Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Acest om a creat imperiul McDonald’s în doar 5 ani. Până la 52 de ani a fost un simplu vânzător și nu avea bani să-și plătească ratele la bancă

Ray Kroc

 Foto Guliver/Getty Images

Voi știți care este principala activitate de business a lui McDonald’s?

Această întrebare a fost pusă de Ray Kroc (fondatorul Mc) studenților de la Harvard. Studenții au început să râdă.

„Domnule Kroc, toată lumea știe că McDonald’s face hamburgeri”

Ray Kroc a râs.

„Gresit. McDonald’s nu face hamburgeri. McDonald’s este o companie de real estate (imobiliare)”.

85% dintre magazinele McDonald’s sunt în franciză. McDonald’s cumpără terenurile și le închiriază francizaților. Veniturile din chirii reprezintă 80% din veniturile McDonald’s. McDonald’s este al doilea proprietar din lume de terenuri, după Biserica Catolică.

Ray Kroc a văzut magazinul fraților Richard and Maurice McDonald când avea 52 de ani. Ray Kroc venise să le vândă fraților McDonald aparate pentru milkshake.

A comandat un meniu de hamburgeri și s-a așezat la masă. Incredibil, comanda i-a venit după un minut. În anul 1955 comanda la un restaurant venea după cel puțin jumătate de oră.

În acel moment Ray Kroc a înțeles că a găsit fabrica perfectă. Această fabrică livra un produs într-un timp extrem de rapid și la același nivel de calitate.

Când mergi într-un oraș nou, unde nu cunoști niciun restaurant, unde mănânci? Cel mai probabil la Mc.

Un eveniment amuzant s-a întâmplat la Olimpiada de la Rio de Janeiro. Organizatorii construiseră 3 cantine pentru sportivi. Dar sportivii stăteau la cozi foarte mari pentru a cumpăra de la Mc. Întrebați de ce preferă mâncarea de la Mc, au răspuns că s-au antrenat 10 ani pentru Olimpiadă și nu vor să o rateze pentru probleme la stomac.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Am citit mai multe comentarii si am ramas foarte dezamagit. Majoritatea comentatorilor au incercat sa ne arate ca mai exista si alte francize, si s-au pierdut in explicatii tehnice despre functionarea francizelor, dar nu au vazut (sau s-au facut ca nu vad) esenta stirii, si anume ca acest imperiu a fost realizat IN NUMAI 5 ANI!. E ca si cum as prezenta o stire despre un sportiv care a alergat 100 m. plat in 9 secunde, iar comentariile ar fi: " si altii alearga" ba unii s-ar fi ocupat de anatomia genunchiului la om. Ce sa cred? ca e vorba de cecitate functionala, sau de tentativa de a minimaliza efectul, mai ales ca se petrecea in State?
    • Like 0
  • Asa ceva nu se poate intampla decat in SUA. Va rog sa-mi dati exemple si din Franta, Germania, Italia, Benelux, etc., daca stiti, dar cred ca nu veti gasi.
    De aceea SUA este si va fi number one across the world!
    • Like 0
  • check icon
    Nu e singura firmă care trăiește din francizat, e la modă de zeci de ani. De ex. toate benzinăriile marilor branduri sunt în franciză, firmele de curierat, inclusiv Amazon, industria ușoară la fel, etc.
    • Like 0
  • Nume check icon
    De acord, dar ca un francizat sa reuseasca sa plateasca chiria - care nu cred ca este prea mica - trebuie sa aiba vanzari suficiente ca sa isi acopere costurile operationale, chiria si sa ramana si cu un profit.
    Prin urmare cheia succesului este totusi vanzare de hamburgeri.
    • Like 0
    • @ Nume
      Corect. Si ducand mai departe argumentul. Ca Mcdonald's sa poata investi in teren ca sa-l poata inchiria mai depate, chiria nu poate fi neglijabila, lucru ce pune cu atat mai mult presiune pe profitul din hamburgeri.
      • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult
text: Radu Georgescu / voce: Claudiu Pândaru
sound-bars icon