Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cum arată noile stații de metrou Orizont, Favorit și Drumul Taberei. Lucrările sunt gata în proporție de 85 la sută

Bucureștenii au putut vedea duminică care este stadiul lucrărilor la viitoarele stații de metrou Orizont, Favorit și Drumul Taberei, în cadrul „Zilei porților deschise”, eveniment organizat de conducerea Metrorex. 

Lucrările la linia de metrou Magistrala 5: Secțiunea Râul Doamnei — Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiței au început acum cinci ani. Potrivit autorităților, pe Magistrala 5 se va putea circula de la sfârșitul anului viitor.

„Procentul de realizare a structurii de rezistență aferentă proiectului Magistrala 5 de metrou, Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiței, la data de 22 noiembrie 2016, este de 85,35 %”, potrivit Metrorex.

Primul tronson al Magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,871 kilometri și va cuprinde zece stații: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiței, Valea Argeșului și Râul Doamnei.

Până la sfârșitul anului 2017 urmează să fie deschisă circulația între Râul Doamnei și Eroilor, până în 2023 secțiunea Eroilor-Piața Iancului, iar până în 2028 secțiunea Piața Iancului-Pantelimon.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Ne bucurăm. Fiind utilizator cotidian de metro, trebuie să spun (să repet) că metroul bucureștean suferă de cîteva mari probleme nerezolvate. Unele au fost puse în seama Răposatului. De acord. Totuși, au trecut 27 de ani de la execuția numitului și nu s-au rezolvat decît puține probleme. Acestea sînt, într-o ordine anume: 1. tunelul subdimensionat de la Unirii 1-2 (așa a fost de la bun început); 2. blocarea accesului din stația de metro în stația de tramvai din pasajul Victoria (există fizic, a funcționat puțin timp, pînă la un eveniment nefericit de tip penal); 3. lipsa accesului de tip pasaj pietonal în multe stații, unele f. mari: Unirea, Victoriei, Romană și lipsa accesului de pe TOATE părțile străzii/bulevardului, fiind astfel necesară traversarea pe la suprafață, de multe ori nesemaforizată: Mihai Bravu, Grigorescu (eroare de proiectare, linia dinspre Saligny este mai sus cu un nivel, fapt ce împiedică pasajul pietonal, adică un românism tipic, proiecte făcute cu, pardon, fundul); 4. lipsa stațiilor la intersecții mari, deși există tunelul: Dorobanți-Mihai Bravu-Iancu de Hunedoara, Mărășești-Cantemir, Fizicienilor-Ressu, etc. (lista ar fi considerabil mai lungă dacă o luăm la bani mărunți). 5. Și pe noul tronson, era necesară încă o stație între Eroilor și Academia Militară, în rest nu știu, nu circul în Drumul Taberei tocmai datorită faptului că nu există metro. 6. Metroul bucureștean s-a construit aproape exclusiv sub pămînt (exceptînd ultimul tronson pe linia 2 la IMGB), deși se putea prelungi la aeroport pur și simplu la suprafață de la ultima stație existentă pe linia 2 și s-ar putea și acum prelungi linia actualmente în construcție în Bucureștii Noi spre Chitila, inclusiv la marele complex comercial Carrefour-Leroy Merlin. Adaug la asta o administrare catastrofală, care ne terorizează (efectiv, ăsta e cuvîntul) cu 3 anunțuri imbecile: că să nu călcăm între vagon și peron, să nu fumăm (pe toți sfinții, nu am văzut niciodată pe nimeni fumînd în metro) și să fim un fel de poliție civică (probabil fiindcă poliția „pe bune” nu face nimic, bea cafea în birourile de la Unirea). spre comparație, mergeți cu metroul din Atena, de ex., vezi auzi mereu o muzică plăcută, în fundal, o plăcere. Niciun anunț agresiv și imbecil ca la București. Nu mai comentez alte detalii, am scris Metrorexului, nu am primit niciodată răspuns. Poate dv. aveți mai multă putere.
    P.S. Oricum, faptul că vor fi 10 stații la 7 km de tunel este un mare pas înainte, asta înseamnă – în medie – o stație la 700 m, adică de circa 2 ori mai dese decît media actuală. Există distanțe (foarte) mari între stațiile Ștefan cel Mare și Victoriei ori între Dristor 1 și Grigorescu ori între Unirea și Tineretului, pentru a da doar cîteva exemple.
    • Like 1
  • check icon
    În ritmul ăsta de melc, până o să termine, o să ajungă oamenii pe Marte și poate se vor dezvolta alte tipuri de transport futuriste a.î. metroul nou construit va fi deja inutil!!!(zici că lucrează la el exclusiv manual și numai în zilele scurte de sâmbătă.
    • Like 0
    • @
      check icon
      Un metro se face greu, monșer, nu e așa simplu. Partea proastă este că s-a făcut, în multe locuri, prost (vezi comentariul meu amplu).
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult