Sari la continut
Republica
Comunicare

Un oraș smart e un oraș în care oamenii zâmbesc mai des, fiindcă sunt mai relaxați

Oameni fericiți

Foto: Getty Images

Un oraș ofertant este un oraș cu o calitate superioară a vieții. Ce înseamnă asta?

Un oraș „smart”, în care te enervezi mai puțin, petreci mai puțin timp în trafic, beneficiezi de servicii de sănătate și administrative moderne și de calitate.

O urbe cu o calitate superioară a vieții este una atractivă pentru investitori, adică una conectată la rețeaua de infrastructură rutieră, feroviară și navală, în cazul orașelor porturi la Dunăre sau la Marea Neagră. Un oraș cu potențial de dezvoltare, în care tinerii au un viitor și se regăsesc, o comunitate vie, cu „vibe” și identitate, cu o direcție și o strategie de dezvoltare.

Un oraș cu o calitate superioară a vieții reprezintă un oraș în care administrația locală oferă facilități investitorilor pentru a-i atrage, fie că vorbim de cele fiscale sau în legătură cu pregătirea unor terenuri cu utilități și tot ce este necesar pentru a permite atragerea investițiilor.

Calitatea vieții este strâns legată de petrecerea timpului liber și modul sănătos de a trăi, fie că ne referim la socializare, cultură, sport sau agrement. Totodată, este reprezentată de spațiul verde și de numărul de parcuri, de zonele de socializare în natură, de culoarele pietonale de trecere de încurajare a deplasării pe jos, de reducerea poluării printr-un transport public electric, cu legături în toate zonele orașului, inclusiv cele industriale, în care este chiar stimulat acest tip de transport prin sistemul „park and ride”, prin aplicații gestionate de administrație cu tot felul de informații despre trafic, conexiuni ale mijloacelor de transport, calitatea aerului, locurile de parcare libere în cel mai apropiat perimetru în care ești localizat. Un oraș sigur, monitorizat video, în care cetățenii se simt în securitate, un oraș cu spitale moderne și suficiente, cu o administrație debirocratizată și servicii digitalizate. O comunitate care se adună în piețe și piațete pentru a socializa, în care se închide circulația pe anumite segmente ale unor artere în week-end „pentru a fi încurajat mersul pe jos, stimulând și anumiți antreprenori să investească în clădirile istorice, restaurându-le și transformându-le în puncte de atracție turistică.

Un oraș care își păstrează identitatea, speculează poziționarea și își valorifică la maxim potențialul pe care îl are atrăgând turiștii. În care există o preocupare permanentă de promovare și menținere a vizibilității. În care se organizează în mod frecvent evenimente culturale și sportive pentru ridicarea nivelului general de educație al membrilor comunității. În care autoritățile își sprijină cetățenii, proprietari ai unor imobile istorice, să și le întrețină si să le restaureze, susținând în acest fel tot ce este identitar și tradițional pentru oraș.

Un oraș în care oamenii zâmbesc mai des, fiindcă sunt mai relaxați și mai ales, ce e cel mai important, reprezintă locul în care se regăsesc.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    De acord. Dar ca un oraș sa fie smart trebuie ca locuitorii sa fie smart și sa voteze un primar smart și un consiliu local smart care sa angajeze persoane smart în instituțiile locale. După cum vedeți este nevoie de foarte multi oameni smart sa faci un oraș smart, și din păcate la noi nu prea sunt oameni smart, chiar deloc.
    P.S. Aiurelile cu străzi cu bănci cu prize USB. vreo câteva panouri solare de încărcare, wireless gratis, câțiva senzori, ceva stații de încărcare, o parcare de biciclete care a costat 1 milion de euro numai smart nu pare.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult