Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Polițistul scriitor Marian Godină a mobilizat rețeaua socială pentru a prinde un șofer care fugise de la locul accidentului mortal. Procurorul îl cercetează în libertate

UPDATE Procurorul de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 a decis cercetarea în stare de libertate a suspectului în acest caz, un tânăr de 23 de ani, care nu are permis de conducere, fără să fie instituită vreo măsură preventivă mai blândă cum ar fi controlul judiciar. De altfel, în timpul audierilor, tânărul a recunoscut că a condus deşi nu are permis şi că a fugit de la locul accidentului, arată surse din cadrul anchetei.

Decizia luată de procuror nu poate fi contestată.

Accidentul a avut loc miercuri dimineaţă, pe bulevardul Energeticienilor din Sectorul 2 al Capitalei. Victima, o femeie care, din primele cercetări, ar fi traversat neregulamentar, a murit la câteva ore după ce a fost internată în spital, arată Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei. (sursa: News.ro)

Polițistul scriitor Marian Godină a postat vineri pe Facebook câteva poze neclare cu un autoturism implicat într-un accident mortal în București și a făcut apel la cei care recunosc mașina să ajute la prinderea autorului. Polițistul din Brașov a scris pe Facebook că accidentul s-a petrecut în București, pe bulevardul Energeticienilor, în dimineața de 24 august, în jurul orei 6:30. Șoferul a dispărut după ce a lovit mortal un pieton.

Mesajul a avut peste 2.000 de distribuiri și peste 1.000 de comentarii, multe cu observații și informații care până la urmă au ajutat la prinderea șoferului fugit de la locul accidentului.

„Ne ajutați să îl găsim?

In data de 24.08.2016 in jurul orei 06.30, conducătorul autoturismului din imagini a lovit mortal o persoană, pe Bulevardul Energeticienilor din Bucureşti, după care a părăsit locul accidentului şi încă nu a fost identificat.

Orice informație ne poate fi de folos. Puteți contacta Brigada Rutieră la tel 0219544 sau la nr. 0767802361. Îmi puteți trimite şi mie mesaj pe pagină, vă asigur de confidențialitate.

Autoturismul este marca Opel Vectra B, modelul 1995-1999, de culoare argintie, bandouri laterale de culoare neagră, cu trapă. Autoturismul are avarii la partea stânga față. Eu sunt convins că cineva care cunoaşte maşina, o recunoaşte şi în aceste fotografii, chiar dacă sunt neclare”, a scris ieri pe Facebook polițistul Marian Godină. 


Sâmbătă Marian Godină a revenit cu o nouă postare în care spune că șoferul căutat a fost identificat și prins și mulțumește pentru sprijin celor care i-au ajutat pe polițiști.

Mesajul postat sâmbătă de Godină:

„Ne mai şicanăm pe pagina asta, ne mai contrazicem cu radare ascunse în boscheți, ne mai certăm, unii se mai jignesc între ei, mă mai jignesc şi pe mine, ne mai ironizăm, dar ce s-a întâmplat ieri pe Facebook mi se pare extraordinar. Mă refer la postarea în care vă rugam să ne ajutați în a găsi un autoturism şi pe conducătorul acestuia care părăsise locul unui accident mortal în care fusese implicat.

Înainte de a posta asta, le spusesem colegilor mei că sunt convins că până seara îl vom găsi.

Am reuşit, măcar pentru o zi, să rupem bariera aia urâtă, care nu ar trebui să existe şi care ne separă în două tabere: polițişti şi civili. Ieri ați fost polițişti. Şi unii chiar foarte buni. Am primit sute de mesaje, de fapt cred că am depăşit o mie. Poze, link-uri cu anunțuri auto, fel şi fel de indicii. Am citit cu atenție comentariile de la toate distribuirile postării. Peste 2000 de share-uri. Am găsit un comentariu în care era indicat chiar şi un număr de înmatriculare. Am fost în legătură permanentă cu colegul meu de la Brigada Rutieră, care are dosarul în lucru, iar el, la rândul lui, cu colegii aflați la serviciu, în teren. Nu era de serviciu, dar nu a ezitat să se îmbrace, să plece de acasă şi să meargă să verifice pista cea mai plauzibilă. Ştiind că era pe drum spre posibilul autor, iar eu sunt tocmai în Braşov, stăteam ca pe ace şi îl rugasem să mă sune şi să-mi spună şi mie ce face. M-a sunat în scurt timp: „Mariane, l-am găsit, ăsta e!"

Nu aş putea lucra la vreun birou, a fost atât de urât să particip la toată acțiunea de la distanță şi doar prin telefon, dar important e că maşina a fost identificată, la fel ca şi conducătorul auto, care a fost reținut.

Colegii mei de la Brigada Rutieră au lucrat toată noaptea şi la ora la care postez acest text, sunt încă la serviciu.

Vă mulțumesc mult pentru ajutor, eram sigur că nu trebuie să îmi fie ruşine să vă cerem sprijinul şi că vom găsi astfel suspectul, era clar că niciun polițist nu poate fi mai iscusit decât trei sute de mii de oameni. După ce conducătorul auto fusese deja identificat, oamenii încă îmi trimiteau mesaje: „Marian, e plin de poliție la mine în fața blocului, au găsit maşina aia." :)

Nu cred că există satisfacție mai mare a unui polițist, ca atunci când rezolvă un astfel de caz.

Aceasta este satisfacția pe care sper să o simțiți si voi acum pentru că meritul este al tuturor ce s-au implicat.

Eu şi colegii mei de la Poliția Rutieră vă mulțumim!

P.S. Atenție la radare, vor fi multe în acest week-end”

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Daca ar fi calcat pe mama procurorului, tata, sora, fratii, prietena,
    prietenii etc. Cu siguranta ca l-ar fi arestat.
    Dar pentru o femeie, o singura femeie... Astia sunt unii procurori de azi.
    De ce nu publici nume, pronume, adresa acestuia sa stim cu totii, de ce e ocultat ?




    • Like 0
  • Sa inteleg ca unul care nu are carnet de conducere si se urca la volan si apoi, dupa ce comite fapta (indiferent cine a fost de vina), fuge de la locul accidentului nu prezinta pericol public? Ar putea la fel de bine, la cat discernamant are sa se suie iar la volan, poate si beat; sau ar putea sa se duca cu o arma intr-un bar. Decizia procurorului nu cred ca are de-a face decat cu un singur concept: SPAGA!
    • Like 0
  • Acesti "magistrati" corupti si lacomi, pretind tot mai multi bani la salarii si pensii, cu toate ca le au, si asa, nemeritat de mari, sunt stresati, saracutii de atata munca, poarta intreaga vina pentru tot ce se intampla. Sa conduci fara permis,sa faci si accident mortal si sa fugi constitue un cumul de infractiuni care nu justifica lasarea in libertate,decat daca, la mijloc sunt alte lucruri,dubioase. E adevarat ca trantorii din, asa zisul parlament, nu vor sa modifice codul rutier petruca ei, progeniturile lor si neamurile lor sunt primii care incalca orice norme. Dar "magistratii" au la dispozitie trei variante. De ce pe tru unul care fura o paine nu ezita sadea arest, iar pentru imbecilii care omoara dau cea mai usoara forma de "pedeapsa"? Va las sa va raspundeti singuri. Dar esterevoltator cese intampla.
    • Like 1
    • @ Zugravu Mircea
      1. Subiectul articolului este mobilizarea utilizatorilor Facebook pentru identificarea unui suspect.
      2. Arestul preventiv este un concept ceva mai complicat ca offside-ul la fotbal, probabil cel mai complex concept pe care-l stăpâneşti.
      3. Dacă e ceva revoltător, este că oameni ca tine au drept de vot egal cu al celor ca mine.
      • Like 1
    • @ Leon Grosu
      Nu inteleg de ce ma jignesti!? Nu ma cunosti si incerci sa faci pe desteptul, dar esti pe langa ce a vrut sa spuna articolul in cauza. Ai dreptate, revoltator este ca ai drept de vot.
      • Like 0
    • @ Zugravu Mircea
      De ce va deranjeaza ce a scris, nu vedeti ce poza are?
      • Like 0
  • Tocmai am aflat ca procurorul nu a cerut arestarea preventivă. Totuși este vorba de viataunui om
    • Like 0
    • @ Mihaela Sebeni
      check icon
      Dacă cel omorât nu circula regulamentar, gestul procurorului poate fi justificat. Șoferul poate fi condamnat că a fugit, și-a agravat fapte, ar putea fi chiar achitat, dacă va putea dovedi că cel omorât circula neregulamentar. Am mai discutat despre asta. Nu toți cei omorâți într-un accident auto sunt nevinovați, după cum nu toți șoferii care lovesc pe cineva, fie și mortal, sunt vinovați.
      • Like 4
    • @
      E valabil in cazul unui sofer care are carnet de conducere, dar in cazul unui tembel teribilist nu.
      • Like 3
    • @ Zugravu Mircea
      check icon
      Evident, cine spune altfel. Dacă flăcăul nu avea carnet și a omorât un om, soarta lui e cam pecetluită. din păcate, sunt mulți asemenea tineri inconștienți, care se joacă de-a soarta și de-a viața altora.
      • Like 0
    • @ Zugravu Mircea
      check icon
      Domnul meu, când am scris eu comentariul nu se cunoșteau detaliile astea. sigur că acuma se știu, deci flăcăul ăla o va păți rău de tot.
      • Like 0
    • @
      Cand procurorul a cerut cercetarea in libertate stia despre cine e vorba si stia si ca nu are carnet!
      • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult