Porția zilnică de ipocrizie publică ne face să “comentăm” versurile “obscene” ale unui băiat care a cântat “la Untold” (unde au fost pe cele 8 scene sute de artiști). Sentința oamenilor serioși de pe Facebook este implacabilă ca un verdict al Înaltei Curți: ia uite ce mizerii li se bagă în cap copiilor noștri!
Știu ce cântă Gheboasă. Ca părinte, ești deseori nevoit să ieși din lumea certitudinilor tale și să încerci să înțelegi și lucruri care nu-ți plac. Mie nu-mi place genul muzical numit trap din pricina versurilor, care au mai puțin din revolta hip-hop și mai mult din universul manelelor. Nu este nimic acolo din valorile în care cred. Nu cred că o viață “de succes” înseamnă lovele, mașini scumpe și femei tunate, cred că băieții la început de drum ar trebui să priceapă că fetele sunt mai mult decât un organ sexual, cred că un om cu bani nu e neapărat un om de valoare, ba dimpotrivă. Asta nu înseamnă însă că, dacă eu consider că versurile lui Gheboasă sunt o mizerie, mizeria nu există. Pentru că ipocrizia asta face: condamnă forma, dar ocultează fondul.
Dacă sunteți atât de dezgustați de ce cântă un tânăr de 20 de ani care a fost părăsit de mamă, care a avut un tată la pușcărie și care a crescut la orfelinat, poate veți fi la fel de revoltați de soarta zecilor de mii de copii ca el - părăsiți, abuzați, pierduți (de familii, de școală, de societate), de zecile de mii de tineri pe care școala îi abandonează și pe care lumea interlopă îi recuperează, de miile de mame minore, de rețelele de prostituție și cerșetorie, de generații întregi de adolescenți dezorientați, lipsiți de valori și de modele în viață. În lumea aceasta nemiloasă, dură, în care ești atât de vulnerabil și de singur, băiatul acesta care și-a luat numele de scenă Gheboasă este, pentru puștii care îl ascultă, un model de reușită în viață, un exemplu de a-ți depăși condiția.
Iar nouă, severilor moraliști de pe Facebook, ne rămâne să răspundem onest la întrebarea cum de nu am reușit să le oferim copiilor noștri mai puține modele ca Gheboasă și mai multe ca David Popovici.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Am citit o mulțime de articole și de păreri pro și contra acestei reprezentații, și iată părerea mea. Nu îmi place deloc vulgaritatea exprimată într-un asemenea mediu. Mă prostesc și eu împreună cu prietenii cu un Mărgineanu și folclorul său urban (de exemplu), dar doar în cadru restrâns, cum ar fi la la cabană la munte, dar niciodată într-un cadru mai larg. Nici măcar la o nuntă nu paticip la aceste momente, prefer să ies din sală.
Scuza că acest băiat are probleme comportamentale din cauza greutăților familiale nu stă în picioare, La fel, prin comportament a dat cu bâta-n baltă Florin Chilian, pentru care aveam un respect deosebit. Dar s-a dus....
Asta nu înseamnă că Atheneul, Opera, etc. nu au spectacole cu sala plină.
Totuși, există un motiv de revoltă. Untold este (era) un festival dedicat anumitor genuri de muzică (dance, drum and bass, electronică, experimental, techno, trance). Faptul că Gheboasă a fost strecurat în acest festival fără nicio legătură cu genurile respective, arată de fapt foamea exagerată de profit a organizatorilor, prin atragerea unui public mult mai larg decât ar fi fost cazul. Foamea de profit cu orice preț - asta este o MARE MIZERIE. Să nu te mulțumești cu Armin van Buuren, DJ-ul nr. 1 al lumii sau cu Martin Garrix, trebuie să-l aduci și pe Gheboasă...
Fara discutie, din punct de vedere economic Untold este un succes si indiferent cum au inceput sau nu, ca au fost primii sau nu, trebuie sa ii felicitam pentru rezultatul lor. Dar in acelasi timp ei trebuie sa inteleaga ca un astfel de festival care a devenit un eveniment de masa a intrat intr-o alta liga si pe langa profit si numarul record mondial de crenwustii vanduti, incepe sa aiba si un rol de utilitate publica si chiar educatie, indiferent daca unora le place sau nu, chiar si organizatorilor care spun ca nu au nici o responsabilitate ce canta artistii. Daca nu intelegi acest lucru si scopul tau este sa faci neaparat bani - vedeti si editia din 2021 in pandemie - atunci toate comunicatele de presa frumoase, contributiile la organizatiile de caritate si la bugetele oraselor, declaratii referitor la sustenabilitate, recordurile recordurilor nu mai inseamna nimic daca totul este facut numai si numai in numele banului.
Trist este ca neamprostia a fost ridicata la rang de virtute apropae pe toata Planeta, iar acest tineret debusolat este cea mai sigura victima! Si mai trist este cand presa (de fapt ziaristii lui peste prajit) nu reuseste sa aiba discernamant!
Nu vrem să pervertim suflete pure de copii cu educație sexuală în școli. Hai, că îi educă Gheboasă!
Priveam fetițele din primele rânduri cum cântau transfigurate gheboșeniile alea și mi le imaginam umplând conturile traficanților de carne vie.
"Știu ce cântă Gheboasă. Ca părinte, ești deseori nevoit să ieși din lumea certitudinilor tale și să încerci să înțelegi și lucruri care nu-ți plac." - și ce ați înțeles? Că e tolerabil? La fel de tolerabili sunt și frații Tate. Transmit aceleași valori. Și ei sunt modele de reușită în viață.
Nu, cei care critică muzica lui Gheboasă nu sunt ipocriți. Nu îl poți interzice, dar nici nu te obligă cineva să îl promoveze. Domnul Negruțiu contribuie prin articolul de față la promovarea lui. Altfel spus, îl ridică la rang de model pentru copii, inclusiv pentru propriii copii. Dacă se va plânge vreodată de educația românilor, va fi un ipocrit.