Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

CoderDojo București lansează „Coolest Projects Tech Academy”, concursul online recompensează cu bani talentul inovativ al copiilor care se joacă la calculator

Alt Viitor

Copiii cu vârste cuprinse între 7 și 17 ani, care au cunoștințe de bază sau avansate de programare la calculator, sunt invitați să participe la un concurs online de programare dedicat lor. Ei se pot înscrie pe site-ul academiacoderdojo.ro și să trimită proiectele IT până pe 15 august pentru evaluare. 

La această competiție pot lua parte echipe formate din 2 pana la 4 elevi, cu vârste între 7-17 ani și un mentor, adică un profesor sau un părinte din România. Prin acest concurs care se desfășoară exclusiv online, CoderDojo București și Scoala de Valori urmăresc în primul rând să-i încurajeze pe copii să învețe programare și să-și folosească simțul creativ pentru a construi proiecte IT. Alte scopuri urmărite de organizatori sunt dezvoltarea lucrului în echipă și modul în care își prezintă și promovează proiectul cei care le depun, dar și implicarea mentorilor și a profesorilor în activități extrașcolare.

Concursul recompensează simțul inovativ al copiilor pasionați de jocuri, aplicații, animații, calculatoare și programare și sunt familiarizați cu scratch, makecode și alte programe.

Proiectele pot fi înscrise într-una din următoarele categorii: visual programming (proiecte dezvoltate în platforme care utilizează blocuri de cod precum Scratch, MakeCode și altele de acest tip, inclusiv proiecte care îmbină hardware cu platforme ce folosesc blocuri de cod), WEB (aplicații web de orice tip care folosesc HTML, CSS și JavaScript), games (orice joc care antrenează și invită la joacă, dezvoltat în orice tehnologie, mai puțin cele dezvoltate în platforme bazate pe blocuri de cod și care intră la prima categorie), mobile (orice tip de aplicație care poate fi instalată pe telefonul mobil) și hardware (orice proiect care folosește hardware, cum sunt Raspberry Pi, Arduino sau Adafruit, dar fără a se limita la acestea).

Proiectele vor fi evaluate de un juriu de specialitate. Echipele care vor înscrie cele mai bune 10 proiecte realizate vor câștiga vouchere de cumpăraturi în cadrul www.gadgetway.ro, în valoare totală de 11.500 lei. Organizatorii vor stabili câștigătorii locurilor I și II pentru fiecare dintre cele cinci categorii ale competiției.

„Coolest Projects Tech Academy” este organizat în cadrul proiectului CoderDojo Tech Academy, proiect care face parte din programul Alt Viitor, program susținut de Microsoft și implementat de cei doi parteneri, Coder Dojo București și Scoala de Valori. Alt Viitor își propune să dezvolte competențele digitale ale elevilor din România și să le ofere acestora instrumentele esențiale pentru dezvoltarea lor pentru joburile viitorului.

O țară mai bună se construiește plecând de la un sistem de educație performant. Introducerea programării în procesul educațional deschide oportunități către joburi căutate și bine plătite și, mai mult decât atât, dezvoltă acele abilități care construiesc adulți ce pot face față unor provocări diverse: gândirea critică, rezolvarea unor probleme complexe și creativitatea. Platforma Republica vă prezintă oamenii care își doresc să schimbe felul în care învață copiii noștri. Susținem programul Alt Viitor, în care Microsoft România investește 1 milion de dolari. Este un proiect în care sunt implicate ONG-uri, 4500 de profesori și voluntari, o inițiativă care va sprijini dezvoltarea de competențe digitale pentru peste 11.000 de elevi. Îi veți cunoaște aici, le veți afla poveștile și veți vedea modul în care acești oameni pun umărul la construcția unui viitor mai bun pentru România.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult