Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Andreea Varga, eleva care a participat la protestul #foaiagoală, vs. ministrul Educației. Ecaterina Andronescu: „Pe fond, cred că ai dreptate, trebuie schimbată programa școlară”

Andreea Varga

Foto: Captură portalsm.ro

În timpul unei întâlniri a Ecaterinei Andronescu cu profesorii din Satu Mare, Andreea Varga, eleva de 17 ani care și-a scris pe foaie nemulțumirile față de sistemul de Educație în timpul simulării pentru Bac, s-a ridicat în picioare și i-a adresat ministrului Educației câteva întrebări incomode. La rândul său, Ecaterina Andronescu i-a spus că este tânără și „rebelă”, dar inteligentă.

Ecaterina Andronescu a recunoscut că programa este prea condensată și că trebuie aerisită. „Pe fond cred că ai dreptate, trebuie schimbată programa școlară”, a declarat aceasta.

Adolescenta i-a spus că acum sistemul de învăţământ e axat pe note, nu pe ceea ce acumulează elevul, și că sunt situații în care schimbările se fac peste noapte, cum a fost anunțarea introducerii simulării la clasa a VII-a, cu doar trei săptămâni înainte de a fi dată de elevi. 

Andreea Varga a mai vut să știe de ce este prioritară introducerea tablelor digitale în școli, și nu introducerea grupurilor sanitare în toate unitățile de învățământ care au WC-ul în curte. 

Ministrul Educației a susținut că în acest an s-au alocat fonduri pentru închiderea problemei grupurilor sanitare la nivelul întregii ţări.

Puteți urmări întregul dialog mai jos:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Valentin check icon
    Lucrurile încep să se mişte destul de repede. Programa e încărcată şi trebuie decongestionată, dar acest lucru trebuie făcut cu cap.
    • Like 0
    • @ Valentin
      Programa e OK. A fost OK ani de zile, si prea mult nu s-a schimbat. Cat despre lucruri facute cu cap, de acord dar... ceva imi spune ca pentru asta mai avem de asteptat.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Tocmai, mult nu s-a schimbat şi pentru că nu prea au existat asemenea cerinţe în spaţiul public şi pentru că menţin vie o piaţă a meditaţiilor. Ele au început odată cu deschiderea graniţelor, când elevi din România au intrat în sistemele de educaţie din afară. Atunci s-a văzut diferenţa.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Pai inseamna ca asemenea cerinte exista din '90, ca atunci s-au deschis granitele. Adica de aproape 30 de ani. Sunt curios cati elevi din Romania au intrat in sistemele preuniversitare din afara? Ca la facultate se tot duc, la liceu sau scoala generala...
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Întrebarea nu e CÂŢI, ci CUM. Cu meditaţii grele, cu basculante de bani date de părinţi pe meditatori. Dvs. nu mai sunteţi în ţară, dar pe aici se cunosc nenumărate cazuri, după cum se ştie că meditaţiile sunt astăzi o industrie.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Au facut meditatii ca sa intre in sisteme preuniversitare din afara? De ce ar fi nevoie? Chiar dvs. spuneti ca programele in acele sisteme sunt mult mai lejere. Nu doar atat, examenele de tip TOEFL/IELTS sau SAT sunt banale, chiar si SAT2, daca vorbim de aplicatii la facultati din afara. Si eu cunosc azi destule cazuri de copii care nu au nevoie pur si simplu de meditatii. V-am mai spus, tin legatura cu persoane din tara, asa plecat cum sunt.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Nu am spus asta. Am spus destul de clar: CULTURA GENERALĂ e mult mai aerată. SPECIALIZAREA e la fel de dificilă peste tot. În rest ştiu că se fac meditaţii industrial. Nu mă pricep cum e la o facultate de profil din afară, dar bănuiesc că nu găseşti uşa deschisă şi intri pur şi simplu. Cât despre noi, se fac la greu pentru că fără ele e foarte puţin probabil să reuşeşti.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Nu, specializarea nu e la fel de dificila peste tot, in nici un caz. Legat de facultatile din afara, depinde de facultate si de perspectiva.
      "fără ele e foarte puţin probabil să reuşeşti." - de unde rezulta asta?
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Gradul de dificultate ţine şi de adaptabilitatea individului. La noi nu se oferă însă o bază de plecare bună. Puţinii care reuşesc o vor face cu meditaţii.

      Rezultă din industria de meditaţii. Sunt şi excepţii, există şi genii pe lume sau elevi excepţionali, care au o memorie specifică şi care prind din zbor. Fie că e vorba de gradul nativ de inteligenţă, fie că este vorba de inteligenţele multiple, există un dat biologic. De aici apar şi învăţământul diferenţiat. Nu la noi, evident. La noi toţi fac aceleaşi teme şi au parte de aceleaşi explicaţii.
      • Like 0
    • @ Valentin
      " Puţinii care reuşesc o vor face cu meditaţii." - de unde rezulta asta? Exista niste statistici legate de meditatii? Si prin ele se dovedeste necesitatea lor? In fond doar pentru ca un elev face meditatii nu inseamna neaparat ca nu se poate descurca fara ele.
      "La noi toţi fac aceleaşi teme şi au parte de aceleaşi explicaţii." - in scoala generala, ceea ce e si normal. Au toti acelasi punct de plecare pentru liceu, unde lucrurile se adapteaza in functie de profil. Si unde nu mai au toti aceleasi teme.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Fiecare părinte decide pentru copilul său. Dacă un copil se descurcă la materia respectivă, atunci nu mai are nevoie de meditaţii. Şi copilul spune: nu înţeleg, mi-e greu etc. În rest nu ştiu să vă spun. Ştiu doar că la această oră meditaţiile sunt o industrie.

      Învăţământul diferenţiat nu se referă la diferenţierea materiei, ci la capacităţile copilului. Unii elevi au învăţare de tip vizual (bazată pe scheme, carioci colorate etc.) şi alţii de tip auditiv (prind din explicaţie sau învaţă cu voce tare). Unii au un timp de gravare mai lent, alţii funcţionează mai rapid. Învăţământul diferenţiat se referă la ACEEAŞI materie, însă explicată diferit şi evaluată diferit. Asta se face la meditaţii. Meditatorul află cum ţi s-a explicat în clasă şi pe urmă găseşte o metodă potrivită modului tău de înţelegere.
      • Like 0
    • @ Valentin
      OK, si elevul are acces la toate sau aproape toate tipurile de explicatie: verbala la clasa, scheme din manual sau facute la clasa, exercitii acasa, proiecte etc. Nu vad de ce ar fi musai nevoie de meditator.
      Si meditatiile sunt o industrie? Cum vine asta? Adica fenomenul e foarte raspandit?
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Este adevărat, dar matematica este cumva un lanţ: dacă o porţiune nu a fost aprofundată corect atunci întreg edificiul se poate clătina, iar elevul nici nu-şi poate da seama de unde vine problema. Meditatorul este singurul care poate detecta şi îndrepta problema. Profesorul nu are timpul necesar să se oprească pentru fiecare elev în parte. Unii au o gândire mai lentă, alţii mai rapidă. Ritmul acesta e simţit de meditator, care, lucrând individual prinde ritmul şi aplică măsurile pedagogice pe care copilul singur nu ştie să le aplice.

      Eu zic că se poate numi industrie. Informaţi-vă şi veţi afla. Merge şi Google. Primele cinci pagini sunt full. Citiţi articolele şi mai discutăm.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Cum sa nu aiba. Exista teste scrise, evaluare orala. Profesorul bine pregatit ar trebui sa poata sa-si dea seama unde nu merge treaba, pentru ca in final ii evalueaza pe toti si ajunge sa-i cunoasca intr-o anumita masura pe toti.
      "Eu zic că se poate numi industrie. Informaţi-vă şi veţi afla. " - dvs. pretindeti ca sunt o industrie, nu eu. Care e dovada pentru acest lucru? Statistici din cate observ nu sunt.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Poate face acest lucru, dar nu poate lucra cu fiecare în particular. De regulă aceste teste ajung la meditator şi constituie un bun instrument de lucru.

      Dacă citiţi cu atenţie cele 20 de articole veţi găsi tot ce vă trebuie. Citiţi-le şi pe urmă discutăm.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Nici nu e nevoie sa lucreze cu fiecare in particular. Elevul are responsabilitatea sa invete si singur. Nu spun ca meditatiile sunt ceva daunator, dar sunt complet facultative.
      Eu am gasit anunturi despre meditatii. Daca aveti dvs. un articol care sa va sustina punctul de vedere, va rog. Cum am spus mai sus, statistici nu am gasit. Si acelea ar fi relevante.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Ok, dacă elevul are o gândire lentă? Dacă nu înţelege explicaţia din clasă într-un timp util, care să-i permită profesorului să treacă la următorul punct al lecţiei? La meditaţie profesorul poate sta şi o oră întreagă cu o explicaţie, dar la clasă poate să oprească ora pentru un singur elev? Manualul nu este întotdeauna bun, şi probleme cu manualele au fost dintotdeauna.

      Sunt 20 de articole. Unele au şi interviuri din emisiuni de televziune, cu persoane competente. Citţi-le şi mai discutăm.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Elevul poate sa puna intrebari, da.
      Interviurile putin ma intereseaza, datele ma intereseaza, in masura in care exista, desigur. Daca aveti dovezi care sa va sustina punctul de vedere OK, daca nu, tot OK. V-am mai spus, nu este treaba mea sa caut dovezi pentru argumentele dvs.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Întrebări pun şi elevii care înţeleg repede. Eu mă refeream la acei elevi care înţeleg foarte greu şi pentru care explicaţia ar dura mult.

      Punctul meu de vedere este acelaşi cu cel al articolelor. Dacă articolele greşesc, înseamnă că şi eu greşesc.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Depinde cat de greu inteleg. Daca situatia e suficient de grava atunci poate se impune situatia de corigenta sau repetentie.
      Pai hai sa vedem daca e corect sau nu. Postati aici un link catre un astfel de articol si il putem discuta.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Asta ar fi cam aşa: dacă elevului îi trebuie cam 30 de minute pentru a înţelege şi profesorul - conform programei - va explica exerciţiu în 5 rezultă că elevului i-ar trebui cam şase ani de repetenţie. Iese din generală cu mustaţă. Cred că meditatorul e mai simplu.

      Nu sunt foarte interesat să postez. Le puteţi citi şi singur. V-am spus: dacă aceste articole greşesc, înseamnă că şi eu greşesc.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Elevul se mai poate pregati si singur acasa. Nu il opreste nimeni sa ia o carte si sa citeasca, sau sa lucreze niste probleme. Si o poate face si fara meditator. Asa am invatat eu informatica in prima faza, de exemplu. La inceput nu mi-a fost usor, asa ca am lucrat cu cartea si calculatorul de capul meu. Fara meditator. Pana la un punct cand am ajuns sa inteleg, sa-mi fie usor, si de atunci nu am mai avut probleme sa urmaresc ce se facea la clasa.
      Asta e partea pe care nu o inteleg eu: elevul nu are niciodata nici o responsabilitate, elevului trebuie sa i se dea mura in gura daca se poate, si daca nu intelege e vina oricui numai a lui nu. Si cu meditatorul e aceeasi poveste pana la urma, din cate inteleg: daca ii merge mai incet, hop meditator. Dupa care ne plangem de meditatii si cat costa.

      "Le puteţi citi şi singur." - din ce am citit eu pana acum nu am vazut ceva concludent. Desigur, nu stiu exact la care articole va referiti dvs. mai exact, dar daca nu vreti sa le aduceti in discutie, OK. Ramane ca mai sus atunci.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Păi poate face toată şcoala acasă, nu? Ce-i mai trebuie profesor? Elevul nu are pregătire pedagogică, ca să nu mai vorbim că manualele noastre sunt foarte slabe. Unii elevi - cei care înţeleg rapid - se pot pregăti şi acasă. Ceilalţi nu au nicio şansă. Dvs. nu prea intraţi la socoteală. Intraţi mai mult la supradotaţi. Acolo e o altă mâncare de peşte. Plus manualele poate că nu mai sunt aceleaşi din 2000.

      Meditatorul ajută atunci când sunt probleme vizibile. Elevului nu i se dă mură-n gură. Nu ştiu exact câtă pedagogie aţi studiat, dar sintagma mură-n gură nu figurează în nicio lucrare pedagogică. Meditatorul nu face decât ce trebuia sistemul să facă, şi anume se pliază pe ritmul de înţelegere al copilului. Care poate fi lent. Lentoarea nu este obligatoriu o carenţă a inteligenţei. Există oameni care chiar vorbesc lent, chiar şi atunci când se grăbesc, şi sunt oameni deosebit de inteligenţi. Ne plângem de cost, dar dacă mutăm copilul în Olanda sau Belgia nu ne mai plângem, ba chiar vedem cum înfloreşte. Acolo nu mai e nevoie de meditaţii. De ce? Pentru că e mai puţină materie şi "meditaţiile" sunt mutate în orele de curs.

      Pentru că asta înseamnă meditaţia: învăţământ PERSONALIZAT, pe aceeaşi materie. În momentul de faţă, meditaţiile sunt necesare pentru a contracara un sistem greoi, în special pentru persoanele care nu au rapiditate în înţelegere, şi care nu sunt puţine. Iar la cum se învaţă la noi şi câtă materie e de parcurs, ritmul devine frenetic.


      @ Jonn Jonzz: din ce am citit eu pana acum nu am vazut ceva concludent.

      Poate că ar fi necesar să recitiţi. Expresia "mură-n gură" nu mi se pare chiar teribil de psihopedagogică. Înţeleg că nu sunteţi de acord cu fenomenul, dar daţi-mi o explicaţie psihopedagogică, cu terminologie de specialitate. Sincer nu-mi creaţi impresia unei persoane care şi-a creat un vocabular adecvat ariei. Nu corespunde cu rigoarea ştiinţifică pe care doriţi să impuneţi discuţiei.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Vorbeam strict de cazurile in care explicatiile de la clasa nu sunt suficiente.
      "Unii elevi - cei care înţeleg rapid - se pot pregăti şi acasă. " - tocmai v-am spus ca eu eram unul din cei care NU intelegeau rapid, de aceea si aveam nevoie sa muncesc in plus.
      "Acolo nu mai e nevoie de meditaţii. De ce?" - pentru ca standardele sunt setate foarte jos.
      "Sincer nu-mi creaţi impresia unei persoane care şi-a creat un vocabular adecvat ariei. Nu corespunde cu rigoarea ştiinţifică pe care doriţi să impuneţi discuţiei. "- pe mine ma intereseaza datele, nu atat vocabularul.

      "Poate că ar fi necesar să recitiţi." - articole despre meditatii? Ca despre astea vorbeam.
      • Like 0
  • Dorin check icon
    In Învățământul românesc trebuie schimbat sistemul ,Dar neapărat și o parte din oamenii care îl formează . Foarte Mulți nu au ce căuta acolo.
    • Like 1
  • Imi vine greu sa cred multe din ce spune madam Andronescu. A fost ministru al invatamantului atatia ani si nu cred ca a facut ceva notabil in sensul bun. Dar acum, fix acum anul asta brusc s-au alocat fonduri pentru rezolvarea problemei grupurilor sanitare. Fix cand i s-a pus intrebarea asta. Ce coincidenta. Imi aminteste de situatia recenta cu autostrada din Moldova. Bullsh!t marca PSD pana la proba contrarie. Cat despre programa, sa fim seriosi. La ce schimbari inteligente de programa s-au facut sub conducerea ei, nu cred ca s-a gandit serios la problema, daramite sa aiba niste argumente corecte pentru asta. Dar na, ca si madam Dancila si madam Andronescu "nu e confruntationala". De asta si e in pozitia in care e.
    • Like 3
  • Această cretină nu va schimba in bine nimic. Ea este pusă să distrugă. A avut ocazia să demonstreze că este doar rău intenționată. Trebuie sa plece și sa dea socoteală de tot răul făcut.
    • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult