Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

CEO Ericsson România, despre traficul din București: „Sunt colegi care petrec în trafic 2-3 ore pe zi. Cu ce energie pozitivă să mai vină ei la muncă?!”

Tineri la metrou Pipera

(Foto: Octav Ganea/Inquam Photos)

Când era un simplu angajat, Dragoș Rebegea, actualul CEO al Ericsson România, a urât că firma s-a mutat în zona Pipera, plecând din Piața Victoriei. Motivul? Timpul irosit în trafic din cauza aglomerației. 

„Avem două sedii în București. Decizia s-a luat prima oară în 1993 și a doua în 2007, când am avut o extindere masivă. La momentul respectiv ne-am orientat către București. Dacă ar fi să mai luăm încă o dată această decizie, probabil că vom avea probleme mari în a alege între Iași, Cluj, Timișoara, București, motivul fiind legat de forța de muncă și condițiile pe care orașele le oferă, în special în ce înseamnă sănătatea muncii. 

Unul dintre sediile noastre e în zona Pipera. Când eram un simplu angajat am urât că ne-am mutat acolo, plecând din Piața Victoriei. Dar Vodafone, Orange, Telekom, Oracle sunt tot acolo. Infrastructura rutieră nu ne ajută foarte mult”, a declarat Dragoș Rebegea, CEO Ericsson România, la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Moderator: „Când se iau aceste decizii de business se iau și în funcție de felul în care arată traficul, orașul?”

Dragoș Rebegea: „Absolut. Deciziile pe care le-am luat erau acum 10 ani. Și nu erau aceleași condiții. Sunt colegi care petrec în trafic două-trei ore pe zi. Ar trebui un plan mult mai bine făcut, gen Silicon Valley. Oamenii aceia și-au imaginat din start cum va arăta acel parc industrial, având grijă să aibă infrastructură, spații și așa mai departe. Noi plombăm ici, colo în zonele aglomerate cu potențial de real estate, pentru că majoritatea nu sunt deținute de companii, suntem chiriași. E bine că suntem aproape unii de alții, dar trebuie o viziune, o strategie unde vrei să dezvolți partea de high tech. Când cineva vine la serviciu trebuie să vină plin de energie pozitivă și nu după două ore în trafic. Nimic nu e perfect.”

În opinia lui Dragoș Rebegea, sunt companii care vor trebui să reactualizeze planurile de afaceri dacă rămân în România. 

„Important e că aici am găsit o piață foarte bună. Și condițiile economice la momentul respectiv au fost foarte bune - stabilitate financiară, curs de schimb - dar în principal ne-am orientat către calitatea factorului uman. E un mare avantaj competitiv. Când salariile vor crește, partea de taxare e un pic necunoscută. Sunt companii care vor trebui să își reactualizeze planurile de afaceri dacă rămân în România”, a subliniat CEO Ericsson.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • L-aș întreba pe stimabilul CEO: de ce vin colegii cu mașina la muncă dacă petrec 2-3 ore în trafic? S-au născut în mașină, le cad gradele dacă folosesc transportul în comun (în Pipera e metrou, bună dimineața, iar un pic de mers pe jos face bine la sănătate), n-au bani de un scuter electric mai acătării, de o bicicletă? Soluții sunt, doar să vrea.

    Vorbește de parcă colegii lui nu ar contribui și ei, prin prezență, la traficul infernal. Gen, noi vrem să ajungem la serviciu iar ăștilalți ne cam încurcă. Tot românul vrea civilizație și ordine dar s-o facă alții dacă se poate.
    • Like 0
  • Timisoara are mai mari probleme de transport public si de trafic decat Iasul.
    • Like 0
  • Mult v-a luat să vă dați seama!
    • Like 0
  • E perfect. Se muta, si colegii nu vor mai petrece 2-3 ore in masina venind la ei la munca. ii vor petrece mergand la altii la munca, ca doar nu se muta toata lumea cu catel purcel, case si copii, dupa firma in alt oras. Beleaua va fi ca va trebui sa recruteze totii angajatii din nou, daca vor avea de unde si sa-i faca sa functioneze ca un intreg. Cu pierderi zdravene. Cea ce nu o vor face, evident. Din ciclul hai sa vorbim vorbe.
    • Like 0
    • @ Arpad Baricz
      GabiC check icon
      O parte din multinationale au in dezvoltare un program de lucru "remote".
      Evident pt cei pe care se aplică.
      Exact ca in State:.daca poti sa-ti faci jobul on-line, nu mai cheltui resursele cu tine on-desk.
      Mai greu cu şefii şi şefuleții! Cum işi mai tin ei weekly meeting-urile si flash-meet-urile, dacă "subalternii" nu sunt la muncă?
      He he he..
      • Like 0
  • Ionel check icon
    "Deciziile pe care le-am luat erau acum 10 ani. Și nu erau aceleași condiții. Sunt colegi care petrec în trafic două-trei ore pe zi. " Practic, recunoasteti ca ati luat o decizie proasta in urma cu 10 ani. Atentie sa nu luati alta decizie si mai proasta prin mutarea in alt oras. Poate reuseste primaria sa preia centura si sa fluidizeze traficul la iesiri.....insa fara politie in sensuri giratorii !!!! asa cum se intampla acum !!!
    • Like 0
    • @ Ionel
      Decizia era bună ATUNCI, în ACEL context.
      • Like 1
    • @ Ionel
      GabiC check icon
      Ainprixeput pe jumatate.
      Si- care "primarie" sa preia centura?
      Aia a precupeței din Voluntari? Cine sa priecteze un plan? Si....
      Cu cine sa-l aplice ?
      Cu consilierii soțului?
      Ăia care nu fac diferența intre stanga si dreapta?
      Sa fim seriosi!
      • Like 0
  • Haideti in Oradea ..aici avem o circulatie mai OK.
    • Like 0
    • @ Lucian Ciobanu
      Ionel check icon
      De ce nu la Vaslui sau la Severin. Acolo nu au firme..... deci, traficul liber !!!!!!
      • Like 0
    • @ Ionel
      Și să colaboreze cu cine. guguștiucii?
      • Like 0


Îți recomandăm

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult