Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„Ne-a părăsit locomotiva în câmp, a ieșit bulonul... așa ceva. Românie te iubesc...” Surpriză pentru călătorii unei curse CFR Timișoara - București

tren în câmp

Trenul de călători care venea de la Timişoara spre București a rămas în câmp marți dimineaţă, după ce legătura dintre vagoane şi cele două locomotive s-a rupt, potrivit Digi24.

Unul dintre călători, martor la eveniment, spune că locomotivele şi-au continuat drumul, în timp ce opt vagoane au rămas în Radomireşti, judeţul Olt.

„Ne-a părăsit locomotiva în câmp... așa ceva. Românie te iubesc... În viața mea nu am pățit așa ceva... a ieșit bulonul. Nu mai avem locomotivă... a plecat locomotiva fără noi”, a scris pe Facebook unul dintre martori.

Călătorii au așteptat timp de o oră în câmp întoarcerea celor două locomotive care au preluat garnitura de vagoane.

CFR Călători a precizat într-un comunicat că în prezent sunt cercetate cauzele care au condus la desprinderea vagoanelor de locomotive.

„Trenul IR 1696 a ajuns la destinație de la 11:00, cu o întârziere de aproximativ trei ore, o oră fiind generată de situația de la Radomirești când trenul s-a frânat automat. Locomotiva a făcut niște manevre, s-a dus în stație, s-a reîntors, pentru că trebuia să facă proba frânei în condițiile în care așa sunt procedurile. A durat o anumită perioadă de timp până când șeful de tren și mecanicul au verificat din punct de vedere tehnic toată garnitura. Ulterior, trenul a plecat spre destinație și a ajuns la Gara de Nord cu o întârziere de trei ore, celelalte două ore fiind generate de limitările de viteză din cauza lucrărilor la infrastructură. Pasagerii erau în tren când au fost efectuate toate aceste manevre, dar au fost în afara oricărui pericol, aceștia ajungând la destinație în siguranță cu aceeași garnitură", a precizat, pentru Agerpres, Alina Predescu, purtătorul de cuvânt al CFR Călători.

În tren erau aproximativ 300 de pasageri care au fost tot timpul în siguranță, potrivit CFR Călători.

Compania feroviară mai spune că incidentul s-a produs deoarece s-a frânat automat, în zona Radomirești-Olt.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult