Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Ce tip de angajați se vor căuta în scurt timp. Andreea Voinea, director executiv HR la BCR: Oamenii capabili să rezolve probleme complexe vor fi la mare căutare, joburile cu muncă standardizată vor pierde din importanță

BCR.

Importanța locurilor de muncă pentru care sunt necesare competențe superioare va crește, iar oamenii capabili să rezolve probleme complexe vor fi la mare căutare, în timp ce joburile cu muncă standardizată vor pierde din importanță, a afirmat Andreea Voinea, director executiv Resurse Umane la Banca Comercială Română, în cadrul evenimentului BCR Expert Hub. 

„Este foarte important ca organizațiile să își pregătească oamenii. În primul rând să le ridicăm nivelul de conștientizare, căt de important e să își dezvolte aceste competențe și că permanent trebuie să fie deschiși la învățat. Crește importanța unor joburi în zona de digitalizare, automatizare, date science. Sunt joburi pentru care există o cerere foarte mare, o lume întreagă intră în competiție pentru ele, nu numai banking-ul”, a punctat Andreea Voinea. Deja sunt multe companii din străinătate care recrutează experți locali pentru a lucra doar de acasă (fully remote), piața din România fiind una foarte ofertantă în domeniul IT și digital transformation, a adăugat directorul de resurse umane din BCR.

Reprezentanta BCR spune că perioada aceasta a reprezentat cel mai important exercițiu de adaptare pentru toate industriile, iar flexibilitatea a devenit extrem de importantă pentru angajații din toate domeniile.

„Am reușit să mutăm în online multe dintre procesele noastre în timp record. Am fost oarecum norocoși prin prisma acestui lucru. Am recrutat peste 800 de oameni fully remote anul trecut. Am avut peste 9.000 de participări la traininguri virtuale. Am mutat tot ceea ce înseamnă soft skills în online. Am derulat chiar și un program de internship fully remote”, a spus Andreea Voinea, adăugând că departamentul de HR din banca comercială continuă să desfășoare recrutări online. „Este important că tehnologia, nu numai în HR, e acolo să ne facă viața mai ușoară, trebuie să ne împrietenim cu tehnologia, trebuie să dezvoltăm competențele digitale, astfel încât să putem să ne folosim de tehnologie, să investim în servicii de calitate, cu valoare adăugată mare.”

Angajații BCR lucrează în mare parte în sistem de teleworking din martie 2020, iar anul acesta compania a lansat programul Smart Work, prin care revizuiește întregul ecosistem de lucru, pentru a oferi mai multă flexibilitate angajaților.

Schimbările incluse în programul Smart Work au avut ca punct de pornire dorințele și preferințele angajaților, precum și cele mai bune practici din companiile din România, din străinătate și din Grupul Erste. 90% dintre angajații băncii comerciale au spus că vor să aibă mai multă flexibilitate în modul de lucru. Angajatii BCR și-ar dori să lucreze în medie 45% din timp de acasă, cu preferinţe diferite în funcţie de unde sunt în bancă.

Începând din iunie, angajații BCR din rețea au început să lucreze în sistem hibrid, iar cei din centrală vor începe din luna septembrie. Soluția hibridă propusă de BCR pentru angajații din sediul central presupune posibilitatea de a lucra de acasă minimum o zi și maximum 3 zile pe săptămână, în funcție de specificul activității.

3.000 de angajați eMAG au trecut „de pe o zi pe alta”, în sistemul de telemuncă

Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG, a spus că peste 3.000 de angajați ai retailerului online au trecut anul trecut, „de pe o zi pe alta”, în sistemul de telemuncă.

„Volumul nostru de muncă a crescut foarte, foarte mult. În toată această perioadă a trebuit să angajăm. Ţin minte că în aprilie trebuia să aducem 500 de colegi în depozit în condiţiile în care noi eram full pandemie. A fost cu multă adrenalină. Peste 3.000 de colegi am trecut de pe o zi pe alta în work from home. (...)  Consider că este o oportunitate pentru mine ca om de resurse umane să trec printr-o schimbare atât de majoră a modului în care se lucrează”, a spus Delia Rotaru. Din septembrie, compania va da posibilitatea angajaților săi să aleagă modul în care vor lucra, în funcție de activitatea pe care o au. „Singura rugăminte e să vină cel puțin o zi pe săptămână la birou. În rest, sunt echipe mai creative, trebuie săl ucreze mai mult timp împreună, sunt echipe unde activitatea e standardizată și pot să lucreze fully remote. Fiecare echipă își va stabili un mod de lucru potrivit”, a adăugat Rotaru. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    1. Daca imi aduc bine aminte dupa 2008 TOATE bancile au inceput sa isi reduca functionarii clasici din filiale si sa treaca on-line ca este mai iefin. Da, pandemia a accelerat, pentru ca lume nu a mai putut sa vina la banca, dar reducerea de personal ci "joburi" standarda are legatura numai si numai cu reducerea costurilor fixe si nu cu digitalizare in sine. Digitalizare ajuta, dar nu este scopul in sine.
    2. Noroc ca a venit pandemia ca sa ne dam seama ca in firme dorim oameni capabili sa rezolve probleme complexe. Inainte de pandemie nu aveam nevoie DELOC de astfel de persoane, nici persoane creative, nici persoane "reziliente", ect. etc. Asa descoperim noi romanii roata de fiecare data.
    • Like 2


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult