Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Proiect inedit în România: câțiva tineri au conceput și realizat rCharge cu energie verde, un prototip de stație de încărcare pentru trotinete și biciclete electrice

rCharge 1

Trotinetele electrice au devenit tot mai populare pentru că sunt o metodă eficientă de a te deplasa pe distanțe scurte, în orașele sufocate de trafic. Sunt ușor de condus, silențioase, accesibile și, totodată, mai prietenoase cu mediul.

Chiar dacă în procesul de producție a trotinetelor se folosesc încă resurse finite, neregenerabile, iar o strategie generală, aplicabilă planetar pentru recilare la ieșirea din uz nu a fost încă realizată, e cert că pe durata utilizării efective, aceste vehicule nu poluează. Alimentate cu electricitate din surse de energie regenerabile, trotinetele electrice mai fac un pas spre mobilitatea sustenabilă.

Câțiva tineri din cadrul ENGIE Romania au creat rCharge cu energie verde, un concept de stație sustenabilă de încărcare pentru trotinete și biciclete electrice, realizată din materiale sustenabile și alimentată cu energie electrică produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice. Proiectul lor a primit „Premiul pentru cea mai originală idee” în cadrul unui concurs intern al companiei. Ulterior, acesta a fost implementat de EFdeN, asociație non-guvernamentală, având drept obiectiv sustenabilitatea și educarea publicului larg în favoarea soluțiilor inteligente și prietenoase cu mediul, care este unul dintre partenerii de tradiție al ENGIE în proiecte de sustenabilitate.

Astfel, EFdeN a construit două stații electrice de încărcare pentru trotinetele și bicicletele electrice, din materiale reciclate Una dintre ele a fost amplasată în București, la intrarea în Parcul Izvor, lângă stația de metrou, iar cealaltă în incinta campusului Facultății de Inginerie a Instalațiilor, din bulevardul Pache Protopopescu, nr. 66, acolo unde ENGIE și EFdeN au co-creat Orașul Viitorului – primul prototip de oraș sustenabil. 

Stația de încărcare din parcul Izvor este deschisă publicului larg din 9 iunie, iar cea din campusul universitar este disponibilă doar studenților facultății. Ambele stații pot fi utilizate în mod gratuit.

Pentru ca experiența sustenabilă să fie completă, sloturile disponibile pentru încărcare pot fi verificate printr-o aplicație, Charge Here, special concepută pentru utilizatorii stațiilor.

Exteriorul stațiilor este realizat din containere reciclate, iar încărcarea trotinetelor se realizează cu energie electrică regenerabilă, produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice instalate pe acoperișul stațiilor. Totodată, energia electrică este stocată în baterii de la mașini electrice, reciclate și recondiționate special pentru proiect.

Stațiile de încărcare se înscriu în scopul ENGIE de a atinge emisii zero de carbon, la realizarea căruia producția de energie din surse regenerabile contribuie semnificativ.

Mobilitatea urbană este una dintre direcțiile care contribuie la reducerea emisiilor de carbon și pe care ENGIE o susține și o încurajează. Astfel, noi toți, utilizând mijloace de deplasare prietenoase cu mediul, putem contribui la un viitor verde. Cu atât mai mult cu cât energia produsă pentru încărcarea lor este una regenerabilă, produsă cu ajutorul soarelui. 

ENGIE Romania și EFdeN au co-creat și alte proiecte de succes în cadrul parteneriatului lor, care datează din 2015:

Prototipuri de case pasive care au reprezentat România la doua ediții ale prestigioasei competiții internaționale Solar Decathlon, și care ulterior au fost integrate in conceptul Orașul Viitorului, vizitat de mii de persoane interesate de locuințe solare, tehnologii și soluții de eficiență energetică, producție de energie solară și reducere a impactului negativ asupra mediului.

Orașul Viitorului – EFdeN Sustainable City, primul prototip de oraș sustenabil, care înglobează trei zone principale: case sustenabile, energie și mobilitate verde. O parte dintre soluțiile pe care ENGIE Romania le propune clienților săi se află încorporate în oraș: stații de încărcare pentru mașini electrice, Elvi by EVBox, pentru segmentul rezidențial, cât și pentru business to business, termostat inteligent pentru controlul AC – Smart Cool, panouri fotovoltaice.

Ghidul prosumatorului și Harta prosumatorului, instrumente utile prin care cei interesați pot afla toate detaliile de care au nevoie pentru a-și monta panouri fotovoltaice.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult