Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„Este o situație gravissimă. Vrem să ne mutăm”. Cum înghesui încă 6400 de corporatiști într-o stație de metrou

Mii de angajați ai companiilor care au sediul în zona Barbu Văcărescu-Floreasca trec zilnic prin calvarul mersului cu metroul. Dezvoltarea clădirilor de birouri din zonă a dus la creșterea numărului de călători în stația Aurel Vlaicu, din nordul Capitalei, numai în ultimul an, cu aproape 650.000 de călători.

Peste 20 de clădiri de birouri cu o suprafaţă totală de 300.000 de metri pătraţi se află în acel perimetru, iar în acest an alte 10 clădiri – 100.000 de metri pătrați - vor mai fi livrate, potrivit unei analize a Ziarului Financiar.

„Dezvoltarea imobiliară din ultimul an din zona Aurel Vlaicu a generat o creştere a numărului de călători”, admite directorul general al Metrorex, Marin Aldea.

Într-un top al celor mai aglomerate stații realizat de Metrorex, stația Aurel Vlaicu figura în 2014 pe locul opt, cu 5.551.749 de călători. Anul trecut, la staţia de metrou Aurel Vlaicu s-a înregistrat un număr de 6.194.408 călători, potrivit datelor Metrorex, transmise la solicitarea Republica.ro.  

Peste 6.400 de călători pe oră în stația de metrou Aurel Vlaicu între orele 17.00-19.00

„La staţia Aurel Vlaicu, cel mai mare trafic de călători se înregistrează în intervalele orare 07.00 – 10.00 şi 17.00 – 19.00. Zilnic, în intervalul orar 7.00 – 10.00 se înregistrează o medie de 1.946 călători, iar în intervalul orar 17.00 – 19.00 se înregistrează o medie de 6.435 călători”, reiese din datele Metrorex.

Mulți dintre cei ce circulă pe traseu spun că trebuie să lase 2-3 trenuri de metrou să treacă, la ore de vârf, până să se poată urca, deoarece trenurile sunt prea aglomerate. Se poate face o suplimentare a trenurilor în perioada orelor de vârf de trafic? l-am întrebat pe șeful metroului bucureștean.

„Conform graficului de circulație în vigoare, în zilele lucrătoare, pe Magistrala 2, la orele de vârf de trafic, intervalul de urmărire între trenuri este de 3 minute și de 9-11 minute în afara orelor de vârf de trafic. La orele de vârf de trafic, pentru a face față fluxului sporit de călători, sunt introduse trenuri suplimentare. Capacitatea de transport a Magistralei 2 este folosită, momentan, la maximum și există perioade ale zilei în care trenurile sunt foarte aglomerate, deși se respectă intervalul de circulație”, ne-a transmis directorul general Marin Aldea.

În trei ani, situația s-ar putea schimba, dacă...

„Metrorex a inițiat deja demersurile necesare pentru obținerea unor fonduri în vederea demarării lucrărilor de modernizare a infrastructurii metroului şi a instalaţiilor aferente, termenul de realizare al acestora fiind de trei ani de la alocarea fondurilor. Aceste investiţii vor permite suplimentarea parcului de trenuri şi folosirea la capacitatea maximă a instalaţiilor din dotare”, sună răspunsul pe care l-am primit de la directorul general al Metrorex.

Recent, 2.000 de angajați au început să se mute în Globalworth Tower, proiectul de birouri dezvoltat de omul grec de afaceri Ioannis Papalekas. Angajații Vodafone şi Huawei se vor alătura miilor de călători care se înghesuie dimineata și seara la metrou. Urmează ca tot în același bloc turn de birouri să se mute și angajații furnizorului de servicii de outsourcing Wipro şi ai casei de avocatură NNDKP. 

Încă 6.000 de corporatiști se mută în zonă

Clădirea Globalworth Tower din zona Floreasca-Barbu Văcărescu are în total circa 55.000 metri pătrați și a fost livrată în primul trimestru din acest an. La sfârșitul primului trimestru clădirea era aproape 60% preînchiriată, principalii chiriași fiind Vodafone, Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, Huawei, Delhaize / Mega Image, cu contracte de închiriere pe o perioadă medie de 10 ani. Majoritatea chiriașilor se vor muta în clădire în trimestrul al doilea și al treilea al acestui an, potrivit datelor publicate de Globalworth. În total, în clădirea Globalworth Tower vor lucra circa 6.000 de angajați.

Fondul de investiţii Globalworth deţine cinci clădiri de birouri în apropierea staţiei de metrou Aurel Vlaicu din nordul Capitalei.

„Este o situație gravissimă. Vrem să ne mutăm”

În timp ce unii se mută în zonă, alții spun că vor să se mute, din cauza aglomerației în trafic. 

Dragoș Damian CEO al companiei Terapia Ranbaxy, situată pe bulevardul Dimitrie Pompeiu, spune că ia în calcul mutarea sediului companiei din cauza ambuteiajelor de pe Pipera Tunari, Fabrica de Glucoză, Barbu Văcărescu, Dimitrie Pompeiu și din cauza garniturilor de metrou supraglomerate care circulă spre și dinspre Pipera.

„Când vin uneori cu metroul dimineața nu pot să prind decât a treia sau a patra garnitură spre Pipera. Pe Dimitrie Pompeiu, Barbu Văcărescu, Fabrica de Glucoză, este o situație gravissimă. Seara, la plecare, însemnând orele 17-18:00, nu se poate ieși o oră de acolo. Dacă se pune și bariera este blocaj total”, spune Dragoș Damian pentru Republica.ro.

În opinia lui, autoritățile ar trebui să găsească noi soluții și să urgenteze actualele proiecte de infrastructură pentru a fluidiza circulația către polul economic în care lucreză zilnic peste 30.000 de angajați. 

„Avem câteva variante de a ne muta, pentru că am crescut ca echipă și ne interesează să ieșim din acest ambuteiaj în care intrăm dimineața și seara. Și ca de fiecare dată când planificăm o mutare ne gândim în primul rând la angajații care nu au mașini și care trebuie să aibă acces la transportul public. Zona, din punct de vedere al transportului public, nu e neapărat o problemă. Însă îngrijorarea este că dacă mai vin 10.000-15.000 de angajați, cum se preconizează, se ajunge la 40-50.000 de angajați, ceea ce va însemna un ambuteiaj serios și aglomerarea și mai mare a mijloacelor de transport. Vrem să ne mutăm, urmărim câteva proiecte în construcție, ne interesează o clădire verde. Zona este frumoasă, mie îmi place foarte mult. E clar ca în Vest, o zonă de birouri și de centre logistice foarte bine administrată, însă problema rămâne infrastructura. Cred că administratorii clădirilor ar trebui să se bată ca să obțină proiecte de infrastructură pentru că altfel or să le plece chiriașii de acolo”, crede Dragoș Damian.

Jones Lang LaSalle: 13.000 de metri pătrați închiriați în zonă în primul trimestru

Cu toate acestea, cererea pe zona imobiliară este în creștere. 

Cererea de spații de birouri din București a fost în primul trimestru de circa 100.000 de metri pătrați, dublul suprafeței închiriate în perioada corespunzătoare a anului trecut, arată datele companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle. Circa 13.000 metri pătrați au fost închiriați în zona Floreasca-Barbu Văcărescu în primul semestru, reprezentând 13% din cererea totală. Chiria medie în zona este de 14-16 euro/mp/lună.

În zona Floreasca-Barbu Văcărescu, stocul de spații de birouri a fost de aproximativ 360.000 metri pătrați la finele primului trimestru, respectiv aproximativ 16% din stocul din București.

Anul trecut, Floreasca-Barbu Văcărescu și Dimitrie Pompeiu au atras mai mult de jumătate din cerere, în principal pe fondul unei bune accesibilități, inclusiv existența metroului și a altor facilități din zonă, dar și a proiectelor de birouri de calitate, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle. 

Analistul imobiliar Radu Zilișteanu este de părere că odată cu ușoara revigorare a economiei firmele care au spații închiriate au început să caute spații de birouri mai mari, iar acest lucru poate da un semn de posibil reviriment al pieței închirierii de birouri.

„Au fost construite multe facilități noi și atunci nu au fost mari variații de chirii pe piața birourilor. Oferta este destul de mare. Dacă lucrurile se intensifică pe piața aceasta, s-ar putea să asistăm și la creșteri de chirii”, crede Radu Zilișteanu. 

A contribuit Raluca Ion.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Probabil ca cea mai rapida solutie ar fi introducerea unor tramvaie suplimentare pe cele trei linii care ajung in zona - 5, 16 si 36. Daca stii ca poti sa schimbi metroul la Stefan cel Mare cu un tramvai care vine din 3 in 3 minute dimineata, nu mai mergi pana la Victoriei ca sa schimbi pe cealalta magistrala... scapa de cateva mii de calatori dimineata.
    O alta varianta pentru unele companii poate fi schimbarea programului de munca. Vara se poate incepe mult mai devreme (7-15 mi se pare rezonabil).
    Si bicicletele pot fi o solutie, dar vara la 40 de grade sau iarna la -20 toti vor lasa bicla acasa..
    • Like 0
  • Comunele din nord (Pipera) și din vestul orașului (Chiajna, Roșu si Dudu) au penetrat edilitar orașul București sporind haosul din circulații in sectorul 1 și imobiliar din supraaglomeratul și la fel de haotic sector 6, Comune arhaice uitate pe harta, peste centura, ca intr-o zona crepusculară, in cadrul orașului București fără comisie de urbanism, fără structuri administrative de gestionare ansambluri și clădiri înalte, fără specialiști pentru control, cu blocurile înghesuite intre platforme betonate, fără străzi.
    Toate Autorizațiile de acolo trec ca gâsca prin apa, sunt cu nereguli grave, retragerile și studiile de însorite sunt făcute cu PLanuri de urbanism comunale sătești aprobate și verificate de secretara și primar. Avizele de mediu nu sunt corelate cu cele de circulații, parcajele nu exista decât pe hârtie/proiect. Dupa autorizația care cere obligatoriu un nr de parcaje, se obține flagrant, prin schimbare de destinație cu cadastru refăcut direct fără alta autorizație AC refăcută, dispariția ca prin minune a necesității parcajelor. Spațiile verzi oricum se betonează frumos după obținerea avizului de mediu. Cartarea prin satelit ca pentru spațiile agricole, este o soluție in lipsa personalului de control de la direcția de mediu care nu are directiva, salariu decent, bani/buget de benzina și nici de tramvai.
    Mansardele nu respecta avizul PSI (sec. Incendiu) și, dacă au aut PSI, aceste aut sunt neconforme. Aceste comune cu blocuri trebuie de urgentă sa treacă in orașul pe care îl afectează direct, trecute Prin lege fără referendum. Comunele care parazitează Bucureștiul după și lângă centura fără sa respecte reglementarile Bucureștiului trebie sa între in zona metropolitana. Ele sunt parțial sau total fizic in oraș, dar in acte sunt comune conduse de speculatori și primari slabi. Pot fi trecute in administrarea sectorului6, orașul București, in cadrul viitoarei zone metropolitane B.-Ilfov.

    Proprietarii/administratorii clădirilor de birouri din Pipera nu au pregătire și educație suficientă pentru a se uni intr-o asociere comuna pentru a forța primăria/primăriile/guvernul sau chiar sa vina cu analize, propuneri și soluții posibile pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic dar și de reglementări urbanistice.

    Un ajutor: RATB cu benzi unice macar intre orele 7-9 si 17-19 fara gratuitati pentru pensionari sau angajati de la alte regii.
    Unde este loc, benzi unice pe toata perioada zilei. Cum naiba sa faci benzi unice cu interval orar intr-un oras in care nu se implementeaza niciun proiect serios pentru oamenii reali si probleme reale? Ceva similar cu semnalistica luminoasa suspendata ca la autostrazile din Germania sau ca la bulevardele cu benzi reversibile. Amenzi, politisti in trafic si nu in coloane oficiale. Studii de trafic, proiecte, dezbateri....

    Chiar e nevoie de dirijori de trafic și educare in Metroul din București.
    Debandada din Semnalistica, managementul fluxurilor pietonale/trenurilor împreuna cu lipsa de educare și informare a călătorilor, provoaca blocaje si accidentele provoaca alte blocaje. Lipsa procedurilor clare in caz de accidente (lesin, cadere in gol, cadere si busculada in scara rulanta, etc) provoaca alte accidente si alte blocaje.
    Călătorul nu are un ghid și niciun fel de informare prin ghiduri scrise/desenate haios sau porcos, instruire audio in stații (cu ton agresiv sau adormit). Calatorii se opresc aiurea in drum, toată lumea intra pe prima usa. Se merge încet, pe mijlocul drumului, se merge in paralel cu fluxul, chiar dacă e loc in spatele cuiva sau in flux. Se schimba direcția brusc, mai sunt și putini turiști sexuali sau călători ocazionali blocați de semnalistica mizerabil implementată. Nu exista norme de circulatie, marcaje de circulatie/stationare calatori. Acele ecrane de pe peroane nu au ce sa afiseze, in afara de reclame.
    Trenul nu poate veni la interval mai mic de 3 minute, doar imbarcarea poate dura 2-2,5 minute in anumite statii/perioade aglomerate.
    • Like 0
  • Ca de obicei multe din articolele de genul sunt exagerate. Unele din lucrurile astea se intampla si nu exista solutii rapide pentru ele.

    1) Se poate mult mai rau de atat: vezi Londra in special dar si alte orase cu populatii mai mari.
    2) Din cate stiu, primaria a tot incercat sa cumpere terenurile de langa Fabrica de Glucoza pentru a largi strada, dar proprietarii refuza sa isi vanda terenurile.
    3) Cei care se plang de conditiile de la Metrorex, sa ne amintim si urmatoarele:
    a) pretul real al unui bilet Metrorex e de 4 RON, iar calatorii platesc in medie doar 2, restul vine de la stat.
    b) investitia intr-un metrou nu se recupereaza mai niciodata. (Statistica general valabila nu numai la noi. Ba chiar se spune ca nu prea exista transport public general in lume profitabil. La RATB pretul real a fi pe la 5 RON.). Metrourile sunt scumpe si trebuiesc reinnoite la un 20 ani, la fel si diverse instalatii, sapaturile sunt scumpe, curentul nu mai spunem. Daca mai punem in calcul si ca orice "upgrade" la instalatii poate fi facut doar in "portii" intre 00-05, cred ca ar trebui sa ne setam asteptari rezonabile.

    Si legat de Londra, ma duc intr-o zi de weekend la muzeul de stiinte si 2 din cele 3 linii care aveau statia acolo erau inchise peste weekend si mai toata lumea a folosit-o pe a treia. Dupa ora 18 cand ambele muzee de acolo s-au inchis, majoritatea oamenilor au plecat spre metrou printr-un tunel lung care s-a blocat la un moment dat ("creepy"). Lumea s-a oprit si nu se mai putea merge si nu puteam vedea in fata de cat de multi oameni erau. Am aflat dupa un 15 minute cand m-am apropiat, ca fiind atat de multa lume riscam sa impingem ceilalti calatori din subteran pe linii si gardienii stateau in fata intrarii si nu mai lasau pe nimeni sa treaca si comunicau prin statii cu personal din subteran. Am mai stat vreo 15 min pana ne-au lasat sa coboram la metrou.

    Si de notat si ca unele orase au pret aproape dublu aproape la bilet intre orele de varf si eliminarea tuturor gratuitatilor in aceste ore ptr a descuraja pensionarii si cei cu gratuitati sa mai circule intre orele de varf. (Sunt de acord si mi-as dori sa fie si la noi la RATB si Metrorex).
    • Like 0
  • Asta se intampla pentru ca planul urbanistic nu este ancorat in realitatea de zi cu zi. Normal ca daca faci 20 de cladiri de birouri accesul in zona se va face extrem de dificil. In momentul cand aceste imobile au fost aprobate spre construire, era necesar ca autoritatile sa gasesca variante viabile astfel incat lucruri de genul asta sa nu se intample. Ei nu extrapoleaza catusi de putin ceea ce s-ar putea intampla in cazul in care s-ar produce cine stie ce nenorocire la metrou sau pe sosea in orele de varf. Intotdeauna au mers pe principiul ca daca incaseaza si taxe si vin investitori totul e ok. Think smart- lucru nu foarte intalnit la noi. Acelasi lucru este valabil si pentru imobilele de locuinte care s-au facut in Popesti Leordeni. Normal ca as vrea sa imi mut angajatii cand toti vin frustrati ca fac 1,5 ore de acasa pana la birou si inca pe atat de la birou spre acasa. Chiar daca aceste ore , conform noilor directive, s-ar include in orele pe care un angajat le ponteaza , cine s-ar bucura sa stea 3 ore in trafic sau metrou in fiecare zi?
    • Like 1
  • Va propun sa va mutati in.... provincie. Sunt si alte orase care ar putea avea sedii de firme. Orase mai aerisite, salarii mai mici. Oricum forta de munca suplimentara vine din provincie.
    • Like 2
  • solutia evidenta pentru zonele Floreasca, Barbu Vacarescu, Aurel Vlaicu si Baneasa este transformarea tramvaiului 5 in tramvai foarte rapid. si in loc sa treaca pe ele cativa soferi grabiti sa depaseasca coloana, legi toate zonele astea de Stefan cel Mare pana la Unirii. costul ar fi insignifiant mai mic decat o linie de metrou pentru ca doar schimbi sinele si garniturile.
    • Like 4
  • Lucrez in Pipera, in Upground, zona este plina de biciclete si si eu vin pe bicicleta. Problema este de acces. Trec pe langa Aurel Vlaicu, si aceea este zona cea mai aglomerata. Drumurile sunt inguste, iar vitezomani multi. Pe strada Gara Herastrau, la urcare dinspre NUSCO tower este oribil, un singur fir pentru doua sensuri, in rest numai oameni parcati aiurea. Dupa ce o sa se verse traficul de pe A3 pe Fabrica de Glucoza, Pipera o sa devina un fel de enclava.
    Ambele zone, Aurel Vlaicu si Pipera, trebuie irigate cu piste de bicicleta, buildinguri de parcare supra etajata si transport in comun suplimentat.
    • Like 2
  • Marcu check icon
    Eu lucrez de o luna in zona si din cauza articolelor ca acesta ma gandeam daca sa refuz sau nu job-ul (daca imi lungeam drumul cu 2 ore pe zi, cresterea salariala reala raportata la timpul dedicat nu ar mai fi existat). Totusi, situatia la metroul Aurel Vlaicu nu este deloc asa sumbra si am "testat" diverse ore de venit si plecat. Situatia in care lasi 2-3 trenuri sa treaca are loc dimineata la nodurile Unirii si Victoriei, dar pana la Aurel Vlaicu trenul se elibereaza considerabil. Seara, la intoarcere, am plecat deseori in intervalul 18:00-19:00 si cea mai mare coada a fost odata cand a trebuit sa astept la turnichetii de la intrarea la metrou dupa alte 3 persoane. Totusi, cand a venit metroul am gasit chiar loc pe scaun (ca doar Aurel Vlaicu e a doua statie si metrourile vin la 2-3 min.). Pot sa ofer si un feedback limitat si in privinta traficului rutier. Spun limitat pentru ca nu am incercat niciodata sa plec chiar la 8:30 de acasa si mereu am venit mai devreme cand am luat masina. Astfel, plecand pe la 7:40 dimineata din zona Mall Vitan, ajung la Promenada in aproximativ 30 min, iar plecand la ora 7:20 acest timp se reduce la 20 min. Am scris cele de mai sus doar pentru a oferi o imagine fidela si obiectiva asupra situatiei ACTUALE (job care odata revenea jurnalistilor). Totusi, asta nu inseamna ca infrastructura nu este mult subdimensionata in zona, doar ca nu este atat de subdimensionata cum reiese din acest articol (cel putin infrastructura de metrou). Dar cu siguranta in scurt timp de va ajunge la situatii imposibile in zona, avand in vedere ca doar eu vad de pe geam 4-5 noi cladiri de birouri serioase care se ridica in apropiere si ca cele existente oricum au un grad de inchiriere de aproximativ 60-70%. Asa ca articolul, chiar daca nu are un rol informativ, pare a fi cel putin profetic.
    • Like 6
    • @ Marcu
      Foarte corect si exact cele expuse de Marcu in comentariu. Articolul asta a iesit (mult) mai alarmist decat trebuia. O dam si pe Republica in jurnalism de tip Libertatea? Circul pe ruta respectiva de cativa ani. Nu mi s-a intamplat nici macar o data sa las 2-3 trenuri sa plece nici la Aurel Vlaicu, nici la Piata Victoriei. E adevarat, la Piata Unirii am lasat o singura data 2 trenuri, dar al treilea a venit atat de gol incat am avut loc pe scaun. A prezenta astfel de exceptii ca fiind reguli inseamna lipsa de profesionalism jurnalistic.
      • Like 8
    • @ Marcu
      Eu lucrez din 2010 in zona si confirm cele scrise in articol. La orele de varf e ingrozitor. Am asteptat de multe ori in statia Unirii chiar si 3 metrouri. Alteori am mers la Tineretului ca sa pot urca. Faptul ca de o luna vii cu metroul in zona nu e relevant. Asteapta sa vina vara si vei vedea cum va fi când frecventa trenurilor la ore de varf va fi de 4-5 minute. Esti norocos ca ai avut in fata la turnicheti doar 3 persoane. Eu am stat la coada ( nu doar odata) de sus de la intrare. Problema asta poate fi solutionata usor de metrorex, dar se pare ca de ani de zile managementul metrorex nu vede bine. Nici cozile de la Unirii si Victoriei si nici pe cele de la Aurel Vlaicu.
      • Like 0
    • @ Dan Ardeleanu
      check icon
      Oho! Chiar asa; profesionalismul este completat de date- ori depasite- ori neconforme; De ex: Stiu cladiri in care rata de ocupare este de 30 %; Terapia- parca era in cladirea aia din care a plecat si Bayer - acum fo` 4- ani- si Prima ( daca nu ma insel); Acolo- pretul pe metru era de 11,5 ; Cred ca si la ora asta cladirea e pe jumatate goala; Cladirea e in "complexul IRIDE Business Park" de pe Dimitrie Pompei. Cladirea de la rond-ul OMV- Cubic Center- avea un pret pe la 10 eur/mp; Nici acolo nu prea vad activitate. Cladirile mai mici, gen AVITECH, sau Barba Center...ce sa mai zic...
      Si apropos- trec zilnic prin zona ( de minim 2 ori pe zi); Ghici de ce :-)
      Cat despre contribuitoarea Raluca Ion...tocmai i-am facut praf un articol despre care zicea aproape copy-paste ce mai ziceau niste fituici mai de mult, in conditiile in care baietii aia cu ceasurile de lemn- apar pe o alta platforma ca si-ar fi finantat businessul prin altcineva ( pe la inceputul lui ian 2016); Iar Raluca scrie fara pic de documentare; Libertatea e brand- nu gluma! Poate o comparatie cu Wow sai Ciao! :-)
      • Like 1
    • @ Dan Ardeleanu
      Bună ziua. Cred că sunteți nedrept când aruncați un subiect ca acesta și unghiul de abordare în zona tabloidă. E posibil ori să trăim în orașe diferite, ori să avem standarde diferite, ori să mergem în zona Aurel Vlaicu la intervale orare total opuse. Sau mai sunt două explicații- poate eu sunt cel mai ghinionist bucureștean care nimerește la Victoriei sau Unirii numai când nu poți arunca un pai pe peron. Ori - este posibil- să nu știu să dau din coate, să îi imping pe ceilalți, pentru a mă urca în tren. De asemenea, aș recunoaște faptul că nu îmi place să stau lipit de alți călători, să le respir cu nesaț aerul (unii uită să facă duș, alții au mîncat usturoi cu o seară înainte). Imaginați-vă doar ce s-ar întâmpla cu o asemenea garnitură în cazul unui incident. Probabil că ar fi imens de multe victime. Republica este spațiul dezbaterilor civilizate. Dacă doriți să atacați autorii sau platforma doar pentru că aveți altă părere, există alte sute de site-uri unde puteți să vă exprimați. Cât despre aglomerația de la metrou și condițiile de acolo, acest articol a pornit de la zeci de cititori care sunt nemulțumiți, deci împărtășesc altă opinie față de dumneavoastră (trenurile nu au aer condiționat). În ce privește siguranța, la inspecții, pompierii au spus că sunt încălcate norme elementare de evacuare. Vă mulțumim.
      • Like 0
    • @ Alexandru Livadaru
      @Alexandru Livadaru. Buna ziua. Pot sa inteleg raspunsul dvs prin prisma faptului ca va numarati printre fondatorii platformei Republica. Va marturisesc ca am fost extrem de incantat cand o parte dintre cei care scriau la Gandul au pus temelia acestei platforme (CTP, domnul Pandaru, etc). De atunci insa, calitatea materialelor a cam inceput sa scada. Acest material este unul dinte exemplele care ilustreaza acest trend. Nu am idee de cata vreme folositi dvs metroul spre Pipera, dar eu am cativa ani buni de cand bat drumul asta (mai mult de 5, mai exact), si pot sa spun ca fragmente din cele scrise de colega dvs aici sunt exagerari de tip tabloid. Va dau dreptate cand spuneti ca probabil avem standarde diferite. Din cele scrise de dvs, deduc ca aveti nevoie de mult mai mult "spatiu vital" daca trebuie sa asteptati in statie pana cand trenul va fi atat de gol incat sa nu va atingeti de alti calatori. Dvs sunteti un bonom, probabil ati putea lua taxiul. Eu sunt unul dintre corporatistii (sclavii moderni) care ma multumesc cu a ajunge (in conditii decente, nu foarte bune) la destinatie. Din nefericire, ati cazut si dvs in capcana limbajului de esenta tabloida, prezentand elemente de la scara "micro" la scara mult mai mare, adica prezentand niste exceptii rare drept intamplari relativ frecvente. Afirmati ca "multi uita sa faca dus sau au mancat usturoi cu o seara inainte", sugerand ca acest lucru va face sa asteptati un al "n+1"-lea tren. Fiti sincer cu dvs si incercati sa va amintiti cand exact ati intalnit pe cineva mirosind a transpiratie (nu a parfum, chiar daca vorbim de parfum prost), sau cand ati intalnit pe cineva mirosind a usturoi pe magistrala spre Pipera. Cat de des se pot intalni acei "multi", si cat de "multi" sunt ei de fapt, raportat la numarul intreg de calatori? Nu spune nimeni ca avem conditii ideale la metrou, nu afirma nimeni ca totul e roz si nu trebuie schimbat nimic, dar exagerarile nu ar trebui sa-si aiba locul intr-un articol pe o platforma care se pretinde serioasa. Modul in care ma trimiteti "elegant" sa critic in alta parte este de asemena un lucru care nu va face cinste. Asa cum dvs aveti pretentii de la calatoria cu metroul, eu am pretentii de la dvs ca "scriitori". Da, si dvs si eu avem posibilitatea de a renunta la serviciul pe care-l criticam. Cu deosebirea ca Metrorex are mai multi calatori decat aveti dvs cititori. Prin ce va deosebiti dvs de Metrorex daca, in loc sa luati aminte la critici si sa va imbunatatiti serviciile, alegeti sa va trimiteti cititorii sa critice in alta parte? Cu stima, Dan Ardeleanu
      • Like 1
    • @ Dan Ardeleanu
      *erata: "Dvs sunteti un boem" in loc de "Dvs sunteti un bonom"
      • Like 0
    • @ Alexandru Livadaru
      Marcu check icon
      Buna ziua. Sunt de accord ca unii comentatori au exagerat comparand articolul cu unul de tip tabloid. Eu nu asta am vrut sa spun, ci doar ca este putin documentat si exagerat. Asta nu insemna ca are abordare tabloida si multi comentatori (era sa zic trolli) ar trebui sa invete diferenta. Totusi, trebuie lamurit un lucru: intreg articolul vorbeste despre statia Aurel Vlaicu, nu despre Metrorex, igiena sau siguranta mersului cu metroul in general. Comentariul meu a lamurit situatia de la METROUL Aurel Vlaicu, NU cea din alte statii sau a traficului RUTIER din zona (cel putin nu la ore de varf). In articolul despre Aurel Vlaicu se precizeaza ca "multi lasa cate 2-3 trenuri sa treaca", fara sa se mentioneze ca asta se intampla la Unirii, nu la Aurel Vlaicu. Totusi, aglomeratia de la Unirii este putin relevanta pentru zona de nord si cladirile de birouri de acolo, deoarece trenul ajunge la Aurel Vlaicu cu mai putin de 30% din numarul de persoane cu care pleaca de la Unirii. Ideea pe scurt este ca se prezinta o situatie fatidica intr-o anumita zona a capitalei, argumentata prin evenimente care se intampla in alte zone.
      • Like 1
  • check icon
    Toate asta din cauză că atât în București cât și în celelalte orașe,mafia imobiliară au manevrat prin mită desigur autoritățile locale cum au vrut și au construit haotic în funcție de interesele lor financiare.Într-o țară civilizată se fac mai întâi planurile de perspectivă,prioritate având infrastructura,prin dimensionarea ei în funcție de viitoarele cerințe,inclusiv parcările subterane(nu banii lui Becali &Co), și abia apoi edificiile propriu zise, așa cum ar fi și normal.Restul e gargară inutilă, căci la noi totul e pe dos sau în extreme.
    • Like 2
    • @
      Casargoz check icon
      Delirul imobiliar din zona de nord este oglindit in zona de vest pt.spatii de locuit.
      Complexe imobiliare care daca ar fi transformate in puscarii, detinutii ar castiga la cedo pt. Lipsa curtilor de plimbare. Locuinte spatioase ce dau intr-o carare numita drum de servitute. Dezvoltatori imobiliari care dupa ce au obtinut cvasigratis trecerea in intravilan, cer milioane de euro despagubiri celor ce vor sa extinda strada cu un metru.
      Blocuri de 10 etaje cu balcon situat la 1,5 metri de hala industriala vecina.
      • Like 2
    • @ Casargoz
      check icon
      Si nu inteleg: De ce ar cumpara cineva acolo? daca nu e OK- pretul nu poate fi un "asset"- pentru ca o locuinta o cumperi pentru 10-20 30 de ani ( unii pe viata);
      Si cine-si doreste o viata-n puscarie? Daca tot platesc ...
      • Like 0
  • Casargoz check icon
    Situatia este foarte buna. Gravissima va fi in ianuarie 2017 cand se va suplimenta traficul cu magistrala drumul taberei care se varsa in eroilor-unirea.
    • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult