Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

„Ne dorim să transformăm bicicleta într-un mijloc de transport, nu doar într-un mijloc de relaxare”. Povestea I’Velo by Green Revolution

 I’Velo

Uniunea Europeană și-a propus ca până în anul 2050 să reducă până aproape de zero emisiile de carbon ale țărilor din blocul comunitar. Planul ambițios, care propune schimbări radicale în toate domeniile economiei și societății, are nevoie pentru a deveni realitate de alegeri mai bune făcute de toți cetățenii atunci când vine vorba de mijloacele de transport folosite. Iar o astfel de alegere este transportul cu bicicleta, pe care proiectul I'Velo derulat de Green Revolution vrea să îl popularizeze în marile orașe ale României.

I’Velo își propune să îi ajute pe oameni să depășească principalele obstacole logistice care îi descurajează să folosească bicicleta și face demersuri pe lângă autorități pentru a le convinge să facă drumurile sigure pentru bicicliști. Să deții biciclete nu e un lucru tocmai simplu pentru o familie care locuiește la bloc. Unde le ții? Și cât efort trebuie să depui pentru a le transporta câteva etaje până în stradă? 

„Ne dorim să transformăm bicicleta într-un mijloc de transport, nu doar într-un mijloc de relaxare și le oferim oamenilor un acces facil la biciclete. Ideea nu este să deții mai multe lucruri, ci să ai acces la ele când ai nevoie. Noi am început mai întâi cu centrele Relax, apoi am continuat cu stațiile automatizate, care sunt deschise 24 de ore din 24 de ore”, explică Mădălina Chirbea, PR & Marketing Specialist Green Revolution.

  • Green Revolution/ I’Velo este una dintre cele patru organizații non-guvernamentale - alături de Let’s Do It, Romania!, Teach for Romania! și Asociația Adi Hădean- beneficiare ale campaniei naționale cu impact social „Deschide Lay’s. Dăruiește zâmbete!”. Prin intermediul acestei inițiative, participanții la campanie sunt invitați să aleagă pe Lays.ro o cauză pentru care zâmbesc în perioada 01 iunie - 30 septembrie, urmând ca, la final, toate zâmbetele să se transforme în donații. În săptămânile care urmează, veți citi pe Republica poveștile organizațiilor pentru care au zâmbit, deja, mii de români. Cum s-au născut, care este impactul muncii lor, cum le susțin oamenii, care sunt rezultatele, dar mai ales provocările și ce planuri au pentru viitor, veți afla din campania „Deschide Lay’s. Dăruiește zâmbete!”.

La nivelul țării există 27 de stații de închiriere I'Velo cu peste 900 de biciclete și peste 250 de trotinete electrice, care funcționează în 10 orașe. Ultima dintre ele a fost deschisă chiar vineri în fața sediului Ministerului Mediului.

În București, pe lângă stațiile automatizate, funcționează trei centre Relax la intrările a trei mari parcuri - Herăstrău, Tineretului și IOR, de unde oricine poate închiria biciclete cu cartea de identitate, acestea putând fi returnate la oricare centru I'Velo. Pentru închirierea bicicletelor de la stațiile automatizate, utilizatorii trebuie să își descarce aplicația I'Velo. Prin intermediul ei, beneficiază atât la biciclete, cât și de un call center, care funcționează de dimineață de la ora 9 până la 12 noaptea, iar dacă sunt în București și de un service. „Avem un service în București, dacă se întâmplă ceva ne deplasăm oriunde ar fi și rezolvăm problema sau luăm bicicleta și îți dăm alta”, spune Mădălina Chirbea (foto).

Trasee mai sigure pentru ciclism de-a lungul Dunării

Din cauza traficului haotic, mulți români se tem încă să meargă pe bicicletă. „În special femeile au o senzația de frică legată de traficul auto din București, de traficul auto în general. De când am început proiectul, am făcut în paralel acțiuni de advocacy prin care am încercat să facem autoritățile să vină în sprijinul acestui mijloc de transport”, explică reprezentanta Green Revolution.

Avem contracte cu companii și le oferim posibilitatea de a instala stații de biciclete în zona clădirilor”

Asociația este parte dintr-un proiect internațional finanțat cu fonduri europene, SABRINA, al cărui scop este acela de a crea trasee mai sigure pentru ciclism de-a lungul Dunării. La proiect participă toate statele europene străbătute de Dunăre. „Există o autoritate europeană care se ocupă de asta, există un interes mare la nivel european pentru promovarea transportului cu bicicleta în condițiile în care UE își propune să reducă până aproape de zero amprenta de carbon până în 2050”, explică Mădălina Chirbea.

De la an la an, românii devin din ce în ce mai deschiși înspre a folosi bicicleta.

„Există o creștere a numărului oamenilor care își schimbă mentalitatea și se gândesc la impactul lor asupra naturii. Avem contracte cu companii și le oferim posibilitatea de a instala stații de biciclete în zona clădirilor pentru a-și încuraja angajații să folosească această alternativă de transport. Încercăm să educăm populația pentru a alege un transport alternativ nepoluant. Păstrăm legătura cu autoritățile pentru a crea un mediu sigur pentru biciclete. În acest sens am organizat și anul acesta la cel mai înalt nivel Ziua Mondială a Bicicletei, alături de președintele țării, ministrul Mediului și Primarul Capitalei, încercând în continuare să ne facem treaba legat de siguranța bicicliștilor în traficul din România”, spune ea.

Anul trecut, după terminarea stării de urgență, mulți au ales bicicleta ca modalitate de relaxare și de a se ține în formă. 

„Este cunoscut că mersul pe bicicletă contribuie la starea de bine și la sănătate”, spune Mădălina Chirbea, care îi încurajează pe români să trimită zâmbete către I’Velo by Green Revolution pe pagina campaniei „Deschide Lay’s. Dăruiește zâmbete!” „Oferim o oră gratuită de bicicletă persoanelor care votează cu cauza noastră”, spune ea.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Alex Mag check icon
    Sunt si eu mai mult decât de acord. Dar deocamdată asistam la cozi de zeci de mașini rulând cu 10 km pe ora în spatele unei biciclete care nu poate fi depășita din motive de siguranța.
    Toate aceste mașini poluează de 5 ori mai mult deoarece motorul consuma aproape la fel si la 10 km/ora ca la 50 de km/ora.
    Parafrazându-l pe Stalin, în acesta situație în care nu exista piste speciale, pot spune ca atunci când bicicleta își va câștiga locul meritat va trebuie sa pedalam în costume autonome de scafandru
    • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult