Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Vacanță în podgorie și în inima munților Ciucaș

Podgorie

Când toată lumea vine la mare, constănțenii pleacă de la mare. Zis și făcut! Ne-am luat concediu 5 zile și am decis să plecăm la munte, poate, poate ne relaxăm puțin la răcoare. Primul loc aleas a fost resortul de 4 stele Domeniile Panciu din Vrancea pentru că suntem iubitori de vin. Și bine am făcut! N-am crezut că vom regăsi o bucată din Toscana italienilor în România. Și aici mă refer atăt la serviciile oferite căt și la ospitalitatea angajaților, dar și la preț.

Două nopți de cazare la Domeniile Panciu ne-au costat în jur 550 de lei cu mic dejun inclus….. și ce mic dejun. Managerul resortului, Cristina, ne pregătise în camera un frizante, pentru că aniversam doi ani de căsătorie, ceea ce mi se pare super fain și arată că sunt atenți la detalii. Să revenim la mâncare – delicioasă, plating, mâncare de 5 stele, mai pe românește zis “fomfleuri”, la prețuri decente și în plus la mic dejun primești din partea casei un pahar de cidru de mere, frizante sau vin.

La micul dejun poți alege patru variante, iaurt cu musli și căpsuni, ouă poșate, omletă cu trufe și ouă ochiuri cu sos olandez. În zonă nu vă plictisiți, cei de la Panciu au 120 de hectare de viță de vie și 150 de hectare de mere ( dețin și marca Ana are Mere). Puteți închiria biciclete ca să vă plimbati printre rândurile de viță de vie. Pe drum puteți să mâncați vișine, mere și alte fructe pe care le găsiți la tot pasul. Pentru 50 de lei puteți să culegeți zmeură, afine și mure, să mâncați pe săturate și să umpleți o cutiuță “și pentru acasă”. Să ajungem și la degustarea de vin! Am ales cea mai scumpă variantă – 110 lei, 5 feluri de vin, plimbare și explicații în fabrică, vie și cramă. Informații am primit de la un somelier vreme de 3 ore, timp în care am învățat cum să ținem paharul, cum să “mirosim vinul” și la ce să fim atenți când alegem un vin.

Yvette Spânoche

Seara, la cină se face un superb foc de tabără, au și o piscină unde vă puteți relaxa și evident loc de joacă pentru copii. Distanțarea socială este respectată până la cel mai mic detaliu, dezinfectant peste tot, ospătarii poartă mască și mănuși, iar mesele de pe terasă sunt așezate la mare distanță unele de altele. Ca suvenir poți să cumperi vinuri la preț de producător. Ca să vă faceți o idee: ne-am întors cu 12 sticle de vin, cidru și frizante și am plătit 320 de lei.

O vacanță de cinci zile in România, cu mult mai multe plusuri decât minusuri

De la cele patru stele cu plus, am plecat spre Vama Buzăului, spre Gospodaria lui Nea Ion, un loc tradițional, care vrea să semene cu casele de la țara ale bunicilor noștri. În mare parte le-a ieșit, poate unele decorațiuni sunt ușor exagerate, însă aici prețurile, surprinzător, au fost mult mai mari față de Panciu.

O noapte de cazare, fără mic dejun, a fost 280 de lei, iar micul dejun 35 de lei de persoană, cina 65 de lei. Mâncarea a fost delicioasă, iar angajații ospitalieri.

Am dormit în camera cu nuduri, seara am ascultat discuri cu muzică veche și am mâncat slanină cu ceapă și urdă pe săturate.

De aici poți să mergi la Lacul Siriu, Cascada Urlătoarea, iar noi am încercat să vedem și Lacul Vulturilor, 6 ore dus-întors, traseu de offroad, dar ne-a prins ploaia și am fost nevoiți să ne întoarcem, de frică să nu rămânem pe munte.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • "primul loc aleas a fost resortul de 4 stele" - valoros arcul, o fi din inox aurit, la 4 stele...
    Avem si noi pe meleagurile astea statiune, complex hotelier, nu e nevoie de romgleza.
    • Like 0

Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)