Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

„Testamentul lui Rebengiuc" - cea mai puternică declarație de încredere în oamenii din această țară

Victor Rebengiuc - campanie

„Sunt bătrân, eu nu mai am prea mult timp la dispoziție. Dar nu timpul le rezolvă pe toate. Doar oamenii pot face asta. Voi”, spune actorul Victor Rebengiuc, într-un testament simbolic, inclus în noua campanie Hope and Homes for Children. Mesajul emoționant transmis de Victor Rebengiuc se constituie într-un apel către oameni să nu rămână indiferenţi la drama copiilor instituţionalizaţi. 

„Dragii mei, sunt bătrân, mai bătrân decât muţi dintre voi. Am mers braţ la braţ cu timpul care mi-a arătat multe lucruri. Unele bune, altele rele. Pe cele bune am învăţat să le preţuiesc, să mă bucur de ele. Pe cele rele am încercat să le schimb sau să le repar. Acolo unde nu puteam, timpul părea că le rezolvă pentru mine. Da, sunt bătrân şi ştiu că reprezint trecutul, dar e de datoria mea să vă vorbesc despre viitor. Să vă vorbesc despre Ioana, despre Tudor, despre Diana, despre Matei, despre toţi micuţii cărora în loc de orfelinate le putem oferi o casă şi speranţă. Sunt bătrân. Eu nu mai am prea mult timp la dispoziţie. Dar nu timpul le rezolvă pe toate. Doar oamenii pot face asta. Voi!“, este testamentul simbolic al actorului. 

Peste 6.000 de copii sunt instituționalizați în orfelinatele României, departe de „acasă”. „Poate că nu suntem părinții lor. Dar asta nu înseamnă că nu sunt ai noștri”, se încheie clipul din campania realizată de Papaya Advertising, cunoscută pentru clipurile cu mesaje sociale puternice.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Pacat ca ne tot prostim cu denumiri pompoase, in diferite limbi straine . Mie personal imi place mai mult cum suna asa : Speranta si Case pentru copii. Ne uitam limba , traditiile si propagam doar de la altii ... Trist
    • Like 1


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult