Foto: Captură portalsm.ro
În timpul unei întâlniri a Ecaterinei Andronescu cu profesorii din Satu Mare, Andreea Varga, eleva de 17 ani care și-a scris pe foaie nemulțumirile față de sistemul de Educație în timpul simulării pentru Bac, s-a ridicat în picioare și i-a adresat ministrului Educației câteva întrebări incomode. La rândul său, Ecaterina Andronescu i-a spus că este tânără și „rebelă”, dar inteligentă.
Ecaterina Andronescu a recunoscut că programa este prea condensată și că trebuie aerisită. „Pe fond cred că ai dreptate, trebuie schimbată programa școlară”, a declarat aceasta.
Adolescenta i-a spus că acum sistemul de învăţământ e axat pe note, nu pe ceea ce acumulează elevul, și că sunt situații în care schimbările se fac peste noapte, cum a fost anunțarea introducerii simulării la clasa a VII-a, cu doar trei săptămâni înainte de a fi dată de elevi.
Andreea Varga a mai vut să știe de ce este prioritară introducerea tablelor digitale în școli, și nu introducerea grupurilor sanitare în toate unitățile de învățământ care au WC-ul în curte.
Ministrul Educației a susținut că în acest an s-au alocat fonduri pentru închiderea problemei grupurilor sanitare la nivelul întregii ţări.
Puteți urmări întregul dialog mai jos:
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
"fără ele e foarte puţin probabil să reuşeşti." - de unde rezulta asta?
Rezultă din industria de meditaţii. Sunt şi excepţii, există şi genii pe lume sau elevi excepţionali, care au o memorie specifică şi care prind din zbor. Fie că e vorba de gradul nativ de inteligenţă, fie că este vorba de inteligenţele multiple, există un dat biologic. De aici apar şi învăţământul diferenţiat. Nu la noi, evident. La noi toţi fac aceleaşi teme şi au parte de aceleaşi explicaţii.
"La noi toţi fac aceleaşi teme şi au parte de aceleaşi explicaţii." - in scoala generala, ceea ce e si normal. Au toti acelasi punct de plecare pentru liceu, unde lucrurile se adapteaza in functie de profil. Si unde nu mai au toti aceleasi teme.
Învăţământul diferenţiat nu se referă la diferenţierea materiei, ci la capacităţile copilului. Unii elevi au învăţare de tip vizual (bazată pe scheme, carioci colorate etc.) şi alţii de tip auditiv (prind din explicaţie sau învaţă cu voce tare). Unii au un timp de gravare mai lent, alţii funcţionează mai rapid. Învăţământul diferenţiat se referă la ACEEAŞI materie, însă explicată diferit şi evaluată diferit. Asta se face la meditaţii. Meditatorul află cum ţi s-a explicat în clasă şi pe urmă găseşte o metodă potrivită modului tău de înţelegere.
Si meditatiile sunt o industrie? Cum vine asta? Adica fenomenul e foarte raspandit?
Eu zic că se poate numi industrie. Informaţi-vă şi veţi afla. Merge şi Google. Primele cinci pagini sunt full. Citiţi articolele şi mai discutăm.
"Eu zic că se poate numi industrie. Informaţi-vă şi veţi afla. " - dvs. pretindeti ca sunt o industrie, nu eu. Care e dovada pentru acest lucru? Statistici din cate observ nu sunt.
Dacă citiţi cu atenţie cele 20 de articole veţi găsi tot ce vă trebuie. Citiţi-le şi pe urmă discutăm.
Eu am gasit anunturi despre meditatii. Daca aveti dvs. un articol care sa va sustina punctul de vedere, va rog. Cum am spus mai sus, statistici nu am gasit. Si acelea ar fi relevante.
Sunt 20 de articole. Unele au şi interviuri din emisiuni de televziune, cu persoane competente. Citţi-le şi mai discutăm.
Interviurile putin ma intereseaza, datele ma intereseaza, in masura in care exista, desigur. Daca aveti dovezi care sa va sustina punctul de vedere OK, daca nu, tot OK. V-am mai spus, nu este treaba mea sa caut dovezi pentru argumentele dvs.
Punctul meu de vedere este acelaşi cu cel al articolelor. Dacă articolele greşesc, înseamnă că şi eu greşesc.
Pai hai sa vedem daca e corect sau nu. Postati aici un link catre un astfel de articol si il putem discuta.
Nu sunt foarte interesat să postez. Le puteţi citi şi singur. V-am spus: dacă aceste articole greşesc, înseamnă că şi eu greşesc.
Asta e partea pe care nu o inteleg eu: elevul nu are niciodata nici o responsabilitate, elevului trebuie sa i se dea mura in gura daca se poate, si daca nu intelege e vina oricui numai a lui nu. Si cu meditatorul e aceeasi poveste pana la urma, din cate inteleg: daca ii merge mai incet, hop meditator. Dupa care ne plangem de meditatii si cat costa.
"Le puteţi citi şi singur." - din ce am citit eu pana acum nu am vazut ceva concludent. Desigur, nu stiu exact la care articole va referiti dvs. mai exact, dar daca nu vreti sa le aduceti in discutie, OK. Ramane ca mai sus atunci.
Meditatorul ajută atunci când sunt probleme vizibile. Elevului nu i se dă mură-n gură. Nu ştiu exact câtă pedagogie aţi studiat, dar sintagma mură-n gură nu figurează în nicio lucrare pedagogică. Meditatorul nu face decât ce trebuia sistemul să facă, şi anume se pliază pe ritmul de înţelegere al copilului. Care poate fi lent. Lentoarea nu este obligatoriu o carenţă a inteligenţei. Există oameni care chiar vorbesc lent, chiar şi atunci când se grăbesc, şi sunt oameni deosebit de inteligenţi. Ne plângem de cost, dar dacă mutăm copilul în Olanda sau Belgia nu ne mai plângem, ba chiar vedem cum înfloreşte. Acolo nu mai e nevoie de meditaţii. De ce? Pentru că e mai puţină materie şi "meditaţiile" sunt mutate în orele de curs.
Pentru că asta înseamnă meditaţia: învăţământ PERSONALIZAT, pe aceeaşi materie. În momentul de faţă, meditaţiile sunt necesare pentru a contracara un sistem greoi, în special pentru persoanele care nu au rapiditate în înţelegere, şi care nu sunt puţine. Iar la cum se învaţă la noi şi câtă materie e de parcurs, ritmul devine frenetic.
@ Jonn Jonzz: din ce am citit eu pana acum nu am vazut ceva concludent.
Poate că ar fi necesar să recitiţi. Expresia "mură-n gură" nu mi se pare chiar teribil de psihopedagogică. Înţeleg că nu sunteţi de acord cu fenomenul, dar daţi-mi o explicaţie psihopedagogică, cu terminologie de specialitate. Sincer nu-mi creaţi impresia unei persoane care şi-a creat un vocabular adecvat ariei. Nu corespunde cu rigoarea ştiinţifică pe care doriţi să impuneţi discuţiei.
"Unii elevi - cei care înţeleg rapid - se pot pregăti şi acasă. " - tocmai v-am spus ca eu eram unul din cei care NU intelegeau rapid, de aceea si aveam nevoie sa muncesc in plus.
"Acolo nu mai e nevoie de meditaţii. De ce?" - pentru ca standardele sunt setate foarte jos.
"Sincer nu-mi creaţi impresia unei persoane care şi-a creat un vocabular adecvat ariei. Nu corespunde cu rigoarea ştiinţifică pe care doriţi să impuneţi discuţiei. "- pe mine ma intereseaza datele, nu atat vocabularul.
"Poate că ar fi necesar să recitiţi." - articole despre meditatii? Ca despre astea vorbeam.