Sari la continut

De șapte ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

O imagine care să îi trezească pe cei ce cred că olandezii se tem de marele nostru port și de asta nu ne vor în Schengen

Schengen

Foto: Getty Images

Una dintre cele mai amuzante replici la faptul că Olanda nu ne vrea în Schengen e cea legată de Portul Constanța. Că nu vor olandezii, vezi Doamne, să îi concurăm cu „marele” nostru port de la Marea Neagră. Că le stricăm socotelile și că toată lumea globală se va roti cu susul în jos și va veni către acest port.

Las o poză sugestivă pentru dacii noștri liberi ca să vedeți diferențele. Am ales o manieră grafică mai ușor de înțeles. Am luat în calcul doar transportul de containere - cel mai important pentru un port cu deschidere internațională -, în milioane TEU. Ca idee, primele trei porturi din UE - Constanța nu se regăsește nici măcar între primele 10 porturi din UE -, totalizează cam cât 50 de porturi Constanța la un loc.

Datele ar fi cam așa, ca să știți cum am construit graficul (datele sunt anuale, anul 2021): Rotterdam - 15 mil. TEU, Hamburg: 8,7 mil. TEU, Antwerp (Belgia): 6 mil. TEU, Constanța: 0,6 mil. TEU).

În plus, mai trebuie spus că, pentru Portul Constanța, traficul e în scădere constantă de la an la an, de la 711 mii TEU în 2016 la 632 mii TEU în 2021 (Raportul anual al Portului Constanța, pag. 15). Am pierdut cam 1,5 - 2% din trafic pe an, în condițiile în care PIB-ul a „duduit” în bună măsură în acești ani.


Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu ne vor in Schengen pentru ca le e frica de noi, pentru ca noi suntem buni iar ei sunt rai.
    Noi suntem buturuga mica de care se sperie carul mare.
    Bulgarii nici nu exista. De ei nu se sperie nimeni. Noi suntem buricul, miezul, poporul ales.
    Portul Constanta in Schengen ar falimenta nu doar Olanda, ci tot restul lumii. Are un potential atat de mare ca olandezii ar face orice sa-l tina izolat. Asta e scopul vietii lor.
    Olanda e in fruntea listei care ne vrea raul. Pentru ca noi suntem cei mai buni dar din cauza lor nu suntem pe primul loc, ci mereu la coada. Niste hoti care ne fura viitorul de aur pe care il meritam din plin.
    Paranoia nu are limite! Si nici vindecare.
    • Like 2
  • Domnilor administratori, nu mai aveti timp sa cititi ce scriu contributorii? Este al doilea articol jignitor pe care-l citesc de la un alt "erudit" contributor! Si fara sustinere !! Dle CTP , Dle Negrutiu! Ce se intampla pe-aici?
    • Like 0
  • In primul rand sa-ti fie rusine ca ii jignesti pe cei care au alta parere facandu-i "daci liberi". Asta ma face sa cred ca toate titlurile alea universitare ti le-a dat pesedeul, c-asa-i in Dacia Libera, dupa cum , cu totii vedem zilnic! In rest, ai primit un raspuns argumentat, nu pareri desenate , de la Toma Hans Tiberiu.
    • Like 0
    • @ Danescu Cristina
      Emil check icon
      Hahahahahaha!
      • Like 0
  • Din pacate comentariul dumneavoastra este in mare parte gresit. Sunt doua mari probleme. Una in care aveti partial dreptate: portul Constanta NU poate face fata unui mare tranzit de marfa - tip container pentru ca NU are capacitatea de a face asa ceva. Prin el se pot livra cereale, avem si noi ca societate o dana inchirita, fier vechi si masini. Pentru cultura dumneavoastra generala cei 4 traderi din tara noastra pentru cereale sunt olandezi. Adica ei stabilesc pretul pentru Romania la import - export dupa ce se hotaraste pretul la nivel mondial. PUNCT. Adica ca sociatete din agricultura te poti duce in cap. Dar sa revenim la subiectul nostru. Problema a doua. Operatorii mari din port sunt in majoritate firme sau entitati care au sediul in Olanda. Deci ei hotarasc. Chiar daca eu vreau sa fac investitii ca stat, beneficiarul zice ca NU vrea. Daca NU vrea.....NU fac. Sa mai pun ca este concesionat si luciul de apa de o societate controlata de prietenii D-lui. Basescu. Prietenia lui cu Olanda este mai veche. In final va zic numai atat: un port puternic la Marea Neagra, sa speram ca o sa devina Constanta, este o mare problema pentru Olanda. Mare de tot. Asa ca avem TOT dreptul sa facem scandal. Si da, confrom ca ceea ce ati scris, Olanda ne tine pe loc.
    • Like 3
    • @ Toma Hasan Tiberiu
      mugger check icon
      he he...bine spus.. ia sa fi avut autostrazi si cai ferate... ca si acolo ne blocheaza astia.
      • Like 0
  • Nu doar portul Constanta contează, contează și justiția noastră de 2 bani, corupția și nu în ultimul rand caracterul nostru ca nație (de cocalari). Nu meritam nici măcar în UE sa fim dar în Schengen...
    Sper din tot sufletul sa nu ne primească în Schengen
    • Like 0
  • Da coa' tocmai că valorile vor crește pe Portul Constanța și vor scădea pe porturile olandeze. Dar pt că Păun a luat bani pt articolul asta, cum sa demonteze orice critica, decât aruncând "dacii liberi" la înaintare, pt că atât poate și el. Să fie Păun fericit și să aibă ce mic dejun să pună pe măsuța, că lui îi și place păpica.
    • Like 1
  • Da coa' tocmai că valorile vor crește pe Portul Constanța și vor scădea pe porturile olandeze. Dar pt că Păun a luat bani pt articolul asta, cum sa demonteze orice critica, decât aruncând "dacii liberi" la înaintare, pt că atât poate și el. Să fie Păun fericit și să aibă ce mic dejun să pună pe măsuța, că lui îi și place păpica.
    • Like 0
  • Da. Situația actuală este jalnică. Dar comentariul suferă de lipsa la fel de jalnică a perspectivei geopolitice.
    • Like 0
  • Cam asta e cu prostimea din tara asta. Trebuie sa le explici chestii evidente. Dar oare de ce trebuie sa li se explice ? Ei oricum vor ramane in prostia lor indiferent ce ai face.
    • Like 0
  • Ovidiu C check icon
    Domnule Păun, bună ziua. Nu vă contest graficele. Nici nu are importanță daca sunt exacte sau nu. Dar... vă contest logica si v-o consider de domeniul "habarnismului".
    Vā dau două cifre: cifra de afaceri in 2021 Renault: 46 Mld- Dacia: 4,5 Mld. Adică 10:1. Coincidentă, Antwerp : Constanta, tot 10:1. In traducere, pentru autor: Constanța este la fel de importantă pentru Antwerp ca şi Dacia pentru Renault.
    PS Nu o sa vă dau si răspunsul, rămane temă pentru acasă. Vă salut si aveți grijă să nu va uitați ghiozdanul in bancă.
    • Like 2


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult