Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Comisia Europeană finanțează primul tronson din Autostrada Moldovei cu un miliard de lei. Cum arată ocolitoarea Bacăului, la un stadiu de execuție a lucrărilor de 85%

centura Bacau - Pro Infrastructura - FB

Foto: Facebook/Pro Infrastructura

Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru varianta de ocolire a orașului Bacău, a anunţat pe Facebook ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Proiectul a fost transmis de către Ministerul Transporturilor împreună cu CNAIR, în calitate de beneficiar al finanţării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, la data de 22 noiembrie 2019.

„La 22 noiembrie 2019, România a prezentat Comisiei o cerere pentru un proiect major care prevede o contribuţie din partea Fondului de coeziune pentru "Construcţia variantei de ocolire Bacău", selectat de către autoritatea de management pentru axa prioritară 1, "Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T si a metroului" din cadrul programului operaţional "Infrastructura Mare". România a furnizat Comisiei toate informaţiile necesare, inclusiv cele referitoare la aspectele de mediu. Obiectul proiectului varianta de ocolire Bacău este reprezentat de acordarea finanţării nerambursabile către CNAIR, în vederea realizării a 30,842 km de drum nou, din care 16,269 km de autostrada, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier şi 7 intersecţii. La finalizarea implementării, varianta de ocolire Bacău va conduce la realizarea unor economii semnificative de timp, prin reducerea timpului de călătorie pentru automobile şi pentru autovehiculele grele", a scris Lucian Bode.

Valoarea totală a proiectului este de 968,781 milioane de lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin POIM 2014-2020, este 811,102 milioane de lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată - 689,437 milioane de lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 121,665 milioane de lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului).

Foto: Facebook Pro Infrastructura

„Este încă o dovadă a faptului că Moldova nu e uitată”, a arătat Bode. 

Ministrul a precizat că anul trecut, vechea guvernare PSD a trimis Comisiei Europene documentaţii incomplete, fără planuri de management de mediu, pentru mai multe obiective de infrastructură. 

Foto: Facebook Pro Infrastructura

Asociația Pro Infrastructura, care monitorizează principalele proiecte din Transporturi, a anunțat în urmă cu două săptămâni că lucrările la Varianta de Ocolire Bacău, primul segment din Autostrada Moldovei (A7) se apropie de finalizare, deși termenul contractual este ianuarie 2022. 

„În prezent stadiul lucrărilor executate de asocierea Spedition UMB-Tehnostrade este de aproximativ 85%, existând deja strat de asfalt de uzură pe circa 7 km din cei 16 km ai secțiunii de autostradă. Finalizarea zonelor rămase în urmă precum podul metalic de la Ruși-Ciutea depinde de condițiile meteo din această toamnă. Ne exprimăm speranța ca cel târziu în primăvara anului viitor românii să se poată folosi de acest segment deosebit de important de autostradă, iar Municipiul Bacău să fie eliberat definitiv de aglomerația și poluarea produsă de traficul rutier de tranzit”, arată Asociația Pro Infrastructură. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Comisia europeana a acordat fondurii la initiativa si solicitarea Domnului Presedinte Johanis .
    • Like 0


Îți recomandăm

blocuri - Bucuresti

Locuiesc într-un bloc de 4 etaje. Unii i-ar spune “bloc comunist”, pentru că e construit înainte de cutremurul din 1977, pe care l-am și prins, de altfel, aici. În urmă cu aproape 20 de ani, la câteva zeci de metri de blocul alăturat, tot de 4 etaje, un dezvoltator străin a construit un complex rezidențial, care include și un turn de 20 de etaje. (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Citește mai mult

Daniel van Soest - Suceava

Totuși, văd o diferență. PNL arată o anumită capacitate de autocurățire — altfel domnul Bolojan nu ar fi devenit prim-ministru. PSD, în schimb, s-a băgat în tranșee ca să lupte până la capăt, transformându-se într-un partid-zombie, pe care pare să-l mai poată îndrăgi doar un alt partid insalubru, precum AUR.(În imagine, Daniel van Soest)

Citește mai mult

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult