Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Șeful casei de discuri care îi reprezintă pe Inna și Mihail povestește cum a descoperit pe scenă, la o nuntă, un “talent înnăscut"

În acest moment, Inna este cel mai cunoscut artist român în străinătate: videoclipurile ei fac sute de milioane de vizualizări pe YouTube, iar în unele regiuni, precum America de Sud, cântăreața ține concerte pe stadioane pline. „E un artist care muncește mult, lansează foarte multe piese bune și cred că asta e rețeta pentru orice finalitate ca a ei în domeniu”, spune Cătălin Muraru, fondatorul ROTON, casa de discuri care o reprezintă pe artistă. O descoperire mai recentă a lui Muraru este Mihail, a cărui melodie, Who you are, a fost cea mai ascultată piesă în Italia în 2018. 

„E un artist complet, pe care te-ai bucura să îl cunoști și pentru o conversație, e foarte talentat și consecvent, își face singur toate piesele, ajutat de un colectiv de producție, dar e concepția lui, îi aparține în totalitate”, a spus Muraru, invitat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

(Foto: Facebook Cătălin Muraru)

Întrebat cum descoperă noi artiști, acesta a povestit că urmărește toate show-urile de talente și ascultă absolut toate propunerile pe care le primește. 

Însă se întâmplă să facă descoperiri ale unor noi talente în situații surprinzătoare. „Pe o scenă la o nuntă l-am văzut prima oară pe Jean Gavril, care, după mine și după colegii mei, e un talent înnăscut. Dacă îl vezi o dată, nu trebuie să fii specialist ca să îți dai seama că băiatul ăsta e făcut ca să fie star. Am încercat să văd care îi sunt planurile, dacă vrea să rămână doar aici sau merge mai departe, dacă vrea să înregistreze doar melodii făcute cunoscute de alții sau vrea să aibă și repertoriul propriu. Și. în caz că răspunsul este da, dacă vrea să înceapă de astăzi sau de peste trei ani. Și am descoperit un student la arhitectură, un om cerebral, un om care știa ce vrea să facă și cu doza de naivitate aferentă, că fără asta e mai greu să construiești. Și care își dorea foarte mult și cred că astăzi, la trei ani, patru ani după acel moment e pe drumul care trebuie”, a povestit el.

Felul în care un artist își gestionează succesul este extrem de important, mai ales că nu toți reușesc să facă bine față presiunii aduse de acesta.

„Am văzut oameni amețiți de succes, da, mulți. Mulți pe care succesul îi prinde pe nepregătite și e aiurea să constați că omul ăla asta și-a dorit, a obținut, a venit prea repde, nu știe să îl gestioneze și se ascunde de succes. Urmează o pauză în care se odihnește și apoi revine. Succesul, odată găsit, în cele mai multe cazuri revine”, crede Cătălin Muraru.

Emisiunea „În fața ta” este difuzată sâmbăta și duminica de la 14:05.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Interesant
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult