Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Comunitatea Republica. Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania: Când te duci la supermarket sau la mall și cumperi ceva produs în România, indirect te ajuți și pe tine

Omer Tetik

Interviu video. Comunitatea Republica

În vremuri de prosperitate, când clienții vin oricum, companiile își permit să implementeze schimbările tehnologice cu pași mult mai mici decât au făcut-o în perioada pandemiei, spune CEO-ul Băncii Transilvania, Omer Tetik, care a fost invitatul Claudiu Pândaru în Comunitatea Republica. Pandemia a însemnat accelerarea procesului de digitalizare și adaptarea la condiții nemaiîntâlnite până acum.

„Dacă poți să iei decizii rapide, să implementezi rapid, dacă ai oameni competenți, atunci faci față provocărilor pe termen scurt, pe termen lung. Asta a fost o lecție importantă, să fim pregătiți, să nu rămânem în șabloanele noastre de banking tradițional.

Cred că cu toții ne-am reamintit că sănătatea e pe primul loc și am început să fim mai atenți pentru colegii noștri, pentru clienții noștri.

(...) Am început să glumim între noi că nu echipa de management, dar de fapt Covid a fost factorul de accelerare a digitalizării.

Probabil că unele lucruri pe care le-am implementat în mai erau acum în implementare”, a declarat Omer Tetik.

În perioada pandemiei, Banca Transilvania a lansat o campanie de susținere a business-urilor locale. În cadrul #CumparaDeLangaTine Challenge, angajați ai BT îi încurajează pe români să cumpere produse și servicii realizate de antreprenori români.

„Este un lucru foarte ușor să cumperi produse românești. Când te duci la hipermarket, supermarket, când te duci la mall, dacă ești ceva mai atent să cumperi ceva made in România, de fapt, indirect, te ajuți și pe tine. Asta înseamnă o investiție în țara ta, în continuare”, crede Omer Tetik.

Urmăriți mai jos înregistrarea interviului.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Corina check icon
    Am categorii de produse pe care le caut să fie din România și chiar le prefer, de fapt. Iar la unele alimente perisabile restrâng aria și mai mult.
    • Like 0
  • M-ati innebunit cu fetishu asta de a cumpara doar de la etnia ta.
    Eu daca sunt la Calafat in piata, aleg gogosarii care-mi plac cel mai mult, si nu-l intreb pe tarabagiu daca-i roman sau bulgar.
    Rasplatim o firma doara fiindca-i romaneasca sau doar daca aduce ceva de calitate si plus-valoare pentru consumator?
    • Like 2
    • @ GicaContra
      Dan check icon
      Cu regret, dar despre produsele romanesti ,nu pot sa am o parere buna . Deci nu toate produsele romanesti sunt de calitate, De ex.;
      --Am cumparat de Leroy Merlyn , un spray flacon , anti mucegai ,,! Am folosit de cateva ori si nici un efect,, apa-chiora ,,Ma uit pe eticheta si citesc ,, spre amaraciunea mea ,si aflu ca este facut de un srl ,,etc Ramnicu Valcea ,,probabil ceva amintire de la fostul Govora ,,
      ---Am cuparat ceva ,solutie de la mag , fito-sanitare,, solutie , insecticid ,, contra gandacilor de Colorado , am dat pe cartofi ,,nimic ,efect , zero La fel studiez citesc eticheta , si aflu ca era ,,ambalat si distribuit de un srl , din jud Arges,, Am cumparat acelasi produs ,care era , ambalat de o firma din Germania ,, si efectul a fost cel asteptat, De ce , trebuie sa ne furam caciula unul de la altul ,?? Mai pot afisa exemple ,,mii si sute de ex. negative ,cu aceiasi Tema care este prezenta si in Prlament ,,DE CE ?? DE CE ? Se fura la examene , pana si hartia igienica din wc-urile publice ? De ce ? Cand vom deveni o natie Civilizata ? Referitor la subiectul art, .este foarte adevarat , ca ;
      --Daca cumperi un produs romanesc , banii raman 100% in tara, iar daca cumperi un produs chinezesc ,banii ,- profitul merge in China ! Pai daca am ajuns sa cumparm ,fasole boabe , usturoi etcc etcc , din China ?? No koment
      • Like 3
    • @ Dan
      Exact despre asta este vorba.
      Mai bine investeau banii intr-un program prin care sa-i ajute pe productaori sa-si imbunatateasca calitatea produselor decat sa-mi ceara mie sa dau bani pe ceva doar fiindca-i chipurile “romanesc”.
      Sigur, daca este ceea ce caut n-am nici o problema sa dau banii pe produs fabricat in Ro.
      Fix de aia se duc romanii in concediu in Grecia. Sigur nu e perfect nici acolo, dar nu poti sa dai banii pe bataia de joc de la noi doar fiindca e in Romania.
      • Like 1


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult