Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„Ne-a părăsit locomotiva în câmp, a ieșit bulonul... așa ceva. Românie te iubesc...” Surpriză pentru călătorii unei curse CFR Timișoara - București

tren în câmp

Trenul de călători care venea de la Timişoara spre București a rămas în câmp marți dimineaţă, după ce legătura dintre vagoane şi cele două locomotive s-a rupt, potrivit Digi24.

Unul dintre călători, martor la eveniment, spune că locomotivele şi-au continuat drumul, în timp ce opt vagoane au rămas în Radomireşti, judeţul Olt.

„Ne-a părăsit locomotiva în câmp... așa ceva. Românie te iubesc... În viața mea nu am pățit așa ceva... a ieșit bulonul. Nu mai avem locomotivă... a plecat locomotiva fără noi”, a scris pe Facebook unul dintre martori.

Călătorii au așteptat timp de o oră în câmp întoarcerea celor două locomotive care au preluat garnitura de vagoane.

CFR Călători a precizat într-un comunicat că în prezent sunt cercetate cauzele care au condus la desprinderea vagoanelor de locomotive.

„Trenul IR 1696 a ajuns la destinație de la 11:00, cu o întârziere de aproximativ trei ore, o oră fiind generată de situația de la Radomirești când trenul s-a frânat automat. Locomotiva a făcut niște manevre, s-a dus în stație, s-a reîntors, pentru că trebuia să facă proba frânei în condițiile în care așa sunt procedurile. A durat o anumită perioadă de timp până când șeful de tren și mecanicul au verificat din punct de vedere tehnic toată garnitura. Ulterior, trenul a plecat spre destinație și a ajuns la Gara de Nord cu o întârziere de trei ore, celelalte două ore fiind generate de limitările de viteză din cauza lucrărilor la infrastructură. Pasagerii erau în tren când au fost efectuate toate aceste manevre, dar au fost în afara oricărui pericol, aceștia ajungând la destinație în siguranță cu aceeași garnitură", a precizat, pentru Agerpres, Alina Predescu, purtătorul de cuvânt al CFR Călători.

În tren erau aproximativ 300 de pasageri care au fost tot timpul în siguranță, potrivit CFR Călători.

Compania feroviară mai spune că incidentul s-a produs deoarece s-a frânat automat, în zona Radomirești-Olt.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Bosnia Romania

Suntem contrariați de atmosfera din Bosnia, de modul în care a fost primită echipa națională. Lucescu vorbea chiar de condiții de divizia C, evident după ce a criticat arbitrajul, ca în toată cariera lui. Comentatorii sunt siderați de ostilitatea gazdelor, și ne întreabă retoric cu un ton superior dacă ne-am săturat de UE, uitați asta ne așteaptă în afara blocului comunitar. Înseamnă că domnul Lucescu, domnii Grădinescu și Mocanu și tot restul suporterilor care cred că România e altfel, nu știu în ce condiții joacă unii juniori în România. foto Profimedia

Citește mai mult

Nicolae Șerban

E greu să vezi în agricultură mai mult decât vreme, prețuri și noroi. Dar în halele de la Orbeni, printre senzori, tabele și camioane care nu merg niciodată goale, înțelegi că povestea asta e despre altceva: despre disciplină. Despre felul în care cineva a decis că nu „merge și-așa”, că agricultura e știință, nu poezie, și că, atunci când partenerii potriviți se întâlnesc, produsul românesc poate sta pe raft nu doar în iulie, ci și în ianuarie.

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult