Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Cum gestionezi un f*ckup de 130.000 de euro. Vlad Hâncu, Shoteria: Până atunci nu experimentasem eșecul. După aceea, situații precum pandemia nu au fost decât amuzamente

Vlad Hâncu

Shoteria este primul bar de shoturi din țară și unul dintre cele mai populare locuri din Centrul Vechi, un spațiu de numai 58 de metri pătrăți care a ajuns „să învârtă” un milion de euro. Ideea lui Vlad Hâncu de a mixa ritualul de a bea shoturi cu produse de calitate într-o zonă de entertainment, s-a dovedit câștigătoare încă de la lansarea din 2015. Iar asta i-a dat curajul ca doi ani mai târziu să lanseze un alt concept, destul de asemănător, care s-a dovedit a fi însă primul său eșec. Gestionarea lui nu numai că l-a ajutat să-și recupereze investiția, dar a condus și la dezvoltarea unor noi direcții de business.  

„Am avut curajul și inconștiența de a mai deschide pe aceeași stradă, un alt bar foarte asemănător ca proporții. Ne-am gândit să ieșim din zona de shoturi pentru că toți clienții care ne-au călcat pragul din 2015 se plângeau că avem decât shot-uri, deși acesta era conceptul. Și am zis hai să încercăm și un bar cu pahare ceva mai mici decât cele de cocktail clasic, dar mai mari decât cele de shot. Ne-am gândit că paharele mici și rețetele interesante vor fi încă un pas în distracția din Centrul Vechi, dar cred că ne-a mișcat puțin mai repede decât trebuia.

Poate sunt și alte motive, nu le cunosc, poate și brand-ul, poate și prea puțină explicație despre ce urma să facem acolo, pentru că în Stația fantastică toți ne întrebau unde sunt shoturile, iar la Shoteria, unde sunt cocktailurile. (…) Vânzările scădeau. Nu reușeam să strâng dintr-un bar cât să-l acopăr pe celălalt. Contractul era unul de tip închis, angajații erau dezamăgiți. Pierdusem puțin controlul situației. Și nu neapărat pentru că nu avem ce să mănânc de a doua zi, ci pur și simplu pentru că nu experimentasem eșecul. Tot ce făcusem până atunci funcționase într-o formă sau alta”, a povestit Vlad Hâncu în cadrul celei de a 18-a ediții a evenimentului F*ckup Nights Bucharest, care se desfășoară la nivel global, în 215 de orase din 62 de țări din întreaga lume, găzduită de Stup.

Stup este un proiect al Băncii Transilvania, un spațiu fizic unde antreprenorii pot găsi sprijin indiferent de etapa în care se află business-ul lor. Stup funcționează ca un marketplace de produse și servicii necesare oricărui antreprenor, un loc în care oricând poți găsi consiliere gratuită dedicată afacerii tale. Și pentru că Stup este un loc în care chiar se fac lucruri, poți consulta agenda evenimentelor organizate și găzduite AICI.

De la psiholog la psihiatru. „Drumul de la etajul unu la parter mi s-a părut cel mai lung”

Ceea ce i se întâmplase lui Vlad Hâncu nu era în realitate decât un eșec mai mic sau mai mare. În mintea lui însă, lucrurile luaseră cu totul alte proporții și a decis să bată la ușa unui psiholog. După prima ședință de terapie, recomandarea a fost să meargă la un psihiatru.

„Drumul de la etajul unu la parter, unde era psihiatrul, mi s-a părut cel mai lung. Am luat pastile vreo două săptămâni și a fost groaznic. Nu aceea era calea, gândurile mi se răstălmăceau aiurea. Mi-am zis că eu totuși am reușit până acum și că trebuie să găsesc calea a întoarce tabla șahului. Pentru că toată lumea ne place, dar nu ne place că suntem aici în Centrul Vechi. Ce-ar fi dacă m-aș duce eu după oamenii aștia, unde sunt ei?”, s-a întrebat Vlad.

Și s-a dus după ei la evenimente, cu un bar mobil. Calculul era simplu: dacă reușea să facă 10 evenimente pe an, în 2 ani pierderea era recuperată.

„La 6 ani de atunci, terminăm 2023 cu 250 de evenimente private și avem patru saloane pentru evenimente. În afară de festivaluri, bucurăm corporații, bucurăm familii, îi bucurăm în toate momentele lor. Vindem peste 3.000 de produse prin toate platformele de delivery, după ce am început în pandemie, iar anul viitor deschidem două magazine de băuturi în Floreasca și în Tunari. (…) Și toată povestea asta e folosită în companie ca să ne arate că oricât de tragice pot fi unele momente, întotdeauna există o cale.

De atunci trec mult mai ușor prin lucrurile acestea. Dacă nu ești deschis să îmbrățișezi frica și să îmbrățișezi gândul că poți pierde sau chiar să pierzi, nu poți trece mai departe. Mulțumesc momentului ăsta de 130.000 euro. E mișto să greșești!”, a mărturisit antreprenorul. 

Combinație de pandemie: bere și hamsie

Pandemia i-a dat lui Vlad Hâncu oportunitatea de a pune în practică lecția învățată anterior și să găsească soluții pentru o situație cu care nu se mai confruntase niciodată, în condițiile în care noul context a anulat și planul de extindere în Ungaria.

„Momentul acesta m-a antrenat să trec peste cu ajutorul echipei și a oamenilor care m-au susținut, iar situații cum au fost pandemia, de exemplu, nu au decât decât amuzamente. Trecusem prin fenomen. S-a întâmplat ușor. A venit pandemia, ne-au închis în casă zi și am zis că o să stau o lună în casă. Pentru că venea 1 mai și lumea nu putea să meargă la mare, am comandat o tonă de hamsie și am livrat hamsie cu bere prin Glovo și alte platforme. Apoi am început să vindem și sticulețe noastre”, a mai spus Vlad Hâncu.

Tot în aceeași perioadă a mărturisit că a învățat să respire mental. Adică să lase să treacă momentul, să lase o noapte la mijloc, iar atunci când revenea sau se trezea, să privească lucrurile dintr-o altă perspectivă gândindu-se că dacă a reușit o dată, cel mai probabil va reuși și în viitor.

În martie 2020, antreprenorul plătise un avans de 80.000 de euro pentru un spațiu în pasajul Gojdu, din Budapesta, unde avea să deschidă primul bar din afara țării, dar pandemia a blocat proiectul.

„Dar eu tot nu mă las. Ideea este ca barul să devină un concept internațional, cum sunt cafenele Starbucks, care inițial au fost mici. Am creionat acest proiect astfel încât să se poată preda ștafeta. Toată lumea aude, fiecare recepționează cum poate. Unii reușesc să țină ștacheta de pe acum, înțelegând că va veni momentul, alții poate se vor pierde pe drum, dar proiectul este foarte clar pentru toată lumea, nu e un secret. (…)

Am 41 de ani și nu sunt deloc stresat de vârstă. Poate că mi-a trecut prin cap că ar fi trebuit să se întâmple mai repede, dar mi-am dat seama că dacă vreau să fac o chestiune care să aibă niște proporții internaționale, vârsta mea este doar a mea, iar vârsta business-ului e vârsta business-ului. Dacă îi va lua 30 de ani să se întâmple asta, nu-mi pasă. Le văd separate, pe termen lung, și este misiunea companiei. Eu nu sunt compania”, a mai spus co-fondatorul Shoteria. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult