Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

S-a scumpit și prostia

Cristian Tudor Popescu---

G. Simion și-a lansat programul electoral „Prostia se plătește”, în cadrul căruia oferă poporului case cu 35.000 euro, preț subvenționat de el când va fi președintele României. Trebuie să-mi fie rușine, ca român, că sute de oameni s-au bulucit la sediile de campanie AUR din București și Cluj ca să semneze, cu nume, „pronume” și CNP, „contractul cu Simion”? 

Nu, nu trebuie. Căci în septembrie 2009, aflat în campanie electorală pentru președinția României, președintele PSD de atunci, nimeni altul decât Mircea Geoană, „dădea la oameni”, mai exact promitea românilor din diaspora care s-ar fi întors în țară, câte 20.000 euro de căciulă „la instalare”. Geoană n-a retractat această șpagă electorală deșănțată nici în ziua de azi, când iar aleargă după Cotroceni din poziția de secretar general adjunct al NATO.

Totuși, trebuie spus că la ușa lui Geoană, nici aici, nici la NATO, n-a venit niciun român repatriat să-i ceară vreun sfanț din cei 20.000 €. De unde rezultă că, după 15 ani, prostia de la noi e mai multă și mai scumpă.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult