Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Sociologul Vladimir Ionaș, de la CURS-Avangarde, care va da la ora 21 exit-poll-ul pe București: E o surpriză în legătură cu cine a ieșit la vot, nu cu câți au ieșit la vot

Cetățean la vot, 27 septembrie 2020

Foto: Gabriel Petrescu/ Xinhua News/ Profimedia

Segmentul electoral  30-59 are „o creștere foarte mare” ca prezență la alegerile locale din București. Așa numitul „public activ” ar putea să decidă câștigătorul din Capitală. Cu câteva ore înainte să anunțe exit poll-ul pe București, sociologul Vladimir Ionaș a observat „o schimbare de comportament electoral” foarte interesantă.

Prezența la vot în București va fi cu 4-5 procente mai mare decât la precedentele alegeri locale, a spus la Digi24 sociologul Vladimir Ionaș, de la CURS-Avangarde, care va da la ora 21 exit-poll-ul pe Capitală. 

„E o surpriză în legătură cu cine a ieșit la vot, nu cu câți au ieșit la vot. Se aștepta toată lumea ca acum populația activă să plece din București”, a declarat sociologul.

Prezența la vot va fi decisivă pentru alegerile din București, având în vedere diferența mică dintre Nicușor Dan, candidatul dreptei, și primarul în funcție, Gabriela Firea.

O prezență mai mică la vot o avantajează, în acest caz pe Firea, care a câștigat precedentele alegeri exact în acest fel. În 2016, reprezentanta PSD a ajuns să gestioneze Capitala, fiind legitimată de doar 246.000 de voturi din cele 1,8 milioane. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Chiar daca nu mai iese scorpia de Firea primar e ingrozitor gandul ca aproape jumatate dintre bucurestenii care ies la vot vor vota la parlamentare cu PSD. Posibil sunt moldoveni "naturalizati" altfel nu-mi explic.
    • Like 2


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult