Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Canalul București - Dunăre. Ministerul Transporturilor a primit două oferte la licitația pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al proiectului început în anii '80

canal Bucuresti-Dunare

foto captura youtube

Proiectul canalului București-Dunăre, în care au fost investiți în anii '80 peste 2,7 miliarde de euro și care a fost abandonat după 1990, va fi reluat de autorități. Ministerul Transporturilor a organizat recent o licitație pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent proiectului și a primit oferte din partea a două firme de proiectare - TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect, potrivit Economedia.

Contractul lansat de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile pentru studiul de fezabilitate are o valoare de 6 milioane de lei și presupune „amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. 

În caietul de sarcini se arată că acesta ar urma să fie cel mai mare proiect de investiții din România, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.

Caietul de sarcini prevede că Bucureștiul va avea două porturi - la Glina, pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie, pe Argeș. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 milioane de tone/an.

Durata contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate este de 11 luni, iar evaluarea ofertelor este programată să fie finalizată la începutul lunii decembrie.

Investiția totală pentru a da în folosință canalul București-Dunăre - abandonat în 1990, după ce fusese executat în proporție de circa 70% - este estimată la aproximativ 1,7 miliarde de euro. Capitala ar putea fi legată astfel de portul Constanța, dar și de alte orașe europene care au port la Dunăre. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Eco-creatorii de energie

Mă bucur să descopăr astfel de inițiative care ne dovedesc încă o dată că educația și formarea cetățenilor de mâine este un efort comun al familiei, al școlii, al ONG-urilor și al companiilor private responsabile. Semințele plantate acum ne vor arăta probabil peste 10-20 de ani dacă țara asta va fi mai bună și mai curată.

Citește mai mult

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult