Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Proiect inedit în România: câțiva tineri au conceput și realizat rCharge cu energie verde, un prototip de stație de încărcare pentru trotinete și biciclete electrice

rCharge 1

Trotinetele electrice au devenit tot mai populare pentru că sunt o metodă eficientă de a te deplasa pe distanțe scurte, în orașele sufocate de trafic. Sunt ușor de condus, silențioase, accesibile și, totodată, mai prietenoase cu mediul.

Chiar dacă în procesul de producție a trotinetelor se folosesc încă resurse finite, neregenerabile, iar o strategie generală, aplicabilă planetar pentru recilare la ieșirea din uz nu a fost încă realizată, e cert că pe durata utilizării efective, aceste vehicule nu poluează. Alimentate cu electricitate din surse de energie regenerabile, trotinetele electrice mai fac un pas spre mobilitatea sustenabilă.

Câțiva tineri din cadrul ENGIE Romania au creat rCharge cu energie verde, un concept de stație sustenabilă de încărcare pentru trotinete și biciclete electrice, realizată din materiale sustenabile și alimentată cu energie electrică produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice. Proiectul lor a primit „Premiul pentru cea mai originală idee” în cadrul unui concurs intern al companiei. Ulterior, acesta a fost implementat de EFdeN, asociație non-guvernamentală, având drept obiectiv sustenabilitatea și educarea publicului larg în favoarea soluțiilor inteligente și prietenoase cu mediul, care este unul dintre partenerii de tradiție al ENGIE în proiecte de sustenabilitate.

Astfel, EFdeN a construit două stații electrice de încărcare pentru trotinetele și bicicletele electrice, din materiale reciclate Una dintre ele a fost amplasată în București, la intrarea în Parcul Izvor, lângă stația de metrou, iar cealaltă în incinta campusului Facultății de Inginerie a Instalațiilor, din bulevardul Pache Protopopescu, nr. 66, acolo unde ENGIE și EFdeN au co-creat Orașul Viitorului – primul prototip de oraș sustenabil. 

Stația de încărcare din parcul Izvor este deschisă publicului larg din 9 iunie, iar cea din campusul universitar este disponibilă doar studenților facultății. Ambele stații pot fi utilizate în mod gratuit.

Pentru ca experiența sustenabilă să fie completă, sloturile disponibile pentru încărcare pot fi verificate printr-o aplicație, Charge Here, special concepută pentru utilizatorii stațiilor.

Exteriorul stațiilor este realizat din containere reciclate, iar încărcarea trotinetelor se realizează cu energie electrică regenerabilă, produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice instalate pe acoperișul stațiilor. Totodată, energia electrică este stocată în baterii de la mașini electrice, reciclate și recondiționate special pentru proiect.

Stațiile de încărcare se înscriu în scopul ENGIE de a atinge emisii zero de carbon, la realizarea căruia producția de energie din surse regenerabile contribuie semnificativ.

Mobilitatea urbană este una dintre direcțiile care contribuie la reducerea emisiilor de carbon și pe care ENGIE o susține și o încurajează. Astfel, noi toți, utilizând mijloace de deplasare prietenoase cu mediul, putem contribui la un viitor verde. Cu atât mai mult cu cât energia produsă pentru încărcarea lor este una regenerabilă, produsă cu ajutorul soarelui. 

ENGIE Romania și EFdeN au co-creat și alte proiecte de succes în cadrul parteneriatului lor, care datează din 2015:

Prototipuri de case pasive care au reprezentat România la doua ediții ale prestigioasei competiții internaționale Solar Decathlon, și care ulterior au fost integrate in conceptul Orașul Viitorului, vizitat de mii de persoane interesate de locuințe solare, tehnologii și soluții de eficiență energetică, producție de energie solară și reducere a impactului negativ asupra mediului.

Orașul Viitorului – EFdeN Sustainable City, primul prototip de oraș sustenabil, care înglobează trei zone principale: case sustenabile, energie și mobilitate verde. O parte dintre soluțiile pe care ENGIE Romania le propune clienților săi se află încorporate în oraș: stații de încărcare pentru mașini electrice, Elvi by EVBox, pentru segmentul rezidențial, cât și pentru business to business, termostat inteligent pentru controlul AC – Smart Cool, panouri fotovoltaice.

Ghidul prosumatorului și Harta prosumatorului, instrumente utile prin care cei interesați pot afla toate detaliile de care au nevoie pentru a-și monta panouri fotovoltaice.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult