Foto: Proiectul Merito
Laura Stifter are 29 de ani, este nevăzătoare, dar a studiat în învățământul de masă. A absolvit Facultatea de Teologie și Facultatea de Filosofie la Universitatea din București, câte un masterat la ambele discipline, iar acum este doctorandă la Facultatea de Filosofie. E implicată în promovarea educației incluzive și caută să le dezvolte elevilor gândirea critică din ambele perspective, a religiei și a filosofiei.
„Înainte să mă angajez în învățământ mi se spunea că ar trebui să îmi iau gândul de la visul de a fi profesoară, sau că cel mult o să lucrez într-o școală specială. Văd din naștere cu un singur ochi și foarte puțin, cam 1%. Văd culorile, anumite obstacole, dar dacă bate lumina altfel, s-ar putea să nu le mai văd. Sigur că m-am ambiționat și a fost foarte bine din prima clipă. 2018 a fost primul an de învățământ, la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, ca profesoară de religie și filosofie, iar din 2020 predau la Cuza.
Am preferat să lucrez în școli de masă tocmai pentru a încuraja și alți profesori și elevi nevăzători în ideea incluziunii. Îndrăzniți, că se poate! Veniți și voi să învățați în școli de masă, înscrieți-vă copiii sau angajați-vă dacă sunteți profesori, pentru că uite că se poate foarte bine!”, a povestit profesoara pentru Proiectul Merito.
Recent, Laura Stifter a fost premiată, alături de alți 11 profesori valoroși în cadrul Galei Merito, pentru inovaţie în educație. Republica.ro este partener media al Galei Merito.
Comunitatea profesorilor valoroşi ai Românei recunoscuți anual de Romanian Business Leaders (RBL) a crescut cu 12 noi membri și a ajuns la un total de 67 de dascăli care lucrează împreună la transformarea meseriei de profesor în România. Laureaţii sunt exponenţi ai profesorilor care învaţă continuu, inovează, îşi duc practicile mai departe în afara claselor lor şi răspândesc Educaţie de calitate acolo unde nu există acces la aceasta, spun organizatorii.
„Cei 12 profesori care se alătură din acest an comunității MERITO sunt oameni care îşi lasă amprenta pozitiv asupra a generaţii întregi şi fac cinste meseriei de profesor, precum: Anca Botoroagă, directoarea unei școli gimnaziale dintr-un sat sibian, unde elevii sunt pregătiți pentru licee bune sau pentru o școală profesională care să îi îndrume spre o meserie pe care o s-o facă cu drag și bine; ca Ioana Baboş, învăţătoare în Zalău, care face des cu copiii și activități STEM, cu conținut de abordare integrată: științe implementate cu tehnologie, puțină inginerie adaptată vârstei lor și matematică; ca Adriana Bălaj din Timişoara, care prin istorie, dezvoltă elevilor creativitatea, competențele digitale, să îi înveți să învețe, pentru a deveni viitori oameni responsabili sau ca Mihaela Bucşa, profesoară de Fizică la Sânpetru, Braşov, care pe lângă orele ei “altfel”, creează la școală un spațiu în care elevii se simt bine şi vin pentru că vor să fie acolo.
Sunt oameni ca Laura Stifter, profesoară nevăzătoare din Bucureşti, care îmbină religia şi filosofia, pentru a-i ajuta pe elevi să își aleagă un sistem de valori, de convingeri; ca Liviu Drăghici, profesorul-antreprenor din Ploieşti, care predă Ştiinţe Economice şi îi învață pe elevi ca și cum, după ce termină liceul, ar trebui să le lase pe mână banii lui; ca Teodora Coman, scriitoare la Sibiu, care se foloseşte de pictură, desen, sculptură sau chiar și de film, pentru corelații între literatură și domeniul artistic sau precum Cătălin Zaman, de la Clondiru, jud. Buzău, care îi pregăteşte nu doar cognitiv, ci şi emoţional pe elevi, organizează concursuri de literatură pentru creativitate şi a inversat procesul de predare: elevii îşi extrag singuri teoria din exerciţiile pe care le fac - ambii profesori de Limba şi Literatura Română.
Sunt oameni ca Daniela Ionele, profesoară de Ştiinţe Tehnice şi instruire practică la un colegiu tehnic din Agnita, care face proiecte de schimb internaţional cu elevi, iar apoi îi sprijină să îşi depăşească condiţia; precum educatoarea Marişca Morari de la Baia Mare, care foloseşte propriul hobby, filmatul pentru a stimula creativitatea copiilor cu care lucrează şi lecturile, pentru a le forma apetitul de mici; ca Florentina Tituleac, învăţătoare într-o comunitate defavorizată din Săcele, pe care a ajuns să o alfabetizeze, prin implicarea ei în afara clasei şi orelor sau precum Emanuela Patrichi, „influencer în Educaţie” de la Târgu Mureş, care formează elevii de învăţământ primar să fie independenți, creativi, toleranți și empatici”, se arată într-un comunicat
Gala Merito se desfășoară sub înaltul patronaj al președintelui României, iar la ediția din acest an au participat peste 200 de lideri din business şi profesionişti din Educaţie.
Din 2016, Proiectul MERITO recunoaşte public și material meritele profesorilor valoroși ai României, prin Gala anuală. Comunitatea profesorilor laureaţi a crescut la 67 de dascăli, care împreună cu antreprenorii și managerii din RBL lucrează ca să multiplice în sistemul de educație bune practici de predare.
Poveștile profesorilor Merito pot fi citite aici: http://www.proiectulmerito.ro/galerie-profesori/
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.