Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Republica împlinește opt ani de existență. Vă mulțumim că ne sunteți alături în această călătorie prin care ne poartă bunul simț, nevoia unei dezbateri de calitate și dorința pentru un loc mai bun în care să ne spunem ideile.

Burse de peste 200.000 de euro pentru a susține educarea noii generații de antreprenori români. „Am văzut idei grozave care au ajuns să moară pentru că inițiatorii nu au știut să vorbească despre produs" - Cătălin Vasile, NN România

Cătălin Vasile, NN România

În urmă cu 20 de ani, când antreprenoriatul părea în România aproape o excentricitate, Cătălin Vasile a investit tot ce avea într-o idee de business care s-a dovedit pierzătoare. Pe atunci, nu exista în țară un sistem de educație antreprenorială, mentori care să te ghideze sau o comunitate de sprijin. Învățai, greșeai, cădeai și te ridicai singur. Asta a făcut și Cătălin. Însă ceea ce în cazul lui s-a dovedit o experiență formatoare, pe mulți alții i-a doborât. În anii care au urmat, Cătălin Vasile s-a gândit ce ar putea face ca să îi ajute pe antreprenorii aflați la început de drum, dar și cum ar putea contribui la dezvoltarea sănătoasă a ecosistemului antreprenorial românesc.

„Am stat să mă gândesc la experiența aceasta și la de ce am dat atunci greș. Pe de o parte nu am avut pregătirea, pe de alta am realizat că mi-a lipsit comunitatea. Viața de antreprenor, la momentul acela, era o viață foarte singuratică, erai tu cu ideea ta, erau puțini antreprenori în jur, ecosistemul nu era deloc dezvoltat și asta a fost a doua idee care mi-a venit, că eu personal trebuie să-mi iau asta ca motivație să ajut sistemul de antreprenoriat românesc”, povestește Cătălin Vasile, Chief Sales Officer la NN România. Miza unui astfel de demers este una uriașă. Pentru că, dincolo de ceea ce înseamnă succes sau insucces la nivel individual, există o legătură strânsă între antreprenoriat și creșterea economică a unei țări. Potrivit studiilor, antreprenoriatul are un rol important în inovație, în crearea de noi locuri de muncă, în dezvoltare regională și comunitară, în creșterea standardului de viață și a produsului intern brut.

Deși tindem să credem că antreprenoriatul nu se învață la școală, această perspectivă poate fi înșelătoare. Este adevărat că nu se învață la o școală obișnuită, ci la o școală centrată pe a le dezvolta în mod real studenților abilitățile de business.

Acest material a fost realizat cu sprijinul NN România.

Fond de burse creat de NN România

În acest an, NN România a creat primul fond de burse pentru viitori antreprenori, care susține tineri cu posibilități financiare limitate să urmeze studii aplicate de business la EA – The Entrepreneurship Academy.

EA este în acest moment singura facultate aplicată de business din România care pregătește antreprenori prin educație practică primită de la experți cu experiență remarcabilă: manageri, CEOs, specialiști din companii și corporații. Schimbarea este una profundă. Datorită EA, tinerii români nu mai pun pe primul loc în planul lor de viață plecarea într-o țară străină, ci rămân acasă, pentru a învăța, a-și deschide propriile afaceri și pentru a investi. Fondul a pornit cu burse de peste 200.000 de euro acordate de NN, iar acum orice companie poate să investească în educația viitoarei generații de antreprenori prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit sau pe venit și orice persoană se poate implica prin redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit sau prin contribuții personale la fondul de burse.

„E momentul să construim un ecosistem pentru toate generațiile viitoare de antreprenori care vor crește România"

Fondul de burse poate avea impact și mai mare, pe termen lung, prin susținerea educației antreprenoriale a cât mai multor tineri. Companiile și persoanele care vor să investească în educația viitorilor antreprenori pot face acest lucru simplu, pe https://www.nn.ro/doneaza-burse-ea. Sumele vor fi alocate integral tinerilor care aplică la EA - The Entrepreneurship Academy, contribuind la taxele de școlarizare pe perioada celor patru ani de studii.

„Antreprenoriatul e motorul economiei și vânzările sunt motorul antreprenoriatului și al corporațiilor. Am văzut de-a lungul timpului foarte multe povești de succes, produse foarte bune, idei grozave care au ajuns să moară pentru că inițiatorii nu au știut să vorbească despre produs, să îl vândă, să povestească despre el. Pentru că nu a existat un ecosistem care să pregătească antreprenorii pentru asta, să le dea informațiile necesare creșterii lor. Acum e momentul să construim acest ecosistem, pentru toate generațiile viitoare de antreprenori care vor crește România", spune Cătălin Vasile.

Pe lângă bursele care susțin deja studenți în primul an la EA - The Entrepreneurship Academy, NN România le oferă tinerilor posibilitatea de a beneficia de mentorat din partea managerilor și experților în vânzări ai companiei de asigurări.

Să înveți de la cei mai buni

„Vânzările reprezintă un proces pe care e important ca tinerii să-l învețe. Noi avem cea mai bună forță de vânzări din România și mă bucur că m-am alăturat acestei forțe grozave. Haideți să dăm din cunoștințele noastre antreprenorilor care construiesc, care au idei minunate, au pasiune, au ambiție. Ei trebuie să învețe acest proces, ce trebuie făcut, ca să aibă rezultate și mai bune”, spune Cătălin Vasile.

Crede că oricine a ajuns la un nivel important de pregătire și profesionalism are o misiune importantă, aceea de a împărtăși din cunoștințele și experiența acumulate. Un profesionist cu ani de experiență în spate oferă mai mult decât informații. Oferă un imbold pentru dezvoltare și un exemplu despre cum pot fi gestionate dificultățile și eșecurile pentru a merge mai departe.

„I-am invitat pe experții în vânzări NN să fim împreună în demersul de a crea și susține acest ecosistem antreprenorial. Eu îmi iau foarte multă energie de fiecare dată când interacționez cu antreprenori, pentru drive-ul pe care îl au, ambiția, determinarea să reușească, dar și curiozitatea să încerce lucruri, curajul de a-și asuma riscuri", adaugă Cătălin Vasile.

La EA fiecare student își deschide propriul business

În perioada studiilor la EA - The Entrepreneurship Academy, fiecare student își deschide propriul business și învață să-l crească prin cursuri aplicate de învățare practică, învățare în echipă, schimbare culturală spre o mentalitate antreprenorială, cursuri de cash flow, balance sheet și de drept, project management, vânzări, digital, marketing și CSR. Studenții pleacă în fiecare an în câte o călătorie de învățare într-o țară străină, unde trebuie să caute singuri antreprenori și modele de business potrivite cu afacerile lor.

„Ce ne-a strâns pe toți la un loc e această misiune de a oferi în România o educație revoluționară care să-i echipeze pe tinerii aflați la început de drum antreprenorial cu abilitățile reale și cu un mindset corect care să îi ajute să construiască proiecte, companii, instituții, să le inițieze, să le dezvolte și să le conducă într-un mod sustenabil, etic, inteligent, cu un impact important asupra comunităților din jur. Ne-a fost foarte clar că avem nevoie la noi în țară de o școală care să ofere educație competitivă în această direcție", explică Alexandru Ghiță, Co-fondator și Președinte al EA - The Entrepreneurship Academy.

Până în prezent, 83 de tineri au absolvit EA - The Entrepreneurship Academy. Dintre ei, 48% sunt antreprenori care fie conduc propriile business-uri, fie sunt parteneri într-o companie, business-urile lor având în acest moment peste 400 de angajați. Și numai în 2022, afacerile absolvenților de la Entrepreneurship Academy au generat o cifră de afaceri de aproximativ 50 de milioane de euro.

„Credem că NN e cea mai bună organizație de vânzări din România și poate să devină una dintre cele mai importante resurse de învățare pe zona de cum vinzi bine, cum comunici bine, cum construiești relații bine. Prin implicarea NN și a mentorilor NN, vom putea fi în poziția unică în România și în multe universități din Europa de a oferi studenților noștri un mentor individual fiecărui student din facultate pe dimensiunea acesta de învățare”, spune Alexandru Ghiță.

Izabela este unul dintre tinerii care începând din acest an beneficiază de bursele NN pentru următorii 4 ani de studii la EA - The Entrepreneurship Academy. Visul ei e să exceleze în domeniul imobiliar. „Sunt două luni de când am început studiile la EA și am învățat deja că pot realiza în timp scurt ce mi-am propus, deși mi-am pus țeluri înalte și vin dintr-un background în care părinții mei nu sunt antreprenori. De fapt, eu o am doar pe mama mea, care e unul dintre cei mai mari susținători ai mei. Iar faptul că am avut parte de bursa de la NN m-a ajutat să mă înscriu la școală și să îmi ating țelurile, să mă conving că dacă vrei, orice este posibil”, spune Izabela Capră.

Investiția în educație este cea care face ca atât indivizii, cât și societățile să evolueze. Nivelul de prosperitate pe care România îl va atinge mâine depinde într-o măsură covârșitoare de ceea ce facem astăzi. E nevoie de efortul tuturor să dezvolți o țară și o generație de tineri antreprenori curajoși, creativi. De aceea, reprezentanții NN invită toate companiile care vor să investească în educația viitoarei generații de antreprenori să redirecționeze 20% din impozitul anual pe profit sau pe venit. Mai multe detalii, aici - https://www.nn.ro/doneaza-burse-ea.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult