Importanța locurilor de muncă pentru care sunt necesare competențe superioare va crește, iar oamenii capabili să rezolve probleme complexe vor fi la mare căutare, în timp ce joburile cu muncă standardizată vor pierde din importanță, a afirmat Andreea Voinea, director executiv Resurse Umane la Banca Comercială Română, în cadrul evenimentului BCR Expert Hub.
„Este foarte important ca organizațiile să își pregătească oamenii. În primul rând să le ridicăm nivelul de conștientizare, căt de important e să își dezvolte aceste competențe și că permanent trebuie să fie deschiși la învățat. Crește importanța unor joburi în zona de digitalizare, automatizare, date science. Sunt joburi pentru care există o cerere foarte mare, o lume întreagă intră în competiție pentru ele, nu numai banking-ul”, a punctat Andreea Voinea. Deja sunt multe companii din străinătate care recrutează experți locali pentru a lucra doar de acasă (fully remote), piața din România fiind una foarte ofertantă în domeniul IT și digital transformation, a adăugat directorul de resurse umane din BCR.
Reprezentanta BCR spune că perioada aceasta a reprezentat cel mai important exercițiu de adaptare pentru toate industriile, iar flexibilitatea a devenit extrem de importantă pentru angajații din toate domeniile.
„Am reușit să mutăm în online multe dintre procesele noastre în timp record. Am fost oarecum norocoși prin prisma acestui lucru. Am recrutat peste 800 de oameni fully remote anul trecut. Am avut peste 9.000 de participări la traininguri virtuale. Am mutat tot ceea ce înseamnă soft skills în online. Am derulat chiar și un program de internship fully remote”, a spus Andreea Voinea, adăugând că departamentul de HR din banca comercială continuă să desfășoare recrutări online. „Este important că tehnologia, nu numai în HR, e acolo să ne facă viața mai ușoară, trebuie să ne împrietenim cu tehnologia, trebuie să dezvoltăm competențele digitale, astfel încât să putem să ne folosim de tehnologie, să investim în servicii de calitate, cu valoare adăugată mare.”
Angajații BCR lucrează în mare parte în sistem de teleworking din martie 2020, iar anul acesta compania a lansat programul Smart Work, prin care revizuiește întregul ecosistem de lucru, pentru a oferi mai multă flexibilitate angajaților.
Schimbările incluse în programul Smart Work au avut ca punct de pornire dorințele și preferințele angajaților, precum și cele mai bune practici din companiile din România, din străinătate și din Grupul Erste. 90% dintre angajații băncii comerciale au spus că vor să aibă mai multă flexibilitate în modul de lucru. Angajatii BCR și-ar dori să lucreze în medie 45% din timp de acasă, cu preferinţe diferite în funcţie de unde sunt în bancă.
Începând din iunie, angajații BCR din rețea au început să lucreze în sistem hibrid, iar cei din centrală vor începe din luna septembrie. Soluția hibridă propusă de BCR pentru angajații din sediul central presupune posibilitatea de a lucra de acasă minimum o zi și maximum 3 zile pe săptămână, în funcție de specificul activității.
3.000 de angajați eMAG au trecut „de pe o zi pe alta”, în sistemul de telemuncă
Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG, a spus că peste 3.000 de angajați ai retailerului online au trecut anul trecut, „de pe o zi pe alta”, în sistemul de telemuncă.
„Volumul nostru de muncă a crescut foarte, foarte mult. În toată această perioadă a trebuit să angajăm. Ţin minte că în aprilie trebuia să aducem 500 de colegi în depozit în condiţiile în care noi eram full pandemie. A fost cu multă adrenalină. Peste 3.000 de colegi am trecut de pe o zi pe alta în work from home. (...) Consider că este o oportunitate pentru mine ca om de resurse umane să trec printr-o schimbare atât de majoră a modului în care se lucrează”, a spus Delia Rotaru. Din septembrie, compania va da posibilitatea angajaților săi să aleagă modul în care vor lucra, în funcție de activitatea pe care o au. „Singura rugăminte e să vină cel puțin o zi pe săptămână la birou. În rest, sunt echipe mai creative, trebuie săl ucreze mai mult timp împreună, sunt echipe unde activitatea e standardizată și pot să lucreze fully remote. Fiecare echipă își va stabili un mod de lucru potrivit”, a adăugat Rotaru.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
2. Noroc ca a venit pandemia ca sa ne dam seama ca in firme dorim oameni capabili sa rezolve probleme complexe. Inainte de pandemie nu aveam nevoie DELOC de astfel de persoane, nici persoane creative, nici persoane "reziliente", ect. etc. Asa descoperim noi romanii roata de fiecare data.