Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Schimbare de agendă din partea președintelui Klaus Iohannis

Klaus Iohannis - FB

(Foto: Facebook/Klaus Iohannis)

Schimbare de agendă a șefului statului. Președintele Klaus Iohannis a înțeles că Justiția este un teren în care este nevoit să fie reactiv în fața valului de atacuri care vin dinspre guvernarea PSD-ALDE, iar în ultima perioadă a abordat tot mai des problemele legate de guvernare: pensii, salarii, fonduri europene, educație, autostrăzi. 

Prezent joi la un eveniment la Pitești, Klaus Iohannis a reproșat guvernului ritmul „de melc” în care se avansează cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, atrăgând atenția că în ultimul an și jumătate s-au realizat doar 15 kilometri de autostradă.

„Ar fi mai simplu și cu certitudine mai bine să construim autostrăzile de care avem nevoie în cât mai puțini ani, nu în decenii, așa cum din păcate se prefigurează, potrivit ritmului de melc de până acum. Infrastructura nu e un slogan care sună bine doar când aduce capital electoral, dezvoltarea infrastructurii e cheia prosperității.

În afară de hărți colorate si planuri frumoase, lumea se uită și la rezultate, iar cei 15 kilometri de autostradă dați în folosință în utimul an și jumătate înseamnă ridicol de puțin, dovadă a lipsei de capacitate și de mobilizare în jurul unui obiectiv național esențial”, a spus președintele Klaus Iohannis.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța în martie că în acest an vor fi gata lucrările pe 60 de kilometri de autostradă. 

„Urmează să finalizăm şi să recepţionăm un pod peste Someş, în luna iunie, care va pune în evidenţă cei 8,7 km recepţionaţi în 2017 pe tronsonul Gilău-Nădăşelu (n.n.- pe Autostrada Transilvania). Tot anul acesta se va realiza recepţia la sectoarele Sebeş-Turda, loturile 3, 4 - este vorba de 28,5 kilometri, din care 24 de kilometri pot fi deserviţi circulaţiei. Alt sector pe care mizăm este Lugoj-Deva 4. Aici lucrează acelaşi antreprenor care a făcut şi cei 8,7 kilometri. În total vorbim, pe acest segment, de 22,5 km. Mai avem un sector de circa 10 kilometri care cu siguranţă vor fi finalizaţi, dar nu pot fi daţi în exploatare - undeva între Ogra şi Târgu Mureş. Sunt aproape de a fi finalizaţi, procentajul lucrărilor fiind de 70%. Între Ogra şi Câmpia Turzii mai este un sector de 3,6 km, dar care nu are nod rutier, însă sigur va fi gata. În total, în jur de 60 de km vor fi gata anul acesta", a declarat în luna martie Ştefan Ioniţă, șeful CNAIR, la o conferinţă pe teme de infrastructură, organizată de revista Capital, potrivit Digi24.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Valentin check icon
    Se mai aude ceva cu coaliţia opoziţiei sau iar o să se răspândească voturile prin toate părţile la următoarele alegeri?
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult