Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Comisia Europeană finanțează primul tronson din Autostrada Moldovei cu un miliard de lei. Cum arată ocolitoarea Bacăului, la un stadiu de execuție a lucrărilor de 85%

centura Bacau - Pro Infrastructura - FB

Foto: Facebook/Pro Infrastructura

Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru varianta de ocolire a orașului Bacău, a anunţat pe Facebook ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Proiectul a fost transmis de către Ministerul Transporturilor împreună cu CNAIR, în calitate de beneficiar al finanţării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, la data de 22 noiembrie 2019.

„La 22 noiembrie 2019, România a prezentat Comisiei o cerere pentru un proiect major care prevede o contribuţie din partea Fondului de coeziune pentru "Construcţia variantei de ocolire Bacău", selectat de către autoritatea de management pentru axa prioritară 1, "Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T si a metroului" din cadrul programului operaţional "Infrastructura Mare". România a furnizat Comisiei toate informaţiile necesare, inclusiv cele referitoare la aspectele de mediu. Obiectul proiectului varianta de ocolire Bacău este reprezentat de acordarea finanţării nerambursabile către CNAIR, în vederea realizării a 30,842 km de drum nou, din care 16,269 km de autostrada, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier şi 7 intersecţii. La finalizarea implementării, varianta de ocolire Bacău va conduce la realizarea unor economii semnificative de timp, prin reducerea timpului de călătorie pentru automobile şi pentru autovehiculele grele", a scris Lucian Bode.

Valoarea totală a proiectului este de 968,781 milioane de lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin POIM 2014-2020, este 811,102 milioane de lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată - 689,437 milioane de lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 121,665 milioane de lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului).

Foto: Facebook Pro Infrastructura

„Este încă o dovadă a faptului că Moldova nu e uitată”, a arătat Bode. 

Ministrul a precizat că anul trecut, vechea guvernare PSD a trimis Comisiei Europene documentaţii incomplete, fără planuri de management de mediu, pentru mai multe obiective de infrastructură. 

Foto: Facebook Pro Infrastructura

Asociația Pro Infrastructura, care monitorizează principalele proiecte din Transporturi, a anunțat în urmă cu două săptămâni că lucrările la Varianta de Ocolire Bacău, primul segment din Autostrada Moldovei (A7) se apropie de finalizare, deși termenul contractual este ianuarie 2022. 

„În prezent stadiul lucrărilor executate de asocierea Spedition UMB-Tehnostrade este de aproximativ 85%, existând deja strat de asfalt de uzură pe circa 7 km din cei 16 km ai secțiunii de autostradă. Finalizarea zonelor rămase în urmă precum podul metalic de la Ruși-Ciutea depinde de condițiile meteo din această toamnă. Ne exprimăm speranța ca cel târziu în primăvara anului viitor românii să se poată folosi de acest segment deosebit de important de autostradă, iar Municipiul Bacău să fie eliberat definitiv de aglomerația și poluarea produsă de traficul rutier de tranzit”, arată Asociația Pro Infrastructură. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Comisia europeana a acordat fondurii la initiativa si solicitarea Domnului Presedinte Johanis .
    • Like 0


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult