Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Ce facem dacă un copil prezintă simptome SARS-CoV-2? Diferă tratamentul recomandat copiilor față de cel pentru adulți? Răspunsurile medicilor

Elevi la școală în pandemie

De la începutul pandemiei și până la finalul anului trecut, au fost infectaţi cu noul coronavirus peste 6000 de copii cu vârste de până la 9 ani și peste 13.000 cu vârste între 10 și 19 ani. 

Cei mai mulți trec prin infecția cu noul coronavirus asimptomatici sau cu simptome minime, spun specialiștii.  Analizele de rutina trebuie efectuate la recomandarea pediatrului sau medicului de familie, infecția cu SARS-CoV-2 nefiind o indicație generală.

Ce facem dacă un copil prezintă simptome SARS-CoV-2? Diferă tratamentul recomandat copiilor față de cel pentru adulți? Răspunde celor mai frecvente întrebări dr. Lăcrămioara Dobrin, medic primar Pediatrie, Rețeaua Privată de Sănătate REGINA MARIA. 

Clipurile atașate acestui articol fac parte din campania #informareresponsabilă, realizat de platforma Republica împreună cu specialiștii Rețelei Private de Sănătate REGINA MARIA.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult