Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Autostrada Moldova: 39 de oferte depuse pentru construirea a 63 de km, între Ploiești și Buzău

autostrada Moldovei

Foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Veste bună pentru infrastructura din zona Moldovei. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că joi au fost depuse 39 de oferte la licitația pentru construirea primului tronson, de 63 km, din Autostrada A7, între Ploiești (Dumbrava)-Buzău.

„Mai exact sunt 13 oferte pentru Lotul I Dumbrava-Mizil, 12 pentru Lotul II Mizil-Spătaru și 14 pentru Lotul III Spătaru-Buzău. Numărul mare de oferte demonstrează pregătirea temeinică a documentației, precum și importanța proiectului în general. Autostrada A7 - coloana vertebrală a Moldovei - este un proiect de suflet pentru mine, pentru care m-am luptat încă din 2014, de la momentul dezbaterii Masterplanului de Transport, în 2016 pentru a fi licitată proiectarea la cheie și, mai apoi, în cele 8 luni de mandat la Ministerul Transporturilor”, a scris Cătălin Drulă pe contul său de Facebook.

„Ce am făcut concret în acest an împreună cu echipa mea pentru Autostrada A7:

- am obținut includerea proiectului până la Pașcani în PNRR, securizând astfel finanțarea viitoarelor lucrări;

- am finalizat studiul de fezabilitate, am obținut avizele, acordul de mediu, am realizat exproprierile și am licitat la începutul verii primul sector Ploiești-Buzău;

- am lăsat celelalte sectoare din PNRR într-un stadiu avansat, cu studii de teren în fază finală, studiile de fezabilitate și proiectele tehnice predate și în diverse etape de aprobare, procedurile de mediu în linie dreaptă, în grafic pentru lansarea licitațiilor de lucrări și pentru aceste sectoare;

- am aprobat traseul și am dat drumul la investigațiile detaliate de teren pe celelalte sectoare Pașcani-Suceava-Siret”, a scris Cătălin Drulă.

Foto Facebook Cătălin Drulă

Sectorul Ploiești-Buzău va avea o lungime de 63 de kilometri, 6 noduri rutiere, 160 de hectare de perdele forestiere, 42 de poduri și pasaje, 4 spații de servicii dotate și cu stații de încărcare electrice.

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că se așteaptă ca evaluarea ofertelor depuse joi să se desfășoare rapid, iar până la finalul anului să fie desemnat un câștigător.

Cei 63 de kilometri din autostrada A7 sunt programați să fie finalizați până în 2024.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Sa vedem cum va fi construita aceasta autostrada dintre Ploiesti si Buzau in numai 2 ani de zile tinand cont de toti factori existenti la ora actuala in privinta construcțiilor de autostrazi( deficit de forta de munca, cresterea preturilor materialelor, a combustibililor).
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult