Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

„Cum să distrugi o piesă”. Am fost câteva zile la repetiții și știu că va fi un spectacol despre care se va vorbi multă vreme

Cum să distrugi o piesă

O companie privată de teatru realizează două performanțe speciale: aduce de la Londra și New York cel mai inovator stil de comedie al momentului (un mix de pantomimă, improvizație și efecte speciale) și îi pune pe aceeași scenă pe 16 dintre cei mai buni tineri actori de comedie.

„Cum să distrugi o piesă” e spectacolul inovator care are premiera pe 3 și 4 noiembrie la Grand Entertainment din Băneasa Shopping City.

Când începi te gândești că nu se mai poate inventa nimic în teatru, că viața spectacolelor de teatru comercial începe să apună din considerente de filme pe internet, jocuri și alte distracții electronice, apare câte o rază de lumină care dă speranță actorilor care iubesc adrenalina show-urilor live. S-a întâmplat recent la Londra cu un spectacol al unei companii care are în componență actori specializați în improvizație și în teatru clasic.

Un trio de prieteni reuniți sub numele Mischief Theatre au redescoperit si au dat un aer modern comediei clasice britanice de vodevil si pantomimă printr-un gen de comedie numit de critici “slapstick anarchy”, folosind improvizația și “accidentul” premeditat drept elemente moderne de captare a atenției audienței. Rezultatul e un stil de teatru care amintește de gag-urile făcute de Stan și Bran, dar care solicită multe efecte speciale, mijloace tehnice moderne și un generos efort fizic din partea actorilor.

La Londra spectacolul creat de ei, ”The Play That Goes Wrong”, a avut un succes atât de mare încât a fost dus în formula originală la New York pe Broadway, a luat cele mai importante premii pentru text și scenografie, iar acum este tradus și licențiat în peste 25 de țări.

Spectacolul este pus în scenă și la noi, cu premiera la sfârșitul acestei săptămâni – 3 și 4 noiembrie - într-o distribuție excepțională.

Cum montezi la București o piesă gândită pentru actori specializați în improvizatie și cu resurse fizice și motrice excepționale?!

În România, ”The Play That Goes Wrong”, tradusă ”Cum să distrugi o piesă”, reunește 16 dintre cei mai perfomanți tineri actori de comedie, tineri care s-au școlit nu doar în UNATC, ci și în ritmul intens al serialelor de comedie care au făcut mari audiențe – Mondenii, Grupul Vouă, Atletico Textila, Ai noștri, sau în focurile show-urilor de improvizație.

Într-un fel magic, ideea prieteniei din spatele producției originale se păstrează și la București pentru că o parte din distribuție este formată din promoția de aur 2005 UNATC – grupul de actori tineri care au schimbat teatrul independent, dar și registrul spectacolelor comice: Andreea Samson, Vlad Logigan, Cătălin Babliuc, Andrei Mateiu, Dan Rădulescu, Pavel Bârsan, Bogdan Cotleț, Marin Grigore, Radu Micu. Lor li se adaugă Ada Galeș, Ilona Brezoianu, Andreea Mateiu, Răzvan Oprea, Angel Popescu, Adrian Anghel și Silviu Mircescu. Regizorul spectacolului este George Dogaru – parte din aceeași generație de aur 2005, regizor pentru serialele ”Mondenii” și ”Ai Noștri”.

La ce să vă așteptați de la acest spectacol unic în România?

Am fost câteva zile la repetiții și știu că va fi un spectacol despre care se va vorbi multă vreme și la care se va râde mult. Subiectul e unul relaxat (câțiva actori amatori vor să pună în scenă o piesă polițistă și reușesc să meargă dintr-o greșeală în alta până la un dezastru... apocaliptic), dar mijloacele folosite, ritmul de joc, structura farselor care vin în avalanșă la fiecare câteva minute vă vor provoca multe hohote de râs.

E genul de umor pe care-l gustă atât adulții cât și copiii, genul de spectacol la sfârșitul căruia te întrebi ”dar cum au făcut faza asta?”, e o producție gândită să genereze buna dispoziție într-o seară cu întreaga familie.

Personal cred că e un spectacol eveniment prin provocările tehnice pentru actori. Poate că spectatorii nu vor simți întregul efort al actorilor (e cu atât mai bine cu cât totul pare foarte simplu), dar precizia și concentrarea realizării unui astfel de spectacol va fi o bună școală pentru oricine vrea să facă actorie de performanță.

”Cum să distrugi o piesă” este un spectacol adus în România de grupul Wondertheatre și produs în colaborare cu Grand Entertainment, Băneasa Shopping City.

Scenografia spectaculoasă în efectele sale speciale, care amintesc de parcurile de distracții, este realizată de arhitectul și production designerul Petre Țalea, costumele fiind semnate de Eli Damanakis. Spectacolul durează două ore, cu o pauză de 20 de minute și poate fi văzut la Sala Epika de la Grand Cinema & More pe 3 noiembrie la ora 20.00 și pe 4 noiembrie la orele 17.00 și 20.00.

WONDERTHEATRE a mai produs spectacolele “PRENUMELE”, “CINA DE ADIO” , “PANICĂ la OPERĂ!” și ” SWING!” în regia lui Răzvan Săvescu, one man show-urile “ERA OK ȘI LA 60” și “SUB PRAGUL DE SUS” - ambele cu Răzvan Vasilescu, dar și spectacolul de comedie “O ZIC DIN VIATA MEA” de Toni Grecu.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult

Solar Resources

V-am spus anul trecut povestea IT-stului care a făcut o „reconfigurare de traseu” în carieră: sătul de orele pierdute în trafic în București, s-a întors „la țară”, lângă Turnu Măgurele, să facă agricultură bio.

Citește mai mult

Post Malone

A deschis turneul său european ”The Big Ass Tour” la Cluj și a spus în fața tuturor că nu a mai fost niciodată în România, dar că e „ireal” că a fost primit atât de bine aici. A vorbit cu sinceritate despre începuturile sale și despre cum i se zicea la început că va fi un „one hit wonder”. Am descoperit la Untold X un artist cu o voce foarte bună, inepuizabilă, ca o baterie cu reîncărcare rapidă: la finalul fiecărei piese părea că rămâne fără suflare. În mod neașteptat, se reîncărca în câteva zeci de secunde în care i se auzea respirația adâncă și intra cu aceeași forță în următoarea melodie. E foarte valoros Post Malone, pentru mine, revelația acestei ediții (foto: Inquam Photos / Vlad Bereholschi).

Citește mai mult