Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Oscar 2018. CTP: Două pelicule ar merita să ia Oscarul pentru cel mai bun film: „Dunkirk” și „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

Duminică noapte, la Dolby Theatre în Hollywood are loc cea de-a 90-a gală de decernare a premiilor Oscar. Favoritul acestei ediții este filmul „The Shape of Water”, în regia lui Guillermo del Toro, care a fost nominalizat la 13 categorii, între care „Cel mai bun film”, „Cel mai bun regizor” și „Cea mai bună actriță”. „Dunkirk”, în regia lui Cristopher Nolan și „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” sunt următoarele clasate în ceea ce privește numărul de nominalizări, cu 8, respectiv 7, între care și cea pentru „Cel mai bun film”. La această categorie au mai fost selectate „Call Me By Your Name”, „Lady Bird”, „Darkest Hour”, „Get Out”, „Phantom Thread” și „The Post”.

În emisiunea „În fața ta” de la Digi24, scriitorul și jurnalistul Cristian Tudor Popescu a fost întrebat cine ar putea câștiga trofeul pentru cea mai bună peliculă.

„Știți că aici sunt doua categorii: cine cred că va câștiga și cine aș vrea sa câștige. Cine cred ca va câștiga: „The Shape of Water”, care e cel mai slab film al lui Del Toro, unul din cei trei mari mexicani (Inarritu, Cuaron și Del Toro), autorului unei capodopere, „Labirintul lui Pan”, un film minunat. Del Toro ne spune într-un interviu ca el a inventat personajele amfibiene în cinema, deci nu putea sa plagieze pe nimeni. Del Toro spune aceste vorbe: „Eu am inventat amfibienii în cinema”. Pe bune? Cum să spui așa ceva. Motivul omului amfibie în literatura SF datează din 1927 și a fost ecranizat apoi de multe ori”, spune Cristian Tudor Popescu. Întrebat dacă „The Shape of Water” are toate argumentele de a câștiga, acesta a răspuns: „Ale corectitudinii politice. Are femeie cu dizabilităti, e muta, are femeia neagră. Deci femeie, dizabilități, rasă, care sunt personaje pozitive, avem și un freak, un marginal ciudat, omul amfibie. De partea cealaltă, albul, cu maxilare proeminente, crud și ticălos”.

În clasamentul său personal conduce „Dunkirk”. 

„Un film, unii ar spune că nici film nu e, sunt negate aici o grămada de obișnuințe ale cinematografului. Suntem cu toții obișnuiți să avem personaj principal în film, condiția îl face să nu poată muri în prima parte a filmului, chiar dacă e în pericol sau dacă moare, revine ca fantomă, pentru că e vedetă, nu se poate să dispară. Sunt reguli nescrise care limitează percepția. Aici le taie pe toate. Nu are niciun personaj principal, nu se detașează nimeni, în toate secvențele critice în care pot muri, nu ai siguranța că nu poate muri. Folosește, de asemenea, un actor și foarte la moda, Tom Hardy, a cărui față nu o vedem, deși joaca tot filmul, nu utilizează figura actorului care e garanția. Succesul ar fi realizat, apare figura. Aici își refuza și asta. Taie convenții cinema și reușește o performanță unică în cinema, să creeze cu imaginile plajelor un sentiment de claustrofobie în spații larg deschise. În spatii unde ar trebui să suferi de agorafobie tu ai senzația că pe plaja imensa ești de fapt închis, o gâză într-o cutie. Asta o face din montaj, coloană sonoră, din muzica excepțională, de Oscar. Și toate tehnice eu le-aș da din start lui „Dunkirk”, montaj, sonor, regie, imagine”, a explicat Cristian Tudor Popescu. 

Îți recomandăm

Cel de-al doilea film pe care l-ar premia este „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”. 

„Ce titlu ciudat are, m-a atras. Cel mai bun scenariu pe care l-am văzut în ultimii ani. Aici ar trebui Oscarul pentru scenariu. Are șanse mari în linia oficiala să ia Mud Bound, la scenariu adaptat, cu toate că mie îmi place mult Logan”, a continuat jurnalistul, care este de părere că Frances McDormand ar trebui să ia premiul pentru cea mai bună actriță, iar Sam Rockwell premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar. „Oscarul pentru film străin aș vrea să-l ia greu de uitatul film maghiar On Body and Soul, cu toate că e foarte puțin probabil dat fiind că un alt film maghiar, The Son of Saul a luat premiul în 2016. Așa că favorit e The Square”, mai spune Cristian Tudor Popescu.

Emisiunea „În fața ta” este difuzată la Digi24 sâmbătă și duminică de la miezul nopții. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nonverba check icon
    Nah, ca sa nu se mai incaiere aia buni a castigat cel mai prost.
    • Like 0
  • Nu știu care dar, unul din filmele acestea propuse pentru Oscar, este un plagiat. Anul trecut premiul Oscar l-a primit tot un plagiat. S-ar părea că sunt la modă plagiatele. Acum nu știu dacă ei s-au luat după noi sau ai noștri mârlani se iau după ei. Anul trecut am avut tupeul chiar să le scriu juriului de acordare a premiilor Oscar dar, bineînțeles că nu mi-au răspuns. Nu înțeleg de ce nu folosesc expresia pe care au folosit-o de mai multe ori când, recunoșteau că filmul produs era un remake. Probabil remake-le nu mai pot fi nominalizate la marele premiu. Mă rog, politica lor.
    • Like 0
  • Liviu check icon
    Am vazut Three bilboards aseara si Frances McDormand face un rol excelent, la fel si Sam Rockwell - i-as vedea pe amandoi luand cel mai bun actor, feminin principal si masculin secundar- plus o mentiune pt Woody Harrelson care joaca in nota obisnuita.
    • Like 0
  • Eu votez "Three billboards.....". Deși nu am vãzut ,încã, filmul (deocamdatã, nu a rulat în orașul meu, de provincie) prezența doamnei Frances McDormant (în orice producție cinematograficã) este o mare onoare și bucurie pt. spectatori! Pentru mine, polițista Marge ("Fargo"- 1996) - care acceptã, cu multã seninãtate, neajunsurile disgravidiei și ale unui soț tãlâmb+ sarcinile de serviciu(anchetarea unei crime) - rãmâne un personaj de referințã, memorabil, al cinematografiei! Atunci(1997) premiul " Oscar" s-a dat "pe bune" (pe merit) Sper cã și în anul de grație 2018 va fi la fel!
    • Like 0
  • check icon
    The Shape of Water şi Call Me By Your Name sânt filmele favorite la Oscar, se încadrează ideologic iar ăsta e cel mai important criteriu, dacă nu unicul.
    • Like 1
    • @
      Am vazut PHANTOM THREAD,pentru ca joaca marele Daniel Dew Lewis dar filmul nu merita premiul! Mi-a placut mai mult Darkest Hour , sper ca actorul sa ia Oscarul ca si Frances McDormant Dunkirk il vad azi! In ultimii ani ,prea putine filme preferate de mine ,au luat Oscarul ,iar cateva din cele premiate au intrat in uitare.Poate sunt eu subiectiva da nici cu ei nu mi-e rusine!
      • Like 0
    • @ Cosma Aurora
      1. Marele Daniel-Day Lewis joacã în "Phantom thread", iar Timothee Chalamet în " Call me by your name". (asta e! -de la o vârstã, memoria ne joacã feste) 2. Dacã ați fi vãzut "The gathering storm" (2002- Richard Loncraine) cu Albert Finney în rolul "Churcill" + Vanesa Redgrave, ați constata cã " Darkest hour" este ușor artificial și departe de un binemeritat premiu "Oscar". (Este pãrerea mea umilã, desigur)
      • Like 0
    • @ Cosma Aurora
      Confunzi filmele. Daniel Day Lewis joaca în Phantom Thread..
      • Like 0
    • @ Cosma Aurora
      Am nimerit-o cu actorii ,filmul premiat nu m-a convins ca merita dar nu e prima data! Preferam Dunkirk sau Darkest hour , .
      • Like 0
    • @
      check icon
      Din păcate am avut dreptate ,binili progresist a învins ,a câştigat unul din cele două enumerete mai sus.
      • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult