„Un funcționar al inspectoratului a alocat din pix orele mele altui profesor”, a scris joi pe Facebook profesoara de limba română Cristina Tunegaru. Decizia, spune ea, a fost luată fără ca inspectoratul să îi evalueze metodele de predare. „E o hibă a sistemului, e o hibă majoră a sistemului care nu este interesat de ceea ce se întâmplă la clasă. Nu este interesat de ce relații se formează între profesori și elevi, de ceea ce își doresc părinții, ceea ce este absurd”, spune ea pentru Republica.ro.
Publicist și cercetător doctoral, Cristina Tunegaru este profesoara care i-a criticat pe profesorii de la școala 164 pentru că „au participat cu slugărnicie la circul desfăşurat de Gabriela Firea sub pretextul conştientizării pericolelor internetului”, atunci când primarul Capitalei a venit împreună cu ministrul de Interne, Carmen Dan, să le vorbească copiilor despre Balena Albastră. Tot ea i-a transmis în ianuarie Gabrielei Firea că nu va respecta dispoziția de a nu le pune absențe elevilor care întârzie la primele ore la școală.
Cristina Tunegaru predă limba română la școala 95 după ce a obținut anul trecut a treia notă din București la examenul de titularizare - 9,67. Cu toate acestea nu a obținut și un post de titular. „Chiar dacă ai luat notă mare, nu te poți titulariza din moment ce nu există posturi. Eu nu sunt titulară, deși am obținut a treia notă pe București anul trecut. Un profesor titular nu poate fi dat decât foarte greu la o parte, în timp ce un suplinitor poate fi înlăturat foate ușor”, explică ea.
A aflat că nu va mai lucra la școală după ce a intrat pe site-ul care prezintă situația titularizărilor și a văzut că postul său a fost alocat altui profesor titular. La secretariat, i-a fost confirmat faptul că de la 1 septembrie trebuie să își găsească o altă școală.
„Sunt favorizați titularii sistemului, cei care au reușit să fenteze sistemul și să devină titulari”
„Se practică transferurile în această perioadă, e primăvara transferurilor, înainte de examenul de titularizare”, spune Cristina Tunegaru. Aceasta consideră că transferurile făcute înaintea examenului de titularizare relevă, în multe cazuri, o deficiență majoră a sistemului. „De regulă, e foarte greu să te titularizezi într-un oraș mare. Și atunci oamenii se titularizează în țară, în localități izolate și se transferă în primăvară la oraș. Se poate să nu ajungă niciodată la școala aceea. Apoi, în sesiunea din același an, nu o să fie iar niciun post la titularizare pentru că toate posturile din orașe se ocupă prin transferuri. Sunt favorizați titularii sistemului, cei care au reușit să fenteze sistemul și să devină titulari”, afirmă Cristina Tunegaru.
Atunci când suplinitorii sunt înlăturați de la clasă, acest lucru nu se face, de obicei, în baza unor evaluări obiective. „Se întâmplă frecvent, din păcate, și nu se ține cont de părinți, de ceea ce își doresc aceștia, de relația dintre elevi și profesori. Inspectoratul ia decizii din pix, fără să știe care este realitatea din teren. Sunt convinsă că a mai luat și alte decizii, sunt mulți alți profesori buni care s-au trezit fără loc de muncă din septembrie”, crede profesoara.
A mai trecut prin astfel de situații și, spunea ea, „nu a fost deloc bine pentru elevi”. „Mai ales când este vorba despre clasa a cincea - a șasea, copiii se atașează foarte mult și își doresc ca în continuare să aibă aceiași profesori cu care s-au obișnuit”, afirmă profesoara.
ISMB: Declarațiile profesoarei „aduc prejudicii de imagine Doamnei Gabriela Firea, Primarul General al Capitalei şi ISMB”
Inspectoratul școlar al Municipiului București susține într-un comunicat de presă că a acționat protrivit normelor. "Conform Metodologiei - cadru privind mobilitatea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, pentru anul şcolar 2017-2018, aprobată prin OMENCŞ cu nr. 5739/2016, cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate au prioritate pentru ocuparea posturilor publicate faţă de cadrele didactice suplinitoare, care solicită continuitatea pe post. (..) Considerăm că declaraţiile doamnei profesor Cristina Tunegaru nu corespund adevărului, sunt fără bază legală şi aduc prejudicii de imagine Doamnei Gabriela Firea, Primarul General al Capitalei şi Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti", se arată într-un comunicat e presă al ISMB citat de Mediafax.
Dragnea: Am trimis postarea ministrului Educației, întrebându-l cum este posibil
Liderul PSD Liviu Dragnea susține că a citit postarea de pe Facebook a Cristinei Tunegaru și i-a transmis-o ministrului Educației: „Am citit următoarea postare a unei doamne profesoare din Bucureşti. I-am trimis-o ministrului Educaţiei Naţionale, întrebându-l cum este posibil aşa ceva? Aştept cu mare interes răspunsul dumnealui”, a scris Dragnea joi seara pe contul său de Facebook.
Redăm integral postarea Cristinei Tunegaru:
„Nu m-au inspectat, n-a venit nimeni să mă vadă la ore, să se intereseze de progresele elevilor mei, dar mă dau afară !
Fără să întrebe părinții sau elevii, fără să mă anunțe măcar, un funcționar al inspectoratului a alocat din pix orele mele altui profesor. Și m-am trezit scoasă din școală. Da, pot să facă asta în sistemul public în anul 2017.
Nu mă interesează locul de muncă în sine; ca profesor cu nota 9.67 la titularizare (a treia pe București anul trecut) pot să găsesc oriunde un loc într-o școală publică sau privată. Dar eu am lucrat alături de elevii mei atât de frumos, am investit emoțional, am luptat și am muncit pentru progrese uimitoare, neașteptate care au surprins școala întreagă. Nu îi pot lăsa să regreseze, să piardă totul. E o responsabilitate pe care vreau să o duc până la capăt.
Și totuși, nimic din toate astea nu are vreo relevanță pentru inspectorat. Interesul elevilor e călcat în picioare. Nu vor decât să scape de mine, profesorul care vrea să schimbe sistemul de la bază.”
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Trec peste erorile de la începutul acestuia, precizându-vă că tocmai instrucțiunile/ metodologiile rigide sunt „subiectul”analizei!!!
Trec peste ...., precizându-vă că tocmai instrucțiunile/ metodologiile rigide sunt „subiectul” analizei acestui caz.
Am mari îndoieli despre faptul că profesoara chiar predă altceva , cred că mai degrabă s-au exagerat opiniile ei privind modul într-adevăr defectuos în care s-a alcătuit programa.
Postul nu era ocupat de cineva anume, ci a fost redistribuit în condițiile rigide specifice sistemului de învățământ românesc, care cum se vede nu ține cont de performanțe!
Postul a fost ocupat de catre altcineva in mod legal si corect.
Dacă ar fi „sute ”în același caz, învățământul nostru ar fi într-o situație de invidiat!!!
Făcută cu cât mai multă obiectivitate.
Va reamintesc ca daca ati facut afirmatia ca dna are performante deosebite, aceasta afirmatie trebuie dovedita de dv. Nu este nimeni responsabil sa demonstreze afirmatiile altuia, ci persoana care le face are povara dovezii.
Fără presă, discuția de față n-ar exista!
Vă recomandasem anterior să încercați cu discernământ să extrageți din informațiile apărute un punct de vedere cât mai obiectiv.
Profesoara ar fi dorit sa demonstreze „factorilor decizionali” rezultatele vizibile din orele de română, dar nicio inspecție nu i-a fost făcută: credeți că se baza pe nimic? Nu o credeți?
PS: Nici "patetic" nu inseamna ce credeti dv ca inseamna.
1. Poate îmi explică domnișoara Tunegaru, sau autoarea acestu articol, cum se poate "fenta" sistemul. Daca se refera la transferari, atunci nu are dreptate. Orice angajat, indiferent de locul de munca, are, sau trebuie sa aibă, acest drept.
2. Prin afirmația de mai sus, domnișoara Tunegaru insinuează ca toți profesorii titulari (cel puțin cei din București) au ajuns titulari fără sa dea examen.
3. Asa cum au mai spus si altii, a știut foarte bine ca i se termină contractul si ca nu a fost data afara. Nu a fost nicio surpriza. Prin această atitudine nu face decât să discrediteze critica, întemeiată, adusa scolii 164 in situația cu dna Firea.
4. Autoarea articolului ar fi trebuit sa verifice afirmațiile redate. De exemplu, mie îmi vine greu sa cred ca absolut toate posturile disponibile au fost ocupate prin transfer. Nici măcar trei posturi nu au rămas "la liber"? Poate asa este, dar când nu prezinti adevărul într-o situație, este greu sa fii crezut în general.
Absolvenţilor liceelor pedagogice, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea învăţător-educatoare, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, li se recunoaşte îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe baza diplomei de licenţă.
Articolul VI
Educatorii şi învăţătorii încadraţi în sistemul naţional de învăţământ au dreptul să îşi continue activitatea în funcţiile didactice din învăţământul preşcolar, respectiv învăţământul primar pe care le ocupă, cu condiţia absolvirii studiilor universitare de licenţă, în profilul postului, în cel mult 6 ani de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. ( Era o condiție, nu o înlesnire). Problema este alta; universitățile, oricare ar fi acestea, au nevoie de studenți, de bani deci, și de aceea n-au niciun interes să prospecteze piața muncii pentru viitorii absolvenți! Ce-ați dori? Cei care termină facultatea și iau titulatură să-i înlocuiască pe cei cu 10-15- 20 de ani la catedră, care au trecut perfecționările și gradele didactice? Aceștia ce să facă? Reconversie profesională?
"Cum, doamna, este gresit- daca asa scrie pe site-ul guvernului ? Cifrele sunt cifre, si, da, va arat eu, director de 7 ani la sc generala din Fulga judetul PH care a terminat facultatea acum 2 ani . "
Sper ca nu tu esti "directorul " cu pricina....
Si ne mai miram de ce, unii ca Dragnea, sau Vanghelie au pretentii de "scoliti"...
Idiocracy, in toata regula!
Criteriul mediei de absolvire era mult după altele!
În alte cuvinte, potrivit acestor „criterii socio-umane”la care vă referiți cu aplomb , un bucureștean, ieșean, clujean etc. cu medie foarte mare, se ducea la dracu- n praznic,la țară, fără „criterii” de navetă, în timp ce unul de pe lângă Predeal cu media 7, mergea la Predeal!
Respingător este că și astăzi competența profesională este pusă la coadă!!!!
2)Tinand seama insa de afirmatia ei ,,declar că nu respect, în mod premeditat, programa şcolară de limba română, asemenea unui element duşmănos: nu citesc cu elevii mei poeziile de Eminescu, „Amintirile” lui Creangă, baladele populare, pastelurile de 150 de ani, nuvelele lui Slavici;... în schimb, citesc cu elevii mei poezii frumoase de Magda Isanos sau Tudor Arghezi, texte din literatura universală ca „Micul Prinţ” sau „Cartea junglei”, fragmente din marii autori ai literaturii universale ca Cervantes sau Shakespeare ”, consider caci ea chiar trebuia data afara. Tot asa cum orice om trebuie sa respecte legea ca ii place ori ca nu ii place legea respectiva, tot asa un profesor trebuie sa respecte programa, ca ii place ori ca nu ii place programa respectiva