Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

„Înainte să mă angajez în învățământ mi se spunea că ar trebui să îmi iau gândul de la visul de a fi profesoară”. Laura Stifter, profesoară nevăzătoare de religie și științe socio-umane, premiată la Gala Merito, alături de alți 11 dascăli valoroși

Laura Stifter

Foto: Proiectul Merito

Laura Stifter are 29 de ani, este nevăzătoare, dar a studiat în învățământul de masă. A absolvit Facultatea de Teologie și Facultatea de Filosofie la Universitatea din București, câte un masterat la ambele discipline, iar acum este doctorandă la Facultatea de Filosofie. E implicată în promovarea educației incluzive și caută să le dezvolte elevilor gândirea critică din ambele perspective, a religiei și a filosofiei. 

„Înainte să mă angajez în învățământ mi se spunea că ar trebui să îmi iau gândul de la visul de a fi profesoară, sau că cel mult o să lucrez într-o școală specială. Văd din naștere cu un singur ochi și foarte puțin, cam 1%. Văd culorile, anumite obstacole, dar dacă bate lumina altfel, s-ar putea să nu le mai văd. Sigur că m-am ambiționat și a fost foarte bine din prima clipă. 2018 a fost primul an de învățământ, la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, ca profesoară de religie și filosofie, iar din 2020 predau la Cuza.

Am preferat să lucrez în școli de masă tocmai pentru a încuraja și alți profesori și elevi nevăzători în ideea incluziunii. Îndrăzniți, că se poate! Veniți și voi să învățați în școli de masă, înscrieți-vă copiii sau angajați-vă dacă sunteți profesori, pentru că uite că se poate foarte bine!”, a povestit profesoara pentru Proiectul Merito

Recent, Laura Stifter a fost premiată, alături de alți 11 profesori valoroși în cadrul Galei Merito, pentru inovaţie în educație. Republica.ro este partener media al Galei Merito.

Comunitatea profesorilor valoroşi ai Românei recunoscuți anual de Romanian Business Leaders (RBL) a crescut cu 12 noi membri și a ajuns la un total de 67 de dascăli care lucrează împreună la transformarea meseriei de profesor în România. Laureaţii sunt exponenţi ai profesorilor care învaţă continuu, inovează, îşi duc practicile mai departe în afara claselor lor şi răspândesc Educaţie de calitate acolo unde nu există acces la aceasta, spun organizatorii.

„Cei 12 profesori care se alătură din acest an comunității MERITO sunt oameni care îşi lasă amprenta pozitiv asupra a generaţii întregi şi fac cinste meseriei de profesor, precum: Anca Botoroagă, directoarea unei școli gimnaziale dintr-un sat sibian, unde elevii sunt pregătiți pentru licee bune sau pentru o școală profesională care să îi îndrume spre o meserie pe care o s-o facă cu drag și bine; ca Ioana Baboş, învăţătoare în Zalău, care face des cu copiii și activități STEM, cu conținut de abordare integrată: științe implementate cu tehnologie, puțină inginerie adaptată vârstei lor și matematică; ca Adriana Bălaj din Timişoara, care prin istorie, dezvoltă elevilor creativitatea, competențele digitale, să îi înveți să învețe, pentru a deveni viitori oameni responsabili sau ca Mihaela Bucşa, profesoară de Fizică la Sânpetru, Braşov, care pe lângă orele ei “altfel”, creează la școală un spațiu în care elevii se simt bine şi vin pentru că vor să fie acolo.

Sunt oameni ca Laura Stifter, profesoară nevăzătoare din Bucureşti, care îmbină religia şi filosofia, pentru a-i ajuta pe elevi să își aleagă un sistem de valori, de convingeri; ca Liviu Drăghici, profesorul-antreprenor din Ploieşti, care predă Ştiinţe Economice şi îi învață pe elevi ca și cum, după ce termină liceul, ar trebui să le lase pe mână banii lui; ca Teodora Coman, scriitoare la Sibiu, care se foloseşte de pictură, desen, sculptură sau chiar și de film, pentru corelații între literatură și domeniul artistic sau precum Cătălin Zaman, de la Clondiru, jud. Buzău, care îi pregăteşte nu doar cognitiv, ci şi emoţional pe elevi, organizează concursuri de literatură pentru creativitate şi a inversat procesul de predare: elevii îşi extrag singuri teoria din exerciţiile pe care le fac - ambii profesori de Limba şi Literatura Română.

Sunt oameni ca Daniela Ionele, profesoară de Ştiinţe Tehnice şi instruire practică la un colegiu tehnic din Agnita, care face proiecte de schimb internaţional cu elevi, iar apoi îi sprijină să îşi depăşească condiţia; precum educatoarea Marişca Morari de la Baia Mare, care foloseşte propriul hobby, filmatul pentru a stimula creativitatea copiilor cu care lucrează şi lecturile, pentru a le forma apetitul de mici; ca Florentina Tituleac, învăţătoare într-o comunitate defavorizată din Săcele, pe care a ajuns să o alfabetizeze, prin implicarea ei în afara clasei şi orelor sau precum Emanuela Patrichi, „influencer în Educaţie” de la Târgu Mureş, care formează elevii de învăţământ primar să fie independenți, creativi, toleranți și empatici”, se arată într-un comunicat

Gala Merito se desfășoară sub înaltul patronaj al președintelui României, iar la ediția din acest an au participat peste 200 de lideri din business şi profesionişti din Educaţie.

Din 2016, Proiectul MERITO recunoaşte public și material meritele profesorilor valoroși ai României, prin Gala anuală. Comunitatea profesorilor laureaţi a crescut la 67 de dascăli, care împreună cu antreprenorii și managerii din RBL lucrează ca să multiplice în sistemul de educație bune practici de predare.

Poveștile profesorilor Merito pot fi citite aici: http://www.proiectulmerito.ro/galerie-profesori/

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult