Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.
Invitat de jurnalistul Claudiu Pândaru la podcastul România Sustenabilă, Mihai Bran a povestit despre începutul business-ului, despre planurile de extindere în afara țării și despre validarea primită din partea investitorilor, concretizată printr-o finanțare de la eMAG Ventures.
„Am tot povestit, la diverse conferințe, despre startup-ul nostru. La început s-a râs destul de mult de ideile noastre crețe, mulți au spus că asta nu e medicină, că nu poți să consulți pacientul la distanță, prin intermediul telefonului, tabletei sau laptopului. Când a venit pandemia și ne-am văzut cu toții nevoiți să facem lucrul ăsta, nu am mai fost așa o nebunie, a devenit brusc aproape normalitate. Și cumva m-am simțit bine atunci, am început eu să zâmbesc, pentru că ce povesteam eu cu vreo 5 ani în urmă - le-am dovedit că nu eram nebun, ca să folosesc și termenul acesta. Prin 2015-2016, când începusem să povestesc despre monitorizarea la distanță a pacientului psihiatric, mi se puneau mie diagnostice”, zâmbește Mihai Bran.
Startup-ul ATLAS, care a dezvoltat platforma de telemedicină ATLAS.app, a obţinut de la eMAG Ventures o finanţare în valoare de 500.000 euro, cu care antreprenorii vor să își dezvolte business-ul și să îşi extindă prezenţa în străinătate, piețele vizate pentru început fiind Bulgaria și Republica Moldova.
Lansat în 2016, când platforma oferea doar servicii de terapie psihoemoţională, startup-ul a introdus în ultimii ani noi servicii - parenting, nutriție, coaching, pentru care cererea este în creștere. Odată cu izbucnirea pandemiei, platforma a început să crească într-un ritm alert, fiind introduse servicii de telemedicină care au prins foarte bine la public în momentul respectiv.
Medicul Mihai Bran a mărturisit în discuția cu Claudiu Pândaru că nu i-a fost ușor să îmbrace haina de om de business.
Era confortabil cu locul său de muncă, la spital - unde merge în continuare -, lucra 7 ore pe zi, iar restul zilei avea timp liber, pentru alte preocupări. Odată intrat în lumea antreprenorilor, a trebuit să iasă din zona de confort și să învețe de la limbajul de business, contabilitate, până la cum să își conducă echipa.
„A trebuit să relaționez altfel cu oamenii decât obișnuiam să relaționez la cabinet. Antreprenoriatul mi-a arătat că trebuie să învăț să conduc niște oameni, niște echipe, să îi fac să creadă în ceea ce cred și eu, să putem duce busineesul mai departe”, spune antreprenorul.
Cum vrea să își construiască business-ul său în următorii 5 ani? „Sustenabil. Încă suntem în căutarea modelului de business perfect, pentru că este o piață nouă, un serviciu nou și sunt destul de multe necunoscute. Ce vrem să facem în următoarea perioadă este să găsim sweet spot, să vedem unde putem pune exact acest produs de telemedicină, pe ce nișă, astfel încât să aibă o adopție cât mai mare și cât mai rapidă. Peste 5 ani ne vedem ca un lider de provideri de astfel de servicii, la nivel regional. Clar vrem să ieșim din România, deja am făcut acest lucru, testăm niște lucruri în Bulgaria și Republica Moldova, învățăm de acolo și apoi încercăm să cucerim lumea”, spune Mihai Bran pentru podcastul România Sustenabilă.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.