Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Reguli pentru noul an școlar. Ce se întâmplă când într-o clasă apare un caz pozitiv

Măsuri de protecție școală

Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Unitățile de învățământ vor funcționa cu prezență fizică până la o incidență de 6 la mie, au spus ministrul Educației și ministrul Sănătății, care au anunțat miercuri regulile sanitare valabile pentru noul an școlar. Printre acestea se numără păstrarea distanței fizice, aerisirea costantă a spațiilor închise și purtarea măștii de protecție la interior.

Deși autoritățile recomandă măștile de tip medical, vor fi permise și cele textile, cu condiția să acopere nasul și bărbia. 

În momentul în care apare un caz de îmbolnăvire cu coronavirus, preșcolarii și elevii din clasele 0-VI vor trece în online timp de 14 zile, dar pot reveni la școală începând din ziua a opta, cu condiția să aibă un rezultat negativ la testul antigen. Testarea în ziua a opta se face în școli de personal medical sau de către DSP. În cazul copiilor pentru care părinții refuză testarea, se prelungește învățământul online până în ziua a 14-a, au stabilit autoritățile.

De la clasa a VII-a încolo, la apariția unui caz pozitiv, copiii vaccinați sau care au trecut prin boală și fac dovada vaccinării pot continua să meargă fizic la cursuri. Pentru restul, se aplică regulile valabile și la clasele mai mici.

Potrivit unui ordin comun care urmează să fie semnat de ministrul Sănătății și ministrul Educației, în localitățile unde este instituită măsura carantinei zonale nu sunt permise activităţile care impun prezenţa fizică a preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cursurile desfășurându-se exclusiv online. Excepție fac ativitățile de terapie pentru elevii cu cerințe educaționale speciale din învățământul special și special integrat, care se desfășoară cu prezența fizică în unitatea de învățământ. Activitățile de terapie pentru elevii cu cerințe educaționale speciale sunt permise indiferent de scenariul în care se află localitatea sau unitatea de învățământ, inclusiv în carantină.

Personalul didactic, nedidactic şi personalul  auxiliar are obligaţia să poarte mască în permanenţă în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor , precum şi în sălile de clasă, cu excepţia situaţiilor în care procesul specific de predare/învăţare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor putea folosi viziere. 

 În cazul elevilor din învățământul special, masca de protecție are caracter de recomandare adaptată specificului procesului educațional, și nu reprezintă o obligație.

În unităţile de învăţământ nu vor mai fi permise "nici măcar activităţile remediale" după depăşirea ratei de infectare de 6 la mia de locuitori.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult