Foto: Getty Images
Una dintre cele mai amuzante replici la faptul că Olanda nu ne vrea în Schengen e cea legată de Portul Constanța. Că nu vor olandezii, vezi Doamne, să îi concurăm cu „marele” nostru port de la Marea Neagră. Că le stricăm socotelile și că toată lumea globală se va roti cu susul în jos și va veni către acest port.
Las o poză sugestivă pentru dacii noștri liberi ca să vedeți diferențele. Am ales o manieră grafică mai ușor de înțeles. Am luat în calcul doar transportul de containere - cel mai important pentru un port cu deschidere internațională -, în milioane TEU. Ca idee, primele trei porturi din UE - Constanța nu se regăsește nici măcar între primele 10 porturi din UE -, totalizează cam cât 50 de porturi Constanța la un loc.
Datele ar fi cam așa, ca să știți cum am construit graficul (datele sunt anuale, anul 2021): Rotterdam - 15 mil. TEU, Hamburg: 8,7 mil. TEU, Antwerp (Belgia): 6 mil. TEU, Constanța: 0,6 mil. TEU).
În plus, mai trebuie spus că, pentru Portul Constanța, traficul e în scădere constantă de la an la an, de la 711 mii TEU în 2016 la 632 mii TEU în 2021 (Raportul anual al Portului Constanța, pag. 15). Am pierdut cam 1,5 - 2% din trafic pe an, în condițiile în care PIB-ul a „duduit” în bună măsură în acești ani.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Bulgaria și România, odată intrate în Uniune, ar face ca Grecia să nu mai fie izolată de restul spațiului Schengen.
Dacă acum Constanța este 4% din Rotterdam, ce procent iese dacă adunăm și Varna, Pireu și alte porturi grecești?
Din China, mărfurile ajung mult mai repede, prin Suez, în Pireu, Varna, sau Constanța. Nu mai vorbim de 4%. Doar Pireul este de cel puțin 10-15%.
Mărfurile din Pireu vor ajunge în Polonia, Cehia, Slovacia, țările baltice mult mai ușor. Toate rutele vor reuși să lege orice punct al Europei cu altul, mult mai ușor.
La Calafat, într-o coadă de vreo 12 km, am văzut camioane din toată Uniunea +Turcia.
Pe de altă parte, tonul articolului este cam arogant, atâta timp cât uită două variabile care ar influența considerabil întreaga ecuație.
Cred că ar trebui să vă reașezați la planșetă, șevalet, birou sau calculator și să vă apucați să desenați maj multe corăbioare verzi.
Mai faceți și un calcul cu timpul din Pireu la Rotterdam pe apă și terestru.
Articolele trebuie să fie un pic mai profunde, altfel seamănă a vorbărie de cârciumă.
Noi suntem buturuga mica de care se sperie carul mare.
Bulgarii nici nu exista. De ei nu se sperie nimeni. Noi suntem buricul, miezul, poporul ales.
Portul Constanta in Schengen ar falimenta nu doar Olanda, ci tot restul lumii. Are un potential atat de mare ca olandezii ar face orice sa-l tina izolat. Asta e scopul vietii lor.
Olanda e in fruntea listei care ne vrea raul. Pentru ca noi suntem cei mai buni dar din cauza lor nu suntem pe primul loc, ci mereu la coada. Niste hoti care ne fura viitorul de aur pe care il meritam din plin.
Paranoia nu are limite! Si nici vindecare.
Sper din tot sufletul sa nu ne primească în Schengen