Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Ce înseamnă să gândești „outside the box”

Think outside the box

Foto Getty Images

Toată lumea vorbește despre gândire „outside the box”, fără să știe ce vrea să spună cu asta. Ce înseamnă „outside the box”? Înseamnă „în afara cadrelor cunoscute”, a felului cum gândim de obicei. Dar cum facem asta? Intuitiv, simțim că e greu să gândim în afara cadrelor cunoscute. Pentru că nu-ți explodează în cap ideile noi precum popcornul doar dacă stai și cugeți. Noi toți am încercat să scoatem idei noi de undeva din creier la un moment dat, ne-am gândit și răzgândit, le-am întors pe toate părțile, și nu am scos mare lucru.

Ideile noi au nevoie și ele de un procedeu de generare. Gândirea „outside the box” este, prin definiție, gândire creativă, laterală, generativă. Noi, de cele mai multe ori, gândim necreativ, gândim așa cum am fost învățați să gândim (conform unor proceduri, de exemplu, proceduri de marketing, de creștere a copilului, de făcut omletă cu ciuperci, de predat matematica, de cultivat castraveți etc.).

Suntem rezultatul procedurilor învățate, iar creierul nostru le aplică. Gândirea „outside the box” cere schimbarea procedurilor. Dar cum?

Prin combinații. Aici stă tot secretul gândirii creative, al ideilor „outside the box”. Creativitatea este o ars combinatoria și nimic mai mult. Combinații între idei, între forme, între proceduri, între materii și materiale.

De pildă, dacă facem un exercițiu de gândire creativă pentru a genera o idee nouă de… mobilier, să zicem, cel mai simplu ar fi să combinăm două concepte diferite într-unul nou. Cu cât sunt din sfere mai depărtate, cu atât mai interesant e rezultatul. Să zicem… ananas și fotoliu. O primă idee care îmi trece prin cap e un fotoliu pentru copii în formă de ananas. Sau o pernuță de fotoliu în formă de ananas. Sau un ananas sculptat în formă de fotoliu pe care îl pot servi la o cină simandicoasă, alături de alte sculpturi din fructe, care să impresioneze musafirii. Vedeți câte idei am? Ba chiar poate că linia mea de mobilier în formă de fructe, dedicat copiilor, se dovedește o nișă de business profitabilă pentru niște clienți cum sunt grădinițele… (vreau comision dacă o aplică cineva).

Iată ce înseamnă să gândești „outside the box”. Să te joci cu conceptele și să le combini. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • De fapt acest concept "thinking ouside the box" este ca si cum l-ai trimite pe FUEGO sa prinda fluturi cu drapelul Romaniei cocotat pe un stelaj de bere puternic alchoolizata a prietenilor care stiu DE CE....de prosti !
    • Like 1


Îți recomandăm

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult