Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Varta ia în calcul o investiție de un miliard de euro în România, într-o unitate de producție de baterii pentru mașini electrice

Varta

Foto: Getty Images

Grupul german Varta ar putea deschide în România o unitate de producție de baterii pentru mașini electrice, investiție ce ar urma să se ridice la un miliard de euro.

Anunțul a fost făcut de către Roxana Mînzatu, secretar de stat în Ministerul Investițiilor si Proiectelor Europene MIPE, care a spus că oparte din investiție ar putea fi finanțată din fonduri europene.

„Am primit azi delegația grupului Varta. Compania vizează România ca locație pentru o investiție strategică de 1 miliard de euro într-o nouă unitate de producție baterii pentru mașini electrice. Am setat cadrul opțiunilor potențiale pentru finanțarea din fonduri europene pentru anumite componente ale investiției. Unitatea se va baza pe tehnologii înalte și pe forța de muncă bine pregatită și competitivă. Echipa Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene va oferi taskforce-ului coordonat de Ministerul Economiei tot suportul posibil care să faciliteze decizia investitorului de a opta pentru România”, a scris Roxana Mînzatu.

Varta este unul din cei mai mari producători globali de baterii pentru mașini, industrie și consum. La Brașov, funcționează din 2014 Varta Microbattery,

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ion check icon
    Pun pariu ca o sa investeasca tot in ungaria sau serbia! La autocrati acolo...
    • Like 2
    • @ Ion
      Iau in calcul , pana dau fata-nfata cu politicienii autohtoni. Multe companii mari au luat in calcul Romania , pana au observat ca aici nu se vrea.
      • Like 2
    • @ Silviu Pop Sese
      AlexisZ check icon
      Corect, pentru ca spaga cerutà aici ca sa semneze contractul cu noi e mai mare ca la unguri si sarbi...Ca de platit platesc si nemtii spaga, sa nu ne ascundem pe dupa prun, dar sa nu depaseasca bugetul care e prevazut pentru asa ceva in strategia de expansiune a firmei
      • Like 0
    • @ Ion
      Cred ca,in Romania investitorii ar avea mai multe motive sa vina, Mana de lucru ,ceva mai redusa , apoi sa nu uitam si de resursele minerale neferoase inca nexploatate total , care se mai gasesc in Muntii Apuseni .
      Bateriile , acumulatorii electrici vor fi de mare importanta in viitorul apropiat.
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult