spune că mai are în plan amenajarea Parcului Sticlăriei și că își dorește mutarea Uzinelor de Reparații „Atelierele Centrale” din zona Lizeanu în afara orașului.
„Avansăm cu proiectul pistei de biciclete de la Obor la Fabrica de Glucoză. Azi am aflat o veste mare, că nu mai trebuie să colaborăm cu CFR, pentru că o parte mare din teren nu mai este la CFR. Și, desigur, în plan este acel nod intermodal de la Petricani, voi avea această discuție și cu domnul ministru al Transporturilor, pentru că acolo este pasajul de la Petricani, care ar fi suprateran peste calea ferată. Dar, de asemenea, acolo este prevăzută, și am discutat despre asta, o gară, Gara Petricani, în așa fel încât oamenii ar putea să meargă cu trenul de la Gara de Nord în Pipera și, de asemenea, să meargă cu trenul de la Gara Obor în Pipera”, susține Mihaiu.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.