Sari la continut

Ne vedem live pe Republica!

Facem anul ăsta un pas mai departe în această călătorie care ne-a unit: construirea unul loc al dezbaterii, al schimbului de idei, al bunului-simț. Lansăm un nou spațiu unde ne putem întâlni. Comunitate.republica.ro este locul unde ne vedem live.

Cristian Tudor Popescu, după ce „The Shape of Water” a luat Oscarul pentru cel mai bun film: „Corectitudinea politică nu are legătură cu valoarea cinematografică”

The Shape of Water

(Foto: Facebook/IMDb)

Punctul cel mai tare al filmului „The Shape of Water”, care a luat patru premii Oscar, inclusiv pentru cel mai bun film și cea mai bună regie, este așa-numita corectitudine politică, a spus la Digi24 jurnalistul și criticul de film Cristian Tudor Popescu.

„Avem niște femei, una cu dizabilități, este mută, una de culoare, agresate, lovite, chiar omorâte de acest alb crud, rasist, musculos, cu fălcile proeminente. Așa cum anticipam aseară, a luat premiul pentru cel mai bun film. A luat și premiul pentru regie, ceea ce mi se pare excesiv, chiar în condițiile acestei corectitudini politice”, a explicat Cristian Tudor Popescu. 

De asemenea corectitudinea politică, adică personajele marginale, minoritare, asuprite de societate, aflate în situații dificile au câștigat la capitolul scenariu, a arătat Cristian Tudor Popescu.

„Corectitudinea politică nu are legătură cu valoarea cinematografică, faptul că abordezi un subiect de acest fel nu ar trebui să dea o șansă în plus, trebuie să conteze esteticul și nu eticul, să spunem, în cazul de față, deși corectitudinea politică e discutabilă și din punct de vedere etic”, a spus la Digi24 jurnalistul Cristian Tudor Popescu. 

„Ce are bun totuși „The Shape of Water” - se mai scoate prin imagini, are câteva imagini memorabile, are artisticării de producție și cam atât. Nedreptățite au fost „Dunkirk” ca film și „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”, care totuși a luat premiile pentru interpretare feminină în rol principal, Frances McDormand, excelentă și Sam Rockwell, interpretare masculină în rol secundar, actor care reușește o tranziție excepțională de la a fi detestabil ca personaj în prima parte a filmului și cât se poate de atașat în finalul filmului”, a punctat jurnalistul, al cărui comentariu integral poate fi urmărit aici.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Domnul Cristian Tudor Popescu comenteaza dur în felul său obișnuit....Dar dincolo de corectitudinea politică, stă un film foarte bine făcut în care faptul că personajul principal este mut dă tot farmecul acestei povești neobișnuite de dragoste. dă tot farmecul acestui film. Cealaltă femeie este negresă nu pentru că au mai băgat un personaj dintr-o minoritate ca să câștige Oscarul, ci pentru că în general la curățenie erau angajați cei de culoare. Deci inseamnă că ar trebui să bănuim că întregul scenariu a fost făcut așa special ca să răspundă corectitudinii politice, Anul trecut CTP a avut dreptate în totalitate cu Moonlight. Dincolo de subiectul homosexualității Moonlight a fost un film prost, filmat obositor din mână, un film cu toate personajele dezaxate, neduse până la capăt, ba chiar unul apărut si dispărut în ceață fără să știi ce s-a petrecut cu el... Nu se poate spune același lucru despre The shape of water care are totul motivat din scenariu, din filmare. Are niște imagini superbe și arată foarte clar că frumusețea stă în ochii privitorului,..Personajul principal trăiește într-o altă lume, numai cine reușește să privească filmul din acea lume va înțelege mesajele profunde pe care le transmite regizorul prin această poveste de dragoste atipică...
    • Like 0
  • check icon
    Aici Cristian Tudor Popescu se înşală ,conform ideologiei extremiste de stânga ,în cazul de față, sau de dreapta cinematrografia şi in general arta are in primul rând rolul educării maselor in spiritul politic corespunzător ideologic şi mă mir că se miră doar a trăit o bună parte din viață intr-o societate ghidată după aceleaşi principii ,egalitarism,omul nou ,corectitudine politică (altfel te lua dracu) şi aceiaşi pretenție de a fi singurii reprezentanți a adevăratei democrații aflate in slujba omului .
    • Like 0
  • Eee...e totuși, ca întotdeauna, surfing pe valul timpului, în fond fundamental, oamenii ăia fac business. Vor bani.
    Blade Runner în 1982 prezenta niște imagini absolut deosebite, te impresiona oricine ai fi fost, PK Dick era și el pe super val...Ridley Scott a încercat cu toate premisele.
    Ceea ce a făcut acum, nu mai are nimic deosebit, pixeleală face și Tanti Aglaia astăzi, chestii deosebite de imaginație...o poveste nemaiîntâlnită...altceva ar fi putut face diferența.
    Corectitudinea e la ordinea zilei, emanciparea femeii, a negrilor-latinolor...civil rights din nou. E normal că asta se pompează mai ales dinspre Hollywood, oamenii ăia fac bani mai întâi.
    • Like 0
  • check icon
    De zeci de ani, toate aceste festivaluri, concursuri, etc., din SUA, EU, și aiurea, nu mai au legătură cu arta, știința etc., decât în foarte mică măsură ci doar cu manipularea maselor din punct de vedere politic. Nimic nou.
    • Like 1
    • @
      Ai dreptate.De asta l-au ales americanii pe "nebunul" de Tump.De la atata "politically corect) ajunse să îti fie rusine să spui ca esti (normal)
      • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult