Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Scoate-ți prietenii la o pizza! Face bine la sănătate

Tineri cu pizza

photo icon Renunțați la mâncatul pe fugă și degustați în voie bună cel mai nou produs de la Pizza Hut- Cheesy Bites Remix. Sursa: Gettyimages.com

Tinerii europeni sunt mulțumiți cu viața lor și spun asta și dacă sunt întrebați. Statisticilor Eurostat (organism al Uniunii Europene abilitat în acest sens), românii nu fac notă discordantă, deși, la unele capitole, modificăm graficele.

Să luăm, de exemplu, evenimentul prag, acela de părăsire a casei părintești. În zilele noastre, nu mai ești o paria dacă vrei să stai mai mult cu mama. Numai că, în țările nordice, după 20 de ani, lumea își cam ia zborul. În statele sud-est europene, mai zăbovim un pic. Cam până în jurul vârstei de 30 de ani. Care ar fi cauzele? Una dintre acestea este lipsa de timp. Tinerii vin la masa pusă și nu mai trebuie să meargă la cumpărături să-și umple rezervoarele. Ce nu știu este însă că există pe piață un furnizor care se gândește la ei și a găsit soluția să le condimenteze savuros o masă la care nu mai trebuie aduși decât prietenii. În prag de iarnă, s-a dat drumul la discuțiile cu miez în jurul cele mai delicioase pizza. Unde? La Pizza Hut, evident.

Românii nu prea citesc și nu merg nici la teatru sau la film. Lucrurile stau ceva mai bine în cazul tinerilor, peste jumătate dintre aceștia (conform Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală) mergând la teatru, frecventând biblioteca și asistând la diverse evenimente.

Printre alte metode de petrecere a timpului liber, românii ascultă muzică și ar face sport, dacă le-ar permite timpul. La restaurant merg peste 50% din ei, dar o dată pe lună și puțin peste 1% spun că mănâncă în oraș în fiecare zi. Lucru care se va schimba în viitorul apropiat, având în vedere tendința la nivel european a întregii industrii de entertainment (inclusiv a restaurantelor) de a veni în întâmpinarea dorinței consumatorilor de a-și economisi timpul și spațiul. Acestea din urmă intră deja în categoria premium și devin monede de schimb de sine stătătoare. Lumea urbanizată de o densitate crescută atrage nevoia de economisire a continuum-ului spațiu-timp. Iar piața are șansa de a scoate oamenii din carapacea lor și de a le oferi moduri eficiente de relaxare. Cum ar fi un mediu perfect pentru o ieșire în oraș la care se adaugă spectacolul inovării în domeniul culinar. Cam asta înseamnă acum Pizza Hut care continuă campania de de-tastaturizare a clienților.

Intrând și în mai în detaliu în ceea ce privește obiceiurile de consum ale europeanului cultivat, descoperim că acesta își asumă un rol activ vizavi de propria sănătate, ceea ce include respectarea unor linii de nutriție pentru a preveni sau a controla problemele de sănătate. Face deci alegeri informate în ceea ce privește dieta pentru a preveni obezitatea, diabetul, colesterolul ridicat și hipertensiunea, marile probleme ale societății contemporane. Iar consumatorul educat știe că poate primi o mână de ajutor din afară, de la cei care pot să le ofere ingrediente optime. Un stil de viață sănătos, așezat, se bazează însă, dincolo de mâncare, și pe relațiile cu ceilalți. Accentul se pune așezat, adică exact unul dintre principiile Pizza Hut care îndeamnă la renunțarea la mâncatul pe fugă și la degustarea în voie bună a celui mai nou produs, Cheesy Bites Remix.

Revenind la statistici, știm că 9 din 10 tineri cu vârste între 16-29 de ani folosesc dispozitivele mobile pentru a se conecta la internet. A fi online reprezintă un mod de viață. Informațiile, job-urile, distracția, prietenii, interacțiunea de orice fel s-au mutat aproape cu totul online. Și, deși internetul oferă mediul împărtășirii experiențelor și al schimbului de opinii, vine la pachet și cu o serie de riscuri. Unul dintre acestea este însingurarea, căci intrarea online presupune retragerea în privat. Și nu numai evitarea întâlnirii cu prietenii în oraș, ci, chiar când aceasta are loc, utilizarea în exces a telefonului în detrimentul interacțiunii directe.

Este important să insistăm pe nevoia construirii unor relații de prietenie cu oameni reali bazate pe încredere și implicare, căci așa ajungem să conferim propriei vieți un profund nivel de luciditate. Și afecțiune. Studiile arată că tânjim după atingere, după îmbrățișări, după conexiuni sociale puternice. Toate traducându-se printr-o stare de sănătate mai bună. De ce nu vă luați deci prietenii să mergeți să mâncați ceva delicios? O sugestie ar fi la Pizza Hut.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult