Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Spiritul sărbătorilor pe DN1: Bătaie în trafic, pe Valea Prahovei, în mijlocul coloanelor de mașini blocate pe șosea

bataie DN1

Foto: captura youtube infosudest

Mai multe persoane s-au luat la bătaie luni, pe Valea Prahovei, în zona Comarnic, unde zeci de mașini erau blocate pe DN1. Scandalul ar fi izbucnit după ce un șofer ar fi depășit o coloană de mașini prin partea dreaptă, notează Hotnews.ro.

Imagini publicate de infosud-est surprind în jur de zece persoane, care se lovesc cu pumnii și picioarele în mijlocul drumului, iar o femeie cu un copil în brațe pare că încearcă să îi calmeze pe cei implicați în conflict.

Foto: captura youtube infosudest

Este al doilea incident de acest fel petrecut în aceste zile în mijlocul coloanelor de mașini de pe DN1, adaugă sursa citată.

IPJ Prahova a anunțat că luni, în jurul orei 10:00, polițiștii din Comarnic au fost sesizați prin apel 112 de către un participant la trafic că pe Drumul Național 1, pe raza localității Comarnic, a izbucnit un conflict între mai mulți participanți la trafic. „Deplasați la fața locului, polițiștii nu au mai găsit persoanele implicate, dar acestea au fost identificate mai târziu, cu ajutorul semnalmentelor oferite de ceilalți participanți la trafic. Din primele verificări efectuate de polițiști, a rezultat faptul că evenimentul s-a produs în urma unei neînțelegeri privind acordarea priorității de trecere autovehiculelor care au acest drept. Persoanele implicate au fost identificate și conduse la sediul unității de poliție unde a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de lovire sau alte violențe. Totodată a fost luată măsura sancționării contravenționale conform Legii nr. 61/1991, pentru provocare și participare efectivă la scandal în locuri sau localuri publice, față de cei trei conducători auto cu vârstele de 26, 28 respectiv 42 de ani, cât și față de un pasager în vârstă de 28 de ani”, a anunțat IPJ Prahova. 

Polițiștii prahoveni recomandă șoferilor ca, în condițiile unui trafic aglomerat, „să își păstreze calmul și să nu blocheze intersecțiile”. 

Experții în conducere defensivă recomandă de asemenea, în caz de conflict în trafic, păstrarea calmului și anunțarea incidentului la numărul de urgență 112.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Oricat de lung ar dura drumul din București în Valea Prahovei - cu sau fără copii plângând în mașină, cu sau fără soacra în mașină sau cu sau fără probleme de vezica - nu poți sa ajungi la nivelul la care sa ajungi sa te bati cu alții decât dacă ai un IQ negativ, doua clase ca trenu', ești incapabil emoțional sa înțelegi ce se întâmplă în jurul tău și/sau ca așa ai văzut la părinți tai dragi și la tine în cartier cum se rezolva diferendele. Din imagini se vede ca sunt destul de tineri - în jur de vreo 30 de ani - prin urmare persoane care au fost născute după 1989 la care se vede îndelung munca depusă de părinți mai ales și după aceea de școală de a dezvolta "oameni". De aceea oricât am înjura incompetenta statului în materie de autostrăzi - nu ca nu ar merita TOTI din '90 încoace cu vârf și îndesat - mai degrabă am înjura pe cei care au "contribuit" la educația lor și aș începe în special cu părinții.
    • Like 0
  • Joi, 29.12.2021, am plecat de la aeroportul Otopeni la ora 9.22 și am ajuns în Brașov la ora 14.42 . Cauzele sunt aceleași: mașini multe, la Nistorești din 2 benzi se face 1, în Comarnic sunt două intersecții și 2 polițiști. La Bușteni sunt două treceri de pietoni și 2 polițiste. La transporturi s-a schimbat ministrul a câta oară, un ticălos incompetent vine, altul, ticălos incompetent a plecat! Greața stării de fapt cuprinde furia celor 10 care s-au bătut la Comarnic. Coldea l-a amenințat pe Ponta că-l arestează, nu pentru că va face autostradă, ci pentru că vrea să fure cât voia să fure! Autostrada de pe valea Prahovei poate fi ambalată în găină cu ouă de aur și făcută în PPP. Până când nu reușește figura asta, nu se va face!
    • Like 0
  • check icon
    Este doar o chestiune de timp pana se va savarsi o crima din aceleasi cauze. PNL doarme, PSD doarme, USR doarme. In anul 2014 o haita de caini a omorat un copil. Abia atunci statul a hotarat sa scape de cainii vagabonzi. Pana in anul 2040 cand vom avea autostrada Comarnic-Brasov, propun construirea a doar doua sosele ocolitoare a Comarnicului de 7 km si Busteni-Poiana Tapului de 8 km. Se pot face in 2 ani cu costuri mici comparativ cu autostrada.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult