Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

„Să fie limpede!” Bucureștenii, invitați de Apa Nova să afle cum se calculează tariful la apă

„Să fie limpede!” este motto-ul sub care se va desfășura pe 5 aprilie, la Sala Palatului, o nouă întâlnire a bucureștenilor cu conducerea Apa Nova - Compania de Ape București (ANCAB), în cadrul primei inițiative naționale de transparentizare a relației dintre o companie de utilități și clienții săi.

Clienții furnizorului de servicii de alimentare cu apă şi canalizare sunt invitați să discute deschis cu conducerea companiei despre modul de calcul al preţurilor la apă, despre unde începe și unde se termină răspunderea Apa Nova față de bucureșteni și oraș, precum şi despre investiţiile realizate şi preconizate.

„Opiniile dumneavoastră sunt importante pentru noi, motiv pentru care am alocat o bună parte din program sesiunii de întrebări şi răspunsuri. Ajutaţi-ne să consolidăm parteneriatul dintre noi! Vă vom asculta cu mare interes şi ne vom strădui să limpezim controversele”, se arată în invitația lansată bucureștenilor de Apa Nova.

ANCAB a organizat în aprilie anul trecut, la Sala Palatului, o consultare publică la care au participat aproximativ 1.500 de persoane. A fost pentru prima dată când o companie de utilități organiza un astfel de eveniment. Șefii Apa Nova București au discutat cu participanții în mod direct și nu prin intermediul unor specialiști de comunicare, fără regie, cu bune și rele, abordând diverse subiecte, de la plata apei de ploaie, până la problema dosarului de la DNA al fostei conduceri a companiei.

Furnizorii de utilități au înțeles că transparența este cuvântul-cheie pentru a avea o relație directă și cât mai bună cu cei care plătesc facturile și au de câștigat pentru că prin organizarea întâlnirilor cu cetățenii numărul de reclamații se reduce, spunea recent pentru Republica.ro Mihai Mereuță, președintele Ligii Asociațiilor de Proprietari Habitat.

Reprezentantul asociațiilor de proprietari crede că sunt multe conflicte care apar între companii și clienții lor din lipsă de comunicare.

„Din lipsă de informare oamenii nu știu nici măcar unde să se adreseze. Dacă am o problemă cu apa unde trebuie să mă adresez? Direct la președintele Iohannis? Că așa procedează 50 la sută din cei ce fac reclamații. Nu, nu mă adresez direct la președintele Iohannis dacă mie îmi curge apa tulbure la robinet”, a explicat Mihai Mereuță.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Acum vreo 12-13 ani - nu retin exact - am participat la o licitatie la Apa Nova, la vremea aia pentru produse ce le-am ofertat la o valoare de aproximativ 1,5 miliarde lei vechi, deci cam vreo 40000 de euro. Am avut competitor o firma care nu facuse astfel de produse decat in vise, care a ofertat la un pret triplu, si a castigat licitatia, pe un motiv hilar invocat de cei de la Apa Nova: Cu toate ca in oferta scria clar ca flansele de legatura sunt conform standard, nu am scris concret ca au "n" gauri. Si asa, dragi bucuresteni, 80000 de euro din banii vostri s-au distribuit in diverse buzunare private...La o singura operatiune. Evident ca, dupa scandalul pe care l-am facut, nici vorba sa mai participam la vreo licitatie acolo...
    • Like 0
  • Cand va veni ziua cand bucurestenii vor putea folosi apa potabila pt.consum si apa ind. pt alte necesitati ,deasemeni credeti ca apa de ploaie .mai trebuie platita de abonatii apa nova ? Cu bine !
    • Like 0
  • e simplu - se da o spaga la consiliul general si apanova stabileste pretul apei, dna ancheteaza, apanova distruge probele, si gata. la asta se adauga mizeria aia cu "nu putem face contracte individuale, facem pe tot blocul"
    • Like 0


Îți recomandăm

Komoder 1

Fotoliile smart fac masaj la degetele de la picioare, la călcâi, la gambe, la mâini, au role încălzite care fac masaj la spate, mai puternic sau mai blând, te cântăresc, îți măsoară pulsul.

Citește mai mult

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult